background img
banner
banner

Αυξάνει την πίεση!

Ο ΔΗΜΟΣ «ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΕΙ» ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΔΕΚΑΔΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΚΑΘΩΣ ΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΔΙΑΚΟΠΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ

H Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας αναμένει να αναλάβει την ευθύνη, ο ΟΣΕ ακολουθεί τη δική του πολιτική σε σχέση τα δικαιώματα στο μεγάλο αυτό περιουσιακό στοιχείο και η ΓΑΙΑΟΣΕ υπόσχεται μεν παραχωρήσεις, αλλά δεν ολοκληρώνει τη διαδικασία! Από την πλευρά του, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ ο δήμος Αιγιαλείας είναι αποφασισμένος να μην επιδείξει πλέον άλλη ανοχή στους χρήστες του δικτύου… Γι αυτό και ετοιμάζεται να καλύψει κάθε «τρύπα» σε μια υπόθεση που μόνο πονοκεφάλους προκαλεί, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Από το ρεπορτάζ επίσης φαίνεται να προκύπτει ότι πάμε σε μια μακροχρόνια μίσθωση για απόδοση της χρήσης ολόκληρης της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, έως και τη Ροδοδάφνη. Δηλαδή, σε αυτή τη φάση, θα πρέπει να διαγραφεί το ενδεχόμενο μιας οριστικής παραχώρησης στον δήμο που, δύναται να, είναι ο μόνος τελικός δικαιούχος μιας τέτοιας έκτασης.

Νέα αυστηρή προειδοποίηση…

Αναλαμβάνοντας κατ αρχήν τον θεσμικό του ρόλο, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας Νίκος Καραΐσκος απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση προς κάθε… δικαιούχο ότι φέτος δεν θα υπάρξει καμία ανοχή σε σχέση με τον καθαρισμό της γραμμής που διατρέχει οριζόντια ολόκληρο σχεδόν το παραλιακό μέτωπο του δήμου, με τις εγκαταλελειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές και τα κτίρια των παλαιών Σιδ. Σταθμών.

«Αντιμετωπίζουμε την έκταση ως ένα… αναμμένο φυτίλι που κατά την θερινή περίοδο απειλεί δεκάδες οικισμούς. Η πυκνή βλάστηση επίσης μπορεί να κρύβει μέσα της και άλλες παγίδες. Σκουπίδια πίσω από τα φυλλώματα αλλά και πιθανά απόβλητα μπορεί να αποτελέσουν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία σε μια ζώνη που τριπλασιάζει κατοίκους τους καλοκαιρινούς μήνες, με επισκέπτες και παραθεριστές. Με προτεραιότητα λοιπόν τις πυρκαγιές αλλά και άλλους πιθανούς σοβαρούς κινδύνους, ο δήμος έχει επιβάλει τα τελευταία χρόνια ‘τσουχτερά’ πρόστιμα στον ΟΣΕ. Το ίδιο έγινε και πέρυσι, με πρόστιμο της τάξης των 10 χιλ. ευρώ το οποίο υποχρέωσε τον ΟΣΕ να προχωρήσει στον καθαρισμό. Ενόψει και της φετινής αντιπυρικής περιόδου, θα είμαστε ακόμη πιο αυστηροί στο θέμα αυτό» αναφέρει ο κ. Καραΐσκος.

Αναλαμβάνουμε και… διαγράφουμε

Ρόλο μεσολαβητή μεταξύ Δήμου Αιγιαλείας, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και ΟΣΕ έχει αναλάβει ο ειδικός σύμβουλος Δημάρχου Αιγιαλείας Πέτρος Δαδιώτης. Σε μια προσπάθεια να ξεκαθαρίσει αφενός ποιες είναι οι προθέσεις του ΟΣΕ αλλά και τι μέλλει γενέσθαι με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος η οποία επίσης έχει ζητήσει να αναλάβει την ευθύνη της διαχείρισης της παλαιάς, μετρικής, σιδηροδρομικής γραμμής κατά μήκος της Αιγιάλειας, με το θέμα των κτιριακών εγκαταστάσεων με τους παλαιούς Σιδ. Σταθμούς.

«Τα τελευταία χρόνια, με αφορμή την φροντίδα της έκτασης και τους αναγκαίους καθαρισμούς, ο δήμος Αιγιαλείας έχει επιβάλλει πρόστιμα της τάξης των 60 χιλ. ευρώ στον ΟΣΕ. Με πρωτοβουλία του αείμνηστου πρώην δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου ο δήμος ζήτησε και να του παραχωρηθεί ο χώρος, να αναλάβει την φροντίδα, με πρόθεση βέβαια και να διαγραφούν τυχόν πρόστιμα για ελλιπή φροντίδα της έκτασης που δεν έχουν αποπληρωθεί. Έχουν γίνει και οι προτάσεις για την διαμόρφωση ενός μεγάλου ποδηλατοδρόμου Διακοπτό – Αίγιο αλλά υπάρχουν ζητήματα…

Με την διαχείριση ενός περιουσιακού στοιχείου που δεν μας ανήκει και βέβαια δεν μπορεί να παραχωρηθεί ως ‘οικόπεδο’, χωρίς τη σιδηροτροχιά και τα ακίνητα που αποτελούν δεσμεύσεις του ιδιοκτήτη. Γνωρίζουμε την πρόθεση να παραχωρηθεί προς χρήση στην αυτοδιοίκηση γι αυτό και από τα τέλη Ιανουαρίου γίνονται νέες και συνεχείς επαφές τόσο με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ Παναγιώτη Μπαλωμένο όσο και την Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας προκειμένου να ξεκαθαρίσει όσο το δυνατόν νωρίτερα το θέμα» αναφέρει κ. Δαδιώτης.

 

Στην τελική ευθεία…

Καθησυχαστικός ως προς την πορεία της προσπάθειας να βρεθεί η ‘χρυσή τομή’ για την παραχώρηση χρήσης για καθαρισμούς, αποκαταστάσεις και αξιοποίηση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής , είναι ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Αχαΐας Φωκίωνας Ζαΐμης.

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας κινήθηκε έγκαιρα, από το 2019, με στόχο να περάσει τμήμα του παλαιού δικτύου του ΟΣΕ σε όλη την Αχαΐα, προς χρήση και αξιοποίηση από τις τοπικές κοινωνίες. Το τμήμα Διακοπτό – Ροδοδάφνη του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου είναι μια ιδανική περίπτωση γι αυτό και κατά προτεραιότητα ‘τρέξαμε’ τη διαδικασία η γραμμή να χαρακτηριστεί κατηργημένη. Το αποδέχθηκαν τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η υπόθεση, ως προς το σκέλος να μην χαρακτηριστεί στο μέλλον και πάλι ενεργό το δίκτυο, έχει κλείσει.

Αυτή την περίοδο η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχωρά στην σύνταξη προς υπογραφή ενός Μνημονίου Συνεργασίας με τη ΓΑΙΑΟΣΕ προκειμένου να μας παραχωρηθεί, για εύλογο χρονικό διάστημα, προς χρήση και αξιοποίηση.

Η Περιφέρεια δεσμεύεται να συντάξει τη σχετική μελέτη και να καταλήξει σ ένα σχέδιο που θα περιλαμβάνει τη φροντίδα και αξιοποίηση του χώρου ώστε να παραδοθεί στην τοπική κοινωνία και τον δήμο του Αιγίου» αναφέρει ο κ. Ζαΐμης.

Επισημαίνοντας ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την υπογραφή του ‘MοU’ (Μνημόνιο Συνεργασίας και Αλληλοκατανόησης) με τη ΓΑΙΑΟΣΕ.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


Σχόλια

  • Τώρα ρωτάω εγώ, καλά κάνει ο αντιδήμαρχος κι ο δήμος κι ενδιαφέρονται για το θέμα του καθαρισμού των γραμμών, μήπως όμως πρέπει να ενδιαφερθούν και για το θέμα του καρόδρομου που οδηγεί στον προαστιακό; Ελπίζω να μη μας πουν πως φταίει ο ΟΣΕ και γι’αυτό. Μέχρι και πανό έχει βάλει αγανακτισμένος κάτοικος που τόσα χρόνια έχει εγκαταλειφθεί τελείως ο δρόμος.

    Περί ΟΣΕ... 26/03/2025 20:54

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr