background img
banner
banner

«Καρό σημαία» και εκκίνηση μεγάλης διεκδίκησης

«ΣΤΡΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ -ΈΚΛΕΙΣΕ ΟΡΙΣΤΙΚΑ Η ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ

Με λίγα λόγια αλλά εμφανή την ικανοποίηση στο πρόσωπό του, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Γιαννόπουλος κήρυξε την Πέμπτη 20 Μαρτίου το τέλος μιας πορείας -πάνω από 1,5 έτος- που χρειάστηκε να καλυφθεί προκειμένου να κλείσει το «μέτωπο» με τις απαλλοτριώσεις και, πλέον, να ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για το έργο της σύνδεσης του λιμένα Αιγίου με τον αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Αθηνών.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι σε θέση και «καλύπτουμε πλέον το σύνολο των ιδιοκτητών» τόνισε  ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης. Δίνοντας ουσιαστικά το «πράσινο φως» στην ηγεσία της Περιφερειακής αρχής, τον Δήμο Αιγιαλείας αλλά και βουλευτές και φορείς προκειμένου να αναζητήσουν χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την κύρια εργολαβία.

Ήδη το έργο αυτό έχει αναγνωριστεί ως μια παρέμβαση που θα μετατρέψει το λιμάνι του Αιγίου σε διαμετακομιστικό κόμβο και θα δώσει ώθηση στο σχέδιο ανάπτυξης της εμπορικής δραστηριότητας και της τουριστικής αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης του Αιγίου αλλά και των δημοτικών εγκαταστάσεων της ‘πρώην Χαρτοποιίας Αιγίου’.

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου το Περιφερειακό Συμβούλιο έκανε δεκτή την αποδοχή οκτώ συμπληρωματικών αιτήσεων ιδιοκτητών που συμφωνούν στην διατήρηση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης των ακινήτων τους που απαιτούνται για το έργο. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου, με άλλη απόφαση είχε κάνει αποδεκτές άλλες 28 απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών ενώ το σύνολο των αιτημάτων που ικανοποιήθηκαν έφτασαν τα 49.

Το αρχικό «μπλοκάρισμα»

Η «εκτίναξη» των απαλλοτριώσεων στα 2,8 εκατ. ευρώ, από το ποσό των 450 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί αρχικά, προέκυψε στα μέσα του 2023 μετά από απόφαση Τριμελούς Εφετείου Πατρών (8-6-2023) με την οποία καθορίστηκαν άλλες τιμές μονάδας ακινήτων σε σχέση με αυτές που είχε αρχικά υπολογίσει το δημόσιο το 2019 όταν το έργο πέρασε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στις αρχές του 2024, στα πλαίσια της αξιολόγησης προϋπολογισμού και δαπανών, ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη Χαρ. Μπονάνος ξεκίνησε κάποιες πρώτες επαφές με τη Δημοτική αρχή του Δημήτρη Καλογερόπουλου καθώς με το κονδύλι του ΠΔΕ των 6,45 εκατ. ευρώ δεν επαρκούσε.

Μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις του εκλιπόντος πρώην Δημάρχου με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών υπήρξε μια κατ αρχήν συμφωνία ότι πρέπει να καλυφθούν οι απαλλοτριώσεις και να δοθεί μια… δεύτερη ευκαιρία στο έργο.

Μετατροπή σε έργο… απαλλοτριώσεων

Αφού ξεπεράστηκαν πολλά γραφειοκρατικά εμπόδια, τον περασμένο Οκτώβριο το σύνολο του έργου «μετατράπηκε» σε απαλλοτριώσεις και στις αρχές του 2025 ποσό 3 εκατ. ευρώ κατατέθηκε στην Τράπεζα της Ελλάδας για τους ιδιοκτήτες. Από σήμερα για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και βέβαια τον δήμο Αιγιαλείας θα πρέπει να ξεκινήσει μια νέα προσπάθεια να αναζητηθεί η πηγή χρηματοδότησης για το κατασκευαστικό κομμάτι που ήδη, με βάση πρόχειρους υπολογισμούς, ξεπερνά τα 6 εκατ. ευρώ. Η σύνδεση του λιμανιού με την Ολυμπία θα γίνει μέσω παραποτάμιου δρόμου στον Μεγανίτη.

«Έχουμε διαβεβαίωση χρηματοδότησης»  

Το γεγονός ότι πρόκειται για έργο συνδεδεμένο με την ανάπτυξη και το μέλλον της πόλης επεσήμανε άλλωστε πριν από λίγα 24ωρα και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Αιγίου Ανδρέας Οικονόμου. «Το γεγονός ότι εξασφαλίστηκε το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών δίνει ελπίδα για την έναρξη κατασκευής του έργου, εν μέσω θετικών διαβεβαιώσεων εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ήδη έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων» σχολίασε  πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου το πρωί της Τρίτης. «Προσωπικά θα θέσω και το ζήτημα της σύνδεσης και με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή» συμπλήρωσε σχετικά ο κ. Οικονόμου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr