ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Η κινεζική αγορά μπορεί να εξελιχθεί σε κεντρικό εξαγωγικό προορισμό για ελληνικά προϊόντα και φαίνεται πως η Αχαΐα μπαίνει δυναμικά στο «παιχνίδι». Ο β΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Τάκης Βασιλείου είναι ο συνδετικός κρίκος, δεδομένης της προσωπικής γνωριμίας με εκπρόσωπο κινεζικής εταιρείας, αντιπροσωπεία της οποίας βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην περιοχή, γνωρίζοντας ουσιαστικά τα τοπικά προϊόντα και εκφράζοντας ενδιαφέρον να τα προωθήσει στη μεγάλη κινεζική αγορά.
Ο καταγόμενος από την Αχαΐα, Γιώργος Βαγενάς, στέλεχος της EleniKey Group, που συνδέει εμπορικά την Αθήνα με τη Σανγκάη, βρέθηκε στο Αίγιο συνοδευόμενος από την κινέζα συνέταιρό του και συνεργάτη του και συμμετείχε σε συνάντηση με τον κ. Βασιλείου και άλλα τοπικά μέλη του Επιμελητηρίου Αχαΐας, στο Παράρτημα του Επιμελητηρίου στο Αίγιο. Μάλιστα, με τον κ. Βασιλείου τον συνδέει παλιά συνεργασία και φιλία.
΄΄Είχαμε μία ιδιαιτέρως εποικοδομητική συνομιλία στην οποία κάναμε παρουσίαση των τοπικών προϊόντων στους εκπροσώπους της εταιρείας, οι οποίοι είδαν θετικά την εμπορική προώθησή τους στην κινεζική αγορά. Η συγκεκριμένη εταιρεία ασχολείται με το εμπόριο υγιεινών βιολογικών προϊόντων, τροφίμων και ποτών και οι εκπρόσωποί της διαπίστωσαν πως μπορεί να υπάρξει συνεργασία με επιχειρήσεις της περιοχής, με το Επιμελητήριο Αχαΐας να τους φέρνει κοντά΄΄, επισήμανε στο Protionline.gr ο κ. Βασιλείου, τονίζοντας πως για την περιοχή πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα η εμπορική προώθηση στην κινεζική αγορά.
Επίσης, ο Αιγιαλέας β΄ αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας έκανε γνωστό ότι αμέσως μετά το Αίγιο, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη της αποστολής της κινεζικής εταιρείας, στην Πάτρα, όπου είχαν όλοι μαζί συνάντηση με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Θόδωρο Λουλούδη, διαπιστώνοντας αμφότεροι τις δυνατότητες εμπορικής «συνένωσης» Αχαΐας – Κίνας.
Συμμετοχή στις εκλογές του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου
Βεβαίως, οι υποχρεώσεις του κ. Βασιλείου στο Επιμελητήριο Αχαΐας δεν σταματούν εδώ. Προχθές έλαβε μέρος ως εκλέκτορας, μαζί με τον α΄ αντιπρόεδρο Αντώνη Κουνάβη και τον Γιάννη Δελέγκο που εκπροσώπησε τον πρόεδρο κ. Λουλούδη, στις εκλογές του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) Hellas για την ανάδειξη έξι από τα συνολικά 12 μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Σημειωτέον ότι την πρωτιά κατέκτησε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) και νυν αντιπρόεδρος του ICC Hellas, Κυριάκος Μερελής με 99 ψήφους. Αίσθηση προκαλεί η έκτη θέση που κατέλαβε ο νυν πρόεδρος και πρώην δήμαρχος Σπάρτης, Πέτρος Δούκας, ο οποίος έλαβε μόλις 61 ψήφους. Να σημειωθεί ότι το παρών στην εκλογική διαδικασία του ICC Hellas έδωσε και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) και του ΕΒΕΘ, Γιάννης Μασούτης.
Όπως τόνισε ο κ. Βασιλείου, ΄΄οι εκλογές στο ICC Hellas σηματοδοτούν μια νέα περίοδο για το ICC Hellas, με έμφαση στην ενίσχυση της επιχειρηματικής κοινότητας και της διεθνούς εμπορικής συνεργασίας΄΄. Κι αυτό ενώ η νέα διοίκηση του ICC Hellas αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση πολιτικών που ενισχύουν την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και τη διεθνή δικτύωση του επιχειρηματικού κόσμου.
Στη FOOD EXPO μαζί με επιχειρήσεις της περιοχής
Εν τω μεταξύ, δυναμική ήταν η παρουσία του Επιμελητηρίου Αχαΐας στην έκθεση στη FOOD EXPO, τη μεγαλύτερη έκθεση Τροφίμων και Ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και διεθνώς, που μαζί με το ειδικό τμήμα της για το κρασί και το ποτό, «ΟΕΝΟΤΕLIΑ», αποτελεί πόλο έλξης για επαγγελματίες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου και της Μαζικής Εστίασης. Η έκθεση κλείνει τις πόρτες σήμερα και το Επιμελητήριο Αχαΐας συμμετέχει με επτά αχαϊκές επιχειρήσεις τόσο στο βασικό τμήμα της έκθεσης, στο περίπτερο C04-D03 στο HALL 1, από κοινού με Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και Επιμελητήρια Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας, όσο και στο τμήμα «ΟΕΝΟΤΕLIA», με το περίπτερο του Α01-Α04 στο HALL 1, που φιλοξενεί 10 αχαϊκά οινοποιεία και ποτοποιίες.
Παρών στο METROPOLITAN EXPO, στην Αθήνα ήταν και ο κ. Βασιλείου, μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για την εικόνα που παρουσίασαν οι τοπικές επιχειρήσεις αλλά και για τις χρήσιμες επαφές που πραγματοποιήθηκαν για την προώθηση των προϊόντων τους.