ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΟΚΤΩ ΑΚΟΜΗ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ΠΑΤΡΩΝ ΑΘΗΝΩΝ -ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Στην αποδοχή έξι νέων απαλλοτριώσεων στα πλαίσια του έργου «Σύνδεση λιμένα Αιγίου με αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών» προχωρά αύριο Πέμπτη το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος. Οι νέες αιτήσεις έχουν κατατεθεί στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η οποία ήδη από τα τέλη Φεβρουαρίου έχει κάνει αποδεκτές 28 απαλλοτριώσεις ιδιοκτησιών, σε σύνολο 49.
Το έργο της σύνδεσης της Ολυμπίας με το λιμάνι του Αιγίου έχει ξεμπλοκάρει από τον περασμένο Οκτώβριο μετά από απόφαση πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα να μεταφέρει το ποσό των 3 εκατ. ευρώ, σε βάρος ενός αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 6,45 εκατ. ευρώ που πέρασε μεν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το 2019 αλλά δεν εκτελέσθηκε ποτέ!
Μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις μεταξύ Υπουργείου και Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το έργο παραμένει ενεργό σήμερα μόνο στο σκέλος που αφορά τις απαλλοτριώσεις.
Στο μέλλον, άμεσα ελπίζουμε, θα πρέπει να αναζητηθεί και η πηγή χρηματοδότησης για το κατασκευαστικό κομμάτι που ήδη, με βάση πρόχειρους υπολογισμούς -μαζί με τις απαλλοτριώσεις- ξεπερνά τα 9 εκατ. ευρώ.
Οι συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις δεν επηρεάζουν περεταίρω την κατανομή των πόρων που έχουν ήδη εγκριθεί. Προς το παρόν για τις αρχικές απαλλοτριώσεις έχει κατανεμηθεί το ποσό στα 2,7 εκατ. ευρώ τα οποία κατατέθηκαν ήδη στην Τράπεζα της Ελλάδας.
Η «εκτίναξη» των απαλλοτριώσεων στα 2,7 εκατ. ευρώ έχει ήδη καταγραφεί από τα μέσα του 2023 μετά από απόφαση Τριμελούς Εφετείου Πατρών (8-6-2023) με την οποία καθορίστηκαν άλλες τιμές μονάδας ακινήτων σε σχέση με αυτές που είχε αρχικά υπολογίσει το δημόσιο.
Το θέμα με τις συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις εισηγείται στο Περιφερειακό Συμβούλιο αύριο ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Έργων Βασίλης Γιαννόπουλος.
Η σύνδεσης του λιμανιού με την Ολυμπία θα γίνει μέσω παραποτάμιου δρόμου στον Μεγανίτη.
Πρόκειται για έργο συνδεδεμένο με την ανάπτυξη και το μέλλον της πόλης, με την ανάδειξη του ρόλου του λιμανιού ως κόμβου μεταφορών αλλά και την ταυτόχρονη επαφή με την σχεδιαζόμενη ανάπλαση της παραλιακής ζώνης με τις μαρίνες, την υποδοχή κρουαζιέρας και την αξιοποίηση της ζώνης της πρώην Χαρτοποιίας Αιγίου.