ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΕΛΥΣΕ ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Η ανάπτυξη θα έρθει από τη θάλασσα. Με αυτή την εκτίμηση, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Παναγιώτης Ανδριόπουλος προλόγισε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο γραφείο του, τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας. Τα όσα ανέφερε στη συνέχεια ο Ανδρέας Οικονόμου συγκλίνουν σε αυτό, καθώς φαίνεται πως έχει ξεκινήσει μία οργανωμένη προσπάθεια σε πολλά επίπεδα, για την ανάπτυξη της λιμενικής ζώνης, αναδεικνύοντας κάθε σημείο που μπορεί να δώσει στην περιοχή, προστιθέμενη αξία.
Ουσιαστικά, ο κ. Οικονόμου παρείχε ενημέρωση αφενός για τα τρέχοντα θέματα που διαχειρίζεται το εναπομείναν, μαζί με τη ΔΕΥΑΑ, νομικό πρόσωπο του δήμου, αλλά και για τα όσα έχει δρομολογήσει, με το Master Plan και την επαναλειτουργία της πορθμειακής γραμμής Αίγιο-Άγιος Νικόλαος να έχουν τη μεγαλύτερη βαρύτητα.
Στις άοκνες προσπάθειες τόσο της σημερινής, όσο και των προηγούμενων διοικήσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, για την αξιοποίηση του παραλίου μετώπου του δήμου Αιγιαλείας και ειδικότερα του Αιγίου, μέσω διαρκών πρωτοβουλιών και επαφών με φορείς της κεντρικής και τοπικής διοίκησης, αναφέρθηκε εισαγωγικά ο δήμαρχος, μιλώντας για πολύ καλή συνεργασία και δηλώνοντας την πλήρη εμπιστοσύνη του στο πρόσωπο του κ. Οικονόμου.
Συν… Master Plan και χείρα κίνει…
Το πρώτο θέμα για το οποίο παρείχε ενημέρωση ο πρόεδρος του ΔΛΤΑ, είναι το Master Plan για την αξιοποίηση της παραλιακής ζώνης, τονίζοντας ότι ο ίδιος και το Δ.Σ. έχουν ακόμα στο νου τους τα λόγια του αειμνήστου δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου, ο οποίος έδινε ιδιαίτερη βάση στην ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου ως μοχλού παραγωγής οφελών για τους δημότες.
Ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στο βασικό «εργαλείο» που ακούει στο όνομα Master Plan που είναι το σχέδιο ανάπτυξης και λειτουργίας της λιμενικής ζώνης, χερσαίας και θαλάσσιας με στόχο να γίνει αποτύπωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και πρόβλεψη γι’ αυτές που πρέπει να γίνουν και από πλευράς υποδομών και διαδικασιών ώστε αυτή η ανάπτυξη να έρθει το συντομότερο για την περιοχή. Αφού υπενθύμισε ότι ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2023 οπότε και υπεγράφη η σύμβαση, τόνισε πως αφού έχουν ολοκληρωθεί ήδη και παρουσιαστεί οι μελέτες του α’ σταδίου, βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η β’ φάση με την εκπόνηση εξειδικευμένων οικονομικών, αρχιτεκτονικών και ρυμοτομικών μελετών, σκοπιμότητας, καλύτερων αποτυπώσεων, επικαιροποιήσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης κ.ά. Στο σχέδιο, όπως τόνισε ο κ. Οικονόμου, περιλαμβάνεται η δημιουργία, εντός λιμενικής ζώνης, ενός νέου κτιρίου για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και να στεγάσει όλες τις υπηρεσίες του λιμανιού, όπως και πρόβλεψη για κατασκευή υδατοδρομίου για το οποίο είναι έτοιμο το ΔΛΤΑ να υποβάλει τα σχετικά έγγραφα.
΄΄Στόχος είναι και η β’ φάση να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη Απριλίου, ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες εγκρίσεων εκ μέρους των αρμοδίων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής΄΄, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, τονίζοντας πως έχει δοθεί μία δίμηνη παράταση στους μελετητές ώστε να διευθετήσουν κάποια θέματα με το ρυμοτομικό σχέδιο και στη συνέχεια θα υποβληθούν οι μελέτες προς έγκριση στα υπουργεία.
Προσπάθειες το Αίγιο να… ξανασυναντήσει τη Δωρίδα
Σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αίγιο-Άγιος Νικόλαος Δωρίδος, ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι πρόκειται για ένα θέμα που απασχολεί την τοπική κοινωνία από το 2011, οπότε και σταμάτησε τη λειτουργία της η πορθμειακή γραμμή λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος και μεγάλου οικονομικού κόστους λόγω των συνθηκών που επικρατούσαν. ΄΄Δεν υπήρχε κάποιος ενδιαφερόμενος, το 2021 ξεκίνησε μια νέα προσπάθεια με μελέτη για να επανέλθει η γραμμή με την αξιοποίηση ενός υβριδικού επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου που θα πραγματοποιεί τη διαδρομή Αίγιο-Άγιος Νικόλαος-Τριζόνια. Σημαντική ήταν η συμβολή του Αιγιώτη Ανδρέα Αποστολόπουλου που εξειδικεύεται στη μετατροπή συμβατικών πλοίων σε ηλεκτροκίνητα. Το κόστος είναι αρκετά υψηλό και αναζητείται χρηματοδότηση μέσω νέου προγράμματος του αρμοδίου υπουργείου Ναυτιλίας. Υπάρχει το αντίστοιχο που στη Βόρεια Θάλασσα που εξυπηρετεί και θα επιθυμούσαμε κάτι ανάλογο και για την περιοχή μας, χωρίς να λειτουργεί άλλο στην Ελλάδα. Βεβαίως το κόστος είναι υψηλό και εκεί «σκάλωσε» και την προηγούμενη φορά.
Τώρα έχουμε κάποιες διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξει κάποια προοπτική μέσω προγράμματος για τις Κυκλάδες. Ήδη έχουμε πραγματοποιήσει επαφές με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, λαμβάνοντας θετική βούληση κάτι που ευελπιστούμε να λάβουμε και από τον κ. Κικίλια που ανέλαβε. Μία τέτοια προοπτική θα έδινε άλλη δυναμική στο Αίγιο ως κόμβο μετακίνησης΄΄, επισήμανε χαρακτηριστικά.
Μικρές παρεμβάσεις μεγάλης σημασίας
Ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ενημέρωσε για την επαναλειτουργία του Τουριστικού Περιπτέρου ενώ μίλησε για την αναζήτηση του πώς θα λειτουργήσει καλύτερα το κτίριο του «Φάρου», καθώς και για τη ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών στο παλιό καρνάγιο, εκτιμώντας ότι μπορεί μέχρι το καλοκαίρι να έχει κατασκευαστεί. Μίλησε ακόμη για τον αυτόματο μετεωρολογικό σταθμό που έχει εγκατασταθεί στο νέο λιμάνι, ο οποίος έχει αποδειχθεί πολύ χρήσιμος. Αναφέρθηκε ακόμη στη συνεργασία που υπάρχει με Ιταλούς επιστήμονες για τη φροντίδα των τριών ιστορικών πλατάνων της παραλίας καθώς χρειάζονται μία ειδική περιποίηση ώστε να έχουν χρόνο ζωής. Το ΔΛΤΑ θα φροντίσει και για τον καλλωπισμό της λιμενικής ζώνης. Όπως ανέφερε ο πρόεδρός του, μέσω προγράμματος του υπουργείου Ναυτιλίας, αναμένεται η τοποθέτηση 20 νέων φωτιστικών led και 15 παγκακίων μεταξύ Παλιού Λιμεναρχείου και Αγίου Νικολάου, στην παραλία Αλυκής.
Ενημέρωσε ακόμη για την παραχώρηση του χώρου της οδού Ψαρών για την εμποροπανήγυρη στη γιορτή της Παναγίας Τρυπητής και τις προετοιμασίες εν όψει της γιορτής, ενώ μίλησε για την παραχώρηση του παλιού λιμανιού για στάθμευση σε εκδηλώσεις, για την υποστήριξη εκδηλώσεων πολιτιστικών φορέων όπως το Πάρκο των Χριστουγέννων, το Παιδικό Καρναβάλι κ.ά.
Ελπίδες για τη σύνδεση με την Ολυμπία Οδό
Ένα σημαντικό θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου είναι η σύνδεση του νέου λιμένα Αιγίου με την Ολυμπία Οδό. Όπως είπε, ΄΄το γεγονός ότι εξασφαλίστηκε το χρηματικό ποσό που απαιτείται για την απαλλοτρίωση των ιδιοκτησιών δίνει ελπίδα για την έναρξη κατασκευής του έργου, εν μέσω θετικών διαβεβαιώσεων εκ μέρους της αρμόδιας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ήδη έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Προσωπικά θα θέσω και το ζήτημα της σύνδεσης και με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή΄΄, δήλωσε σχετικά ο κ. Οικονόμου.
Νέος διαγωνισμός για το τουριστικό καταφύγιο
Ο πρόεδρος του ΔΛΤΑ αναφέρθηκε και στο Τουριστικό Καταφύγιο στην έκταση κοντά στον Ι.Ν.Ο.Α., επισημαίνοντας: ΄΄Μετά από την τροποποίηση των όρων του διαγωνισμού για τη δημιουργία Τουριστικού Καταφυγίου κοντά στον Ι.Ν.Ο.Α., θα «τρέξει» νέος διαγωνισμός καθώς οι δύο προηγούμενοι απέβησαν άκαρποι, εικάζουμε γιατί κάποιοι ήθελαν περισσότερους βοηθητικούς χώρους. Με την τροποποίηση των όρων, ίσως επιτευχθεί το ενδιαφέρον κάποιου μελλοντικού επενδυτή για την παραχώρηση και εκμετάλλευση της τοποθεσίας με τη δημιουργία αυτής της μαρίνας χωρητικότητας έως 100 σκαφών μήκους από 8 έως 25 μέτρων, που θα δώσουν νέα πνοή στην ευρύτερη περιοχή΄΄.
Οι νομιμοποιήσεις
Ένα ακόμη θέμα που επισημάνθηκε είναι οι προσπάθειες νομιμοποίησης των δύο λιμενίσκων σε Διακοπτό και Κρυονέρι. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Οικονόμου, ΄΄προχωρούν οι διαδικασίες για τη νομιμοποίηση των δύο λιμενίσκων εν μέσω διάφορων νομικών ζητημάτων που έχουν προκύψει. Είναι χρήσιμα τα λιμανάκια αυτά από κάθε άποψη και η τυχόν καταστροφή τους θα δημιουργούσε και ζητήματα αλλοίωσης του περιβάλλοντος. Προχωρούμε αξιοποιώντας κάθε νόμιμη ενέργεια για να αναστείλουμε τα πρωτόκολλα κατεδάφισης που έχουν εκδοθεί, έχοντας πάρει παράταση 2 ετών για να κάνουμε ό,τι είναι εφικτό για να τα σώσουμε΄΄.
Με το… βλέμμα στον τουρισμό για αξιοποίηση
Πώς όμως μπορεί να αξιοποιηθεί το νέο λιμάνι Αιγίου; Απαντώντας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, σημείωσε: ΄΄Υπάρχουν συχνές επισκέψεις και συζητήσεις από διάφορους επαγγελματίες για προτάσεις αξιοποίησης του λιμένα, έως και για ελεύθερη ζώνη εμπορίου. Εξετάζονται όλες προσεκτικά, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και οργανωμένης συνεργασίας που θα είναι συμφέρουσα για τον τόπο. Υπάρχουν επίσης πολύ καλές επαφές και συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών με διάφορες σκέψεις επί τάπητος σε ό,τι αφορά το τουριστικό κομμάτι επί το πλείστον. Επίσης, δεν αποκλείεται να υπάρξει συμφωνία και για φιλοξενία κι ενός ακόμη πλοίου΄΄.
Εγγραφή στην Ένωση Λιμένων Ελλάδας
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι προχωρούν οι διαδικασίες για εγγραφή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας στην Ένωση Λιμένων Ελλάδας, με τον κ. Οικονόμου να μιλά για διάφορα οφέλη από αυτό, που αφορούν κυρίως στις εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες για αρκετά ζητήματα.
Η συνέντευξη Τύπου έκλεισε με αναφορά στις προσπάθειες που καταβάλει το προσωπικό του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ευχαριστώντας τους υπαλλήλους για τη συμβολή τους στην αντιμετώπιση των καθημερινών ζητημάτων και εν γένει εύρυθμης λειτουργίας, καθώς και τους υπηρεσιακούς παράγοντες της Τεχνικής και Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Αιγιαλείας για την αμέριστη βοήθεια, μιας και το ΔΛΤΑ δεν διαθέτει το ανάλογο προσωπικό.