background img
banner
banner

Δημ. Φιλιππάτος: “Υποχρεωτική η δήλωση καθαρισμού του οικοπέδου στην πλατφόρμα του υπουργείου”

Εξηγώντας τον λόγο της παρουσίας και των δύο αντιδημάρχων (Καραΐσκος-Φιλιππάτος) στη συνέντευξη Τύπου της Μ. Δευτέρας, ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας κ. Φιλιππάτος αναφέρθηκε στη σοβαρότητα του θέματος, ενώ ο κ. Καραΐσκος τόνισε εισαγωγικά πως είναι πολύ σημαντικό που ο συνάδελφός του, παριστάμενος αντιδήμαρχος, γνωρίζει εδώ και πολλά χρόνια αυτό το ευαίσθητο κομμάτι της Πολιτικής Προστασίας. ΄΄Έχω περάσει και εγώ ένα διάστημα από αυτή την ευθύνη, άρα είμαστε δύο άνθρωποι που “μιλάμε την ίδια γλώσσα”. Υπάρχει μία άψογη συνεργασία μεταξύ μας, λειτουργούμε πάντα υποστηρικτικά και επικουρικά στην Πυροσβεστική Υπηρεσία αλλά και στα άλλα όργανα του κράτους για να μπορέσουμε να έχουμε μία καλή αντιπυρική περίοδο. Αυτό για να επιτευχθεί χρειάζεται και η συμμετοχή του κόσμου, είναι μία απαραίτητη προϋπόθεση΄΄, επισήμανε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Πρασίνου και Καθαριότητας.

Ο κ. Φιλιππάτος, ο οποίος διένειμε και σχετικά έντυπα με οδηγίες που απευθύνονται στους πολίτες, έκανε γνωστό πως εφαρμόστηκε ο καινούριος νόμος για τον καθαρισμό των οικοπέδων, λέγοντας πως η πλατφόρμα στο υπουργείο ήταν κλειστή και τα περισσότερα αιτήματα τα έπαιρνε η διεύθυνση Περιβάλλοντος και Καθαρισμού. Οι νέες ενημερώσεις όμως αναφέρουν ότι ήδη η πλατφόρμα στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας λειτουργεί και θα πρέπει ο κάθε ιδιοκτήτης οικοπέδου – με τους κωδικούς taxis – να μπαίνει και να κάνει τη δήλωσή του, η οποία είναι υποχρεωτική. ΄΄Η δήλωση στο υπουργείο της Πολιτικής Προστασίας για τον καθαρισμό του ακινήτου ή του οικοπέδου θα πρέπει να γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, καθώς επίσης είναι και σε εφαρμογή, απ’ όσο έχουμε ενημερωθεί με κατεπείγον έγγραφο από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, και για όσους είναι εκτός ή εντός οικισμού ή είναι στα όρια του δάσους, οι οποίοι και αυτοί υποχρεούνται να καθαρίσουν τους χώρους τους σε ακτίνα δέκα μέτρων, υποβάλλοντας κανονικά τη δήλωση. Η συγκεκριμένη διάταξη ισχύει και αναφέρει και κάποιες διευκρινίσεις, όσον αφορά το κομμάτι των αρχείων και τις αρμοδιότητες που υπάρχουν στα κατά τόπους Δασαρχεία΄΄, σημείωσε.

Οι συνεδριάσεις Τ.Ε.Σ.Σ.Ο.Π.

Στη συνέχεια, ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι το σχέδιο που έχουν επιμεληθεί μαζί με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος, την Πυροσβεστική Υπηρεσία και τον ίδιο τον δήμαρχο, και θα παρουσιαστεί αρχικά στη συνεδρίαση του Τοπικού Επιχειρησιακού Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, έχει επικαιροποιηθεί. Οι συγκλίσεις του Τ.Ε.Σ.Σ.Ο.Π. Δήμου Αιγιαλείας έχουν προγραμματιστεί ως εξής: Στις 29 Απριλίου στις 10:00 το πρωί στο Πολιτιστικό Κέντρο “Αλέκος Μέγαρης”, στις 29 Απριλίου στις 6.00 το απόγευμα για τις Δ.Ε. Ερινεού, Συμπολιτείας στο Δημοτικό Κατάστημα Συμπολιτείας «Δημήτρης Καλογερόπουλος», στις 5 Μαΐου στις 6.00 το απόγευμα για τη Δ.Ε. Αιγίου στο Πολιτιστικό Κέντρο, στις 7 Μαΐου στις 6.00 το απόγευμα για τις Δ.Ε. Ακράτας και Αιγείρας στο παλαιό κτίριο της «Αναγέννησις» και στις 8 Μαΐου στις 6.00 το απόγευμα, για τη Δ.Ε. Διακοπτού, στο πρώην Δημοτικό Κατάστημα.

Εργολαβίες για την οδοποιία και προσλήψεις προσωπικού

Ο κ. Φιλιππάτος αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα οι πολίτες να προχωρήσουν σε καθαρισμούς οικοπέδων, κάνοντας γνωστό πως η πρόβλεψη για το φετινό καλοκαίρι παρουσιάζει αυξημένη επικινδυνότητα για πρόκληση πυρκαγιών. Επίσης, σημείωσε ότι ο δήμος Αιγιαλείας έχει χρηματοδοτηθεί φέτος με επιπλέον 50.000 ευρώ για την Πολιτική Προστασία, η οποία βρίσκεται σε ετοιμότητα.

Ακόμη, αναφέρθηκε στις εργολαβίες για την αγροτοδασική οδοποιία, διαδικασία που ακολουθήθηκε και την περσινή, θετική από άποψης πυρκαγιών περίοδο, με διάθεση 18.000 ευρώ συν ΦΠΑ για κάθε Δημοτική Ενότητα. Επίσης, όπως είπε, ΄΄έχουμε βγάλει και μία εργολαβία για την αγροτική οδοποιία, η οποία φτάνει το ποσό των 38.000 ευρώ, για κάθε Δημοτική Ενότητα, η οποία είναι από δημοτικούς πόρους. Για την αγροτοδασική οδοποιία οι πόροι έρχονται από το αρμόδιο υπουργείο, ενώ εμείς καλύπτουμε το εποχιακό προσωπικό. Πρόκειται να προσληφθούν 24 άτομα, με πεντάμηνες συμβάσεις τα οποία θα καλύψουν τα περίπολα της πυρασφάλειας σε όλες τις περιοχές και καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Όλοι οι εργαζόμενοι που θα προσληφθούν θα είναι καινούρια άτομα, νέα πρόσωπα, καθώς δεν μπορούμε να απορροφήσουμε τους ίδιους που είχαμε πέρυσι. Ο νόμος λέει ότι πρέπει να έχουν κλείσει έναν χρόνο, για να μπορούν να μετέχουν πάλι στη διαδικασία αυτή, οι περσινοί δεν συμπληρώνουν την απαιτούμενη χρονική διάρκεια, πολλοί από αυτούς που θα προσληφθούν τώρα, είχαν προσφέρει τις υπηρεσίες τους πρόπερσι άρα έχουν σχετική εμπειρία΄΄. Επίσης, επισήμανε ότι θα προσληφθούν και 18 εργάτες Πρασίνου, οι οποίοι θα ασχοληθούν με τον καθαρισμό δασών, ενώ όταν θα υπάρξει ένδειξη αυξημένου κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς, θα συμμετέχουν στις δράσεις ετοιμότητας.

Να κόψουν τα κλαδιά που προεξέχουν…

Τέλος, ο αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας εστίασε και στην αναγκαιότητα να κοπούν τα κλαδιά που από τις ιδιοκτησίες βγαίνουν στους δρόμους, επισημαίνοντας ότι πολύ συχνά προσπαθούν τα πυροσβεστικά οχήματα να περάσουν από δρόμους όμως είναι αδύνατον, αναγκάζονται έτσι οι πυροσβέστες να κατεβαίνουν και να κλαδεύουν κλαδιά για να περάσουν, άρα χάνεται πολύτιμος χρόνος. Μάλιστα, ανέφερε πως θεωρείται αγορανομική παράβαση και παρεμβαίνει το Δασαρχείο με πολύ υψηλά πρόστιμα.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr