background img
banner
banner

Στρώνεται γραμμή χωρίς… τέλος

ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΥΨΗΛΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ

Περνά από τον Ψαθόπυργο αυτή την περίοδο η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με στόχο το 2027 να έχουμε σε λειτουργία στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη – Ρίο ένα σιδηροδρομικό άξονα υψηλών ταχυτήτων, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Σε αυτό το τμήμα έχουμε ήδη και την κατασκευή επτά σιδηροδρομικών σταθμών (αποβάθρες, κτηριακά) σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα, Άγιο Βασίλειο και Ρίο.
Και ενώ προβλέπεται ήδη μέσα στο επόμενο έτος το τρένο να βρίσκεται στα όρια του αστικού ιστού της Πάτρας, η δημοπράτηση του τμήματος Ρίο – Νέο Λιμάνι Πατρών είναι στον αέρα καθώς εξακολουθεί να υπάρχει σοβαρή εμπλοκή με την ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης μέσω προγράμματος ‘CEF ΙΙ’ («Μηχανισμός Συνδέοντας την Ευρώπη»).

Παρέμβαση του Επιμελητηρίου

Νέα παρέμβαση είχαμε την Τρίτη του Πάσχα, αυτή τη φορά από πρόεδρο (Θ. Λουλούδη) και Α’ Αντιπρόεδρο (Αντ. Κουνάβη) του Επιμελητηρίου Αχαΐας για το θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων και την εκκρεμότητα με την ένταξη προς χρηματοδότηση της τελευταίας εργολαβίας με την υπογειοποίηση εντός του αστικού ιστού της πόλης της Πάτρας και την κατάληψη εντός του νέου, νότιου, λιμένα της Αχαϊκής πρωτεύουσας.

Σε κοινή επιστολή τους στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη πρόεδρος και αντιπρόεδρος στέκονται σε τελευταίες δηλώσεις που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης (σ.σ. μίλησε για ένα νέο σχέδιο ριζικής αναβάθμισης της υπάρχουσας γραμμής και επέκτασης του προαστιακού) για μια εναλλακτική λύση έναντι της πλήρους υπογειοποίησης που, προς το παρόν όπως επισημαίνουν, «δεν χρηματοδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση».

«Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ρεαλιστικά δεδομένα και τις αντικειμενικές παραμέτρους, σάς επισημαίνουμε την αδήριτη ανάγκη να υλοποιηθεί ένα έργο μείζονος σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας, το οποίο, ήδη, έχει καθυστερήσει σημαντικά. Προς αυτή την κατεύθυνση, σας παρακαλούμε, ως αρμόδιος υπουργός, να δρομολογήσετε τάχιστα όλες τις σχετικές διαδικασίες, ώστε να κατατεθεί η μελέτη για την ολοκλήρωση κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και της σύνδεσής της με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Και τούτο, διότι μας ενδιαφέρει τόσο η προοπτική της πόλης και της Αχαΐας, όσο και ευρύτερα της Δυτικής Ελλάδας» επισημαίνουν τα δύο μέλη του προεδρείου του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Διαφωνεί το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος …

Είχε προηγηθεί παρέμβαση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας (ΤΕΕ/ΤΔΕ) η οποία επίσης αναφερόταν στον CEO του ΟΣΕ αναφέροντας πως «πληροφορούμαστε, διά του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να απορρίπτει τη χρηματοδότηση του έργου, με αποτέλεσμα να τίθεται στο τραπέζι η επιλογή μιας απλής αναβάθμισης».

Το ΤΕΕ/ΤΔΕ ζητά σαφείς απαντήσεις, αν:

Υφίσταται ακόμη η πολιτική δέσμευση για υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα;

Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την επανυποβολή της πρότασης χρηματοδότησης;

Ποιος είναι ο επίσημος σχεδιασμός για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ελλάδας;

«Η Πάτρα – και συνολικά η Δυτική Πελοπόννησος – παραμένει μία από τις ελάχιστες περιοχές στην Ευρώπη που εξακολουθεί να είναι σιδηροδρομικά αποκομμένη. Αυτή η ανισότητα δεν είναι πλέον αποδεκτή» καταλήγει το Τεχνικό Επιμελητήριο.

Τερματικός στον ‘Αγ. Διονύσιο!

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Τερεζάκης ξεκαθάρισε πρόσφατα ότι η μόνη εναλλακτική της αναβάθμισης της γραμμής στην Πάτρα είναι μια μελέτη έργων της τάξεως των 300 – 350 εκατ. ευρώ η οποία εκτός από κανονικοποίηση της γραμμής, περιλαμβάνει την κατασκευή επιβατικού σταθμού (ίσως να είναι και ο Τερματικός Σταθμός του τρένου υψηλών ταχυτήτων) στον Άγιο Διονύσιο. Προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός ότι ο CEO του ΟΣΕ δεν αναφέρεται πλέον καν στην απόληξη του τρένου υψηλών ταχυτήτων στο Νότιο Λιμάνι της Πάτρας αλλά έξω και από την είσοδο του βόρειου τμήματος του παλιού λιμανιού, 5,2 χιλ. νωρίτερα!


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr