ΤΙ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ
Τα θέματα που έθεσε στους εκπροσώπους της δημοτικής αρχής, στη συνάντηση που είχαν πριν μία εβδομάδα, γνωστοποιεί το Δ.Σ. της Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, μέσω ανακοίνωσής του. Σκοπός της συνάντησης ήταν η διευθέτηση ζητημάτων που αφορούν την έγκαιρη απόδοση της παγίας προκαταβολής στα σχολεία, τον τρόπο αξιοποίησής της και την προμήθεια υλικών, καθαριστικών, χαρτικών, γραφικής ύλης και άλλων αναλώσιμων.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους της Β΄ ΕΛΜΕ, συμμετείχαν ο δήμαρχος Παναγιώτης Ανδριόπουλος, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Κώστας Βούλγαρη και ο αντιδήμαρχος Παιδείας Δημήτρης Ελευθεριώτης.
Όπως γίνεται γνωστό από τη Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, ΄΄σχετικά με την απόδοση της παγίας προκαταβολής και την αξιοποίησή της από τα σχολεία, το Δ.Σ της ΕΛΜΕ ζήτησε -για μία ακόμη φορά- την έγκαιρη απόδοση της παγίας προκαταβολής, η οποία ενώ τελειώνει το 1ο τετράμηνο του 2025 δεν έχει δοθεί ακόμη, και την αξιοποίησή της με τρόπο που να διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία και τις ανάγκες των σχολείων, όπως ακριβώς προβλέπεται και από την υπ΄αρ. 79560/27-11-2025 ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και στην οποία αναφέρονται τα εξής: «Από την παγία προκαταβολή μπορεί να αντιμετωπίζεται οποιαδήποτε δαπάνη σχετίζεται με τις λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, υπό την προϋπόθεση ότι η δαπάνη αυτή δεν υπερβαίνει το ποσό της παγίας προκαταβολής και δεν έχει προβλεφθεί η αντιμετώπισή της από τον οικείο Δήμο, καθίσταται αρκούντως σαφές ότι η εφαρμογή της αποσκοπεί στην εύρυθμη και ομαλή λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων της χώρας, ιδίως σε ότι αφορά καθημερινές μικροδαπάνες οι οποίες απαιτούν την δέουσα προς τούτο ευελιξία΄΄.
Ερωτηθείς από το Protionline.gr σχετικά με το θέμα της παγίας προκαταβολής, ο κ. Ελευθεριώτης επισήμανε πως ΄΄αυτό που κάναμε γνωστό και στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών είναι ότι αμέσως μετά το Πάσχα θα καταβληθούν.
Πράγματι, ενώ είχαμε πει ότι τα χρήματα θα δοθούν στα σχολεία ως τέλος Μαρτίου, λόγω υπερφόρτωσης των υπηρεσιών του Λογιστηρίου του δήμου, αυτό δεν κατέστη εφικτό και αυτό που αναφέραμε είναι ότι οι παγίες θα καθυστερούσαν έναν μήνα, με την ελπίδα ότι δεν θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα με δεδομένο ότι τα σχολεία είναι κλειστά για 15 ημέρες΄΄.
Αναζήτηση φόρμουλας για την κάλυψη δράσεων εξωστρέφειας
Επιπλέον, από την ΕΛΜΕ γίνεται γνωστό ότι ΄΄τονίστηκε από τους εκπαιδευτικούς ότι τα σχολεία είναι ζωντανές κοινότητες δημιουργίας, εκπαίδευσης, μάθησης, διαπαιδαγώγησης και ως εκ τούτου οι ανάγκες τους δεν αφορούν σε πετρέλαιο, αναλώσιμα, απορρυπαντικά και χαρτικά μόνο. Οι σχολικές κοινότητες οφείλουν και πρέπει να έχουν εξωστρέφεια, να υλοποιούν δράσεις, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, μαθητικά-εκπαιδευτικά συνέδρια κ.ά. για τα οποία απαιτούνται πόροι, που δεν μπορούν πάντα να προβλεφθούν και διαφοροποιούνται από τις δαπάνες και τους «κωδικούς» που προβλέπει ο Δήμος. Άλλωστε γι’ αυτόν το λόγο στη διευκρινιστική εγκύκλιο αναφέρεται και ο όρος «ευελιξία». Επισημάνθηκε δε στους ιθύνοντες του Δήμου ότι η εξωστρέφεια των σχολείων, οι προαναφερθείσες δράσεις και άλλες πολλές απαιτούνται για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Σχολιάζοντας το θέμα αυτό, ο αντιδήμαρχος Παιδείας είπε: ΄΄Ο δήμος, μέχρι τώρα, έχει προμηθεύσει τα σχολεία, πέρα από όλα τα άλλα, και με είδη καθαριότητας και βιβλιοπωλείου, ενώ έχει αρχίσει και προσφέρει στα σχολεία και αθλητικό και φαρμακευτικό υλικό. Άρα το μόνο θέμα που έχει κάποιο πρόβλημα, είναι η κάλυψη των δράσεων εξωστρέφειας, που δεν είναι θέμα διάθεσης δικής μας αλλά της νομοθεσίας που δεν έχει προνοήσει για τις δράσεις αυτές, που μπορεί να θέλουν π.χ. ηχητική κάλυψη εκδηλώσεων ή μεταφορές μαθητών. Εντούτοις θα προσπαθήσουμε να το λύσουμε εξασφαλίζοντας χρήματα ή μέσω κάποιου κωδικού ή μέσα από τις παγίες.
Για να βρούμε φόρμουλα θα συνεργαστούμε με τη Νομική Υπηρεσία του δήμου, μήπως μας δώσει τη δυνατότητα στις παρυφές της νομιμότητας να χρησιμοποιήσουμε έναν από τους δύο τρόπους για να καλύπτουμε τέτοιου είδους δράσεις. Σαφώς και είμαστε υπέρ της εξωστρέφειας κι αυτό είναι εμφανές καθώς προσπαθούμε και με δράσεις αθλητισμού – πολιτισμού για τα σχολεία αλλά και με κοινωνικές δράσεις όπως το bazaar, να συμβάλλουμε όσο μπορούμε σαν δήμος΄΄.
΄΄Σχετικά με την προμήθεια χαρτικών, απορρυπαντικών και λοιπών αναλώσιμων υλικών ζητήθηκε από τον Δήμο τα προϊόντα αυτά να είναι ποιοτικά, ώστε να γίνεται οικονομία. Σε καμία περίπτωση δεν έγινε αναφορά σε συγκεκριμένες εταιρείες ή μάρκες προϊόντων, ούτε απαιτήθηκαν τέτοιες. Οι διεκδικήσεις αυτές δεν έχουν σκοπό τη διαφήμιση προϊόντων, αλλά τον εφοδιασμό των σχολείων με ποιοτικά προϊόντα για την καθαριότητα και όχι μόνο΄΄, επισημαίνουν ακόμη οι εκπαιδευτικοί.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός
Επίσης, τονίζουν ότι ΄΄συζητήθηκε το θέμα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού των σχολείων και τονίστηκε ότι η ανανέωσή του είναι άμεση αναγκαιότητα. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι σε αρκετά σχολεία παλιός, αργός, ανεπαρκής για την αντιμετώπιση των διδακτικών αναγκών και του τεράστιου όγκου γραφειοκρατίας, διαδικασίες που απαιτούν σύγχρονο εξοπλισμό και όχι της προηγούμενης εικοσαετίας΄΄. Αναφορικά με αυτό, ο κ. Ελευθεριώτης τόνισε :΄΄Θα προσπαθήσουμε στα πλαίσια του ρεαλισμού και του εφικτού και του όπως δουλεύει ο δήμος να προμηθευτούμε ό,τι πρέπει και ό,τι είναι απαραίτητο από ηλεκτρονικό εξοπλισμό΄΄.
Επιπλέον 4.000 ευρώ για το Ε.Κ.
Τέλος, όπως γίνεται γνωστό από τη Β΄ ΕΛΜΕ, ΄΄ξανατέθηκε το θέμα των αναγκών του Π.ΕΠΑΛ Αιγίου και του Εργαστηριακού Κέντρου οι οποίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες και σε καμία περίπτωση δεν καλύπτονται με το μοντέλο που επιμένει η Δημοτική Αρχή να επιβάλει΄΄. Ο αντιδήμαρχος Παιδείας τόνισε πως έγινε γνωστό ότι το Εργαστηριακό Κέντρο Αιγίου θα επιχορηγηθεί με επιπλέον 4.000 ευρώ ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του, κάνοντας γνωστό ότι το ύψος των παγίων διαμορφώνεται ανάλογα με τις αίθουσες των σχολείων.
Στην ανακοίνωσή τους τέλος, οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι ΄΄η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών επέφερε μια διαλυτική κατάσταση στα σχολεία και παλεύουμε προς πάσα κατεύθυνση για την ανατροπή αυτής της νομοθετικής διάταξης. Μέχρι τότε επιμένουμε να θέτουμε ανοιχτά τα προβλήματα των σχολείων, να απαιτούμε να προσερχόμαστε σε διάλογο με τη Δημοτική Αρχή, που απαντά στα ζητήματα που της τέθηκαν, και πάνω από όλα διεκδικούμε διαφάνεια για τη χρήση της επιχορήγησης των σχολείων΄΄.
΄΄Θεωρώ ότι μετά και την καταβολή των παγίων πάμε σε μία ομαλή έκβαση των πραγμάτων σε σχέση με τον Σεπτέμβριο που τα πράγματα ήταν εξαιρετικά δύσκολα στη διαχείριση όλων αυτών των θεμάτων, μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών΄΄, επισήμανε τέλος ο κ. Ελευθεριώτης.