Στις 22 Μαΐου πραγματοποιήθηκε σε αρκετά Δημοτικά και Γυμνάσια της περιοχής μας η διεξαγωγή των εξετάσεων της “Ελληνικής ”.
Ο διαγωνισμός αυτός δεν είναι κάτι νέο. Γίνεται εδώ και χρόνια σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελλάδα, είναι η τέταρτη χρονιά που γίνεται προσπάθεια να επιβληθεί, βρίσκοντας απέναντι όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Το έργο είναι χιλιοπαιγμένο και πλέον έχουμε αρκετή πείρα για το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.
Το γεγονός ότι οι εξετάσεις της «ελληνικής PISA» στα μαθήματα της γλώσσας και των μαθηματικών για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, που θα λάμβαναν χώρα σε Δημοτικά και Γυμνάσια της περιοχής, έχουν σαν στόχο την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, καταγγέλλει με ανοιχτή επιστολή της στους γονείς, η ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας. Μάλιστα, κάνει γνωστό ότι η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, ΄΄έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών, όχι μόνο δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις παγιώνει. Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγουν σήμερα τον δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Δεν επιδιώκουν να βελτιώσουν το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών μας. Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια τώρα και εσείς οι γονείς και οι μαθητές μας και εμείς οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε: Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ειδικές ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση΄΄.
Πάλη ενάντια στο «κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς»
Εξηγώντας τους λόγους που καταγγέλλει αυτούς τους σχεδιασμούς, η ΕΛΜΕ επισημαίνει: ΄΄Γιατί θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δε «θα διδάσκει για το τεστ». Γιατί δε θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία, που θα ανοίγει το δρόμο για ακόμα περισσότερες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Εμείς είμαστε εκπαιδευτικοί όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις σε “καλούς’’ και “κακούς’’, με ιδιαίτερη έγνοια για τους μαθητές “του τελευταίου θρανίου’’! Σκοπός μας είναι η μόρφωση όλων των παιδιών του λαού! Αυτή η πάλη μας, ενάντια στο κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς, για ένα σχολείο που θα είναι για όλα τα παιδιά, είναι που κάνει την κυβέρνηση και την διοίκηση να μας απειλεί, να μας διώκει, να μας σέρνει στα δικαστήρια με αφορμή την αξιολόγηση και όχι μόνο. Εμείς οι εκπαιδευτικοί σας, οι εκπαιδευτικοί των παιδιών σας, με ψηλά το κεφάλι και με μόνη έγνοια τους μαθητές μας, που είναι και δικά μας παιδιά, σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας!΄΄.