background img
banner
banner

Αυξήθηκαν οι τουρίστες, μειώθηκε η κατανάλωση

ΠΛΗΓΜΑ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ – ΣΤΟ… ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται η τουριστική κίνηση στην Αιγιάλεια, καθώς βρισκόμαστε στην «καρδιά» του καλοκαιριού. Οι επισκεψιμότητα είναι αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, και από τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία και μισθωμένα καταλύματα και από παραθεριστές. Δυσανάλογη είναι όμως η κατανάλωση δεδομένου ότι η πλειονότητα των επισκεπτών περιορίζεται στα άκρως απαραίτητα και ο αριθμός τους δεν μεταφράζεται σε αυξημένους τζίρους ούτε στα καταστήματα αναψυχής, ούτε στα εμπορικά, ούτε καν σε όσα πωλούν τρόφιμα.

Η οικονομική στενότητα για τους Έλληνες και η ακρίβεια για Έλληνες και ξένους, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αγορών κι αυτό το «εισπράττουν» έμποροι και επαγγελματίες της Αιγιάλειας που είχαν «ποντάρει» πολλά στην τουριστική περίοδο.

Με θετικό πρόσημο ως ώρας ο τουρισμός

Η εικόνα που παρουσιάζουν τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα airbnb είναι θετική, αφού η ζήτηση του προηγούμενου διαστήματος μεταφράζεται σε διαμονή. Θετικός ήταν όμως και η Ιούνιος, με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστο Κανελλή, να επισημαίνει: ΄΄Ο Ιούνιος, για τον οποίο έχουμε πλήρη εικόνα, ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα για τα ξενοδοχεία, ο Ιούλιος εξελίσσεται ικανοποιητικά και η πρόβλεψη είναι ότι όλη η καλοκαιρινή σεζόν θα κλείσει θετικά. Μιλάμε βέβαια για μία χρονιά που ο εθνικός στόχος σε επίπεδο χώρας είναι να πιάσουμε τα περσινά νούμερα και να μην πέσουμε πιο κάτω. Οπότε, με αυτό τον στόχο είμαστε καλύτερα. Αν λάβουμε υπόψη ότι ένας στους δύο Έλληνες δεν θα κάνει διακοπές, τότε μπορούμε να πούμε πως η σεζόν εξελίσσεται θετικά΄΄.

Γιατί όμως περισσότεροι φέτος επιλέγουν την Αιγιάλεια; ΄΄Κι αυτοί που κάνουν διακοπές επιλέγουν προορισμούς πιο κοντινούς και πιο οικονομικούς. Δηλαδή με το ίδιο μπάτζετ σε ένα νησί θα διαμείνει κανείς 3 μέρες και στην περιοχή μας 6. Επιπλέον, έχουμε αρχίσει να χτίζουμε μία πελατεία επαναλαμβανόμενη, δηλαδή με ανθρώπους που έχουν έρθει, διαπιστώνουν πόσο τους αρέσει η περιοχή και το επαναλαμβάνουν. Έπειτα, προσφέρουμε ποιότητα και αυτό αναγνωρίζεται. Είμαστε, σαν προορισμός, ένα προσιτό προϊόν στα βαλάντια του Έλληνα ενώ έχουμε επισκέπτες και από άλλες χώρες΄΄, τόνισε ο κ. Κανελλής. Ερωτηθείς δε από ποιες χώρες, εκτός Ελλάδας, προτιμάται η Αιγιάλεια, σημείωσε: ΄΄Έχουμε τουρίστες από τις χώρες που παραδοσιακά προτιμούν την Ελλάδα, όπως Γαλλία και Γερμανία και τελευταία και από βαλκανικές χώρες κι αυτό το βλέπουμε με χαρά γιατί έχουμε κάνει αρκετές προωθητικές ενέργειες σαν δήμος προς τις χώρες αυτές. Επίσης, έχουμε επισκέπτες και από Πολωνία και Λιθουανία΄΄.

Και μπορεί η Αιγιάλεια να φαντάζει ως προσιτός και φθηνός προορισμός για μετάβαση και διαμονή, η ακρίβεια όμως είναι ένα πανελλαδικό φαινόμενο που δημιουργεί τεράστια προβλήματα και πλήττει, ξέχωρα από τον κάθε καταναλωτή ξεχωριστά, και πολλούς επαγγελματικούς κλάδους.

Αρνητικά τα μηνύματα από την αγορά του Αιγίου

Τα μηνύματα από την καλοκαιρινή αγορά του Αιγίου είναι μάλλον… αποκαρδιωτικά, αφού ακόμη και στα καταστήματα με είδη τροφίμων η πτώση αγγίζει το 40% σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, πόσο μάλλον τα εμπορικά. ΄΄Η επισκεψιμότητα δεν εξυπηρετεί, οι ξένοι… χάνονται και δεν ψωνίζουν, ίσως μόνο τα αναγκαία και μόνο στα σούπερ μάρκετ. Η ακρίβεια στα βασικά είδη κατανάλωσης έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στην αγορά που δεν έχει από κάπου να… πιαστεί. Ιδίως το εμπορικό κομμάτι νοσεί και η όποια επισκεψιμότητα δεν έχει φανεί στα αμιγώς εμπορικά καταστήματα του Αιγίου΄΄, επισήμανε στο Protionline.gr ο πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, αναφερόμενος και στις αλλαγές που έχει επιφέρει στην αγορά, η πεζοδρόμηση του κέντρου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ΄΄τεκμαρτό, πληθωριστικές πιέσεις… Ήμαστε στην άκρη του γκρεμού και η πεζοδρόμηση μας σπρώχνει να πέσουμε. Σαν Σύλλογος πραγματοποιήσαμε έκτακτο Δ.Σ. στα γραφεία μας και κατόπιν αιτήματος μελών μας αποφασίσαμε να απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα σε εμπόρους, ιδιοκτήτες ακινήτων, μόνιμους κατοίκους να μας καταθέσουν προτάσεις και απόψεις σχετικά με την πεζοδρόμηση. Δυστυχώς, το κέντρο έχει γίνει εχθρικό για τους επισκέπτες. Έχουμε ξεκινήσει ανάποδα προτού γίνουν οι σημάνσεις, τα πάρκινγκ και ό,τι χρειάζεται έκλεισε το κέντρο για τα οχήματα. Φράκαραν οι δρόμοι και όπου επιτρέπονται τα αυτοκίνητα, έχουμε μποτιλιάρισμα΄΄. ΄΄Όσοι συνάδελφοι δεν κάνουν μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, πεθαίνουν΄΄, κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

Με παραθεριστές που δεν ξοδεύουν η Ανατ. Αιγιάλεια

Πώς είναι όμως η κατάσταση στην Ανατολική Αιγιάλεια; Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας, Γιώργος Σακελλαρόπουλος αναφέρει στo Protionline.gr: ΄΄Τα Σαββατοκύριακα ο κόσμος είναι περισσότερος, τις καθημερινές δεν έχει μεγάλη κίνηση. Δηλαδή δεν έχουμε διακοπές δεκαπενθήμερου, όπως γενικότερα παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα ακόμη είναι γεμάτη κόσμο παρά το γεγονός ότι μπαίνουμε στην τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου΄΄.

Φόβοι για λουκέτα από Σεπτέμβριο

΄΄Η περιοχή μας είναι ένας παραθεριστικός προορισμός, καθώς υπάρχουν πολλές ιδιοκτησίες. Αυτό που παρατηρούμε φέτος είναι ότι ο κόσμος δεν έχει να ξοδέψει. Η κατανάλωση είναι μόνο για τα είδη πρώτης ανάγκης, δηλαδή τα φαγώσιμα. Είναι εμφανές ότι η εστίαση έχει πρόβλημα και κινείται πιο κάτω από πέρυσι. Πολύ φοβάμαι ότι από τη στιγμή που δεν υποστηρίζονται όπως αναμενόταν το καλοκαίρι, το Σεπτέμβριο πολλές επιχειρήσεις ίσως κλείσουν΄΄, τόνισε ακόμη ο κ. Σακελλαρόπουλος.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr