«ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΤΟ ΑΙΓΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΛΟΞΕΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ», ΑΝΑΦΕΡΕΙ
Η δημιουργία μαρίνας στο Αίγιο για την προσέλκυση σκαφών και η συμβολή της στην ανάπτυξη θαλάσσιου τουρισμού έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης πολλές φορές τα τελευταία χρόνια, πλην όμως η έλλειψη πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση, έχει καλλιεργήσει και ένα κλίμα απογοήτευσης, τη στιγμή που όλες οι γύρω περιοχές έχουν στραφεί αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο περιφερειακός σύμβουλος Αρίστος Τηλιγάδης, έχει κάνει τη δική του έρευνα σχετικά με το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί η μαρίνα που θα φέρει την ανάπτυξη στον τόπο.
Μάλιστα, όπως αναφέρει στo Protionline.gr αναλύοντας το σκεπτικό του, ο τρόπος δεν είναι τόσο σύνθετος όσο παρουσιάζεται. Με μία πρόχειρη μελέτη που προέκυψε από συνεργασία με εξειδικεύμενο επαγγελματία, γνώστη του αντικειμένου, δημιουργήθηκε ένα πλάνο. Η μαρίνα χωροθετήθηκε, σχεδιάστηκε και κοστολογήθηκε, ενώ παράλληλα έγινε και εκτίμηση στο πώς θα ωφελήσει την περιοχή.
Δυνατότητα για «φθηνή» μαρίνα με μεγάλα οφέλη
΄΄Δυστυχώς, μέχρι στιγμής μένουμε έξω από την «αγορά» του θαλάσσιου τουρισμού, παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο και διαθέτουμε και τους χώρους. Βλέπουμε την Ιτέα να είναι έτοιμη, την Πάτρα να διαθέτει τις δικές της εγκαταστάσεις και την Κάτω Αχαΐα να… μπαίνει στο παιχνίδι. Όλοι δηλαδή αναπτύσσονται και το Αίγιο μένει πίσω. Από προσωπική έρευνα έχω διαπιστώσει ότι υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας μίας «φθηνής» μαρίνας που θα έχει πολύ θετικά αποτελέσματα για την περιοχή και θα συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Μην ξεχνάμε ότι για κάθε σκάφος που θα φιλοξενεί, θα δουλεύουν και τρεις –τέσσερις επαγγελματίες της περιοχής. Και βέβαια μιλάμε για σκάφη που θα έρχονται από άλλες τοποθεσίες΄΄, τόνισε ο κ. Τηλιγάδης.
Το πλάνο…
΄΄Η πρότασή μας είναι η εξής: Δημιουργία μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών, από την προβλήτα του φάρου έως το παλιό λιμάνι. Εκεί μπορεί να εγκατασταθούν πλαστικά μπέκια που έχουν τεράστιες δυνατότητες αντέχοντας μέχρι 120 τόνους. Το κόστος μπορεί να κυμαίνεται σε 500.000 ευρώ, ποσό μεγάλο μεν αλλά όχι υπερβολικό σε σύγκριση με τα οφέλη που θα υπάρξουν. Στις εγκαταστάσεις θα υπάρχουν νερό και ρεύμα΄΄, είπε ακόμη ο Αιγιώτης περιφερειακός σύμβουλος. Ως προς το γιατί επελέγη το σημείο αυτό, σημείωσε: ΄΄Διότι υπάρχουν μικρά βάθη εν αντιθέσει με το σημείο από τον φάρο ως το ύψος του Τουριστικού που βαθαίνουν΄΄. Ο τρόπος αυτός κατασκευής, σύμφωνα με τον κ. Τηλιγάδη είναι και ασφαλής και γρήγορος και σχετικά χαμηλού κόστους έτσι ώστε να μπορούν να δένουν ιστιοφόρα μήκους 8-9 μέτρων΄΄.
Προτείνει… αλλαγή ρότας στην αξιοποίηση της λιμενικής ζώνης
΄΄Πρέπει να… αλλάξουμε ρότα αξιοποίησης της λιμενικής ζώνης του Αιγίου. Δεν λέμε να παρέμβουμε στο νέο λιμάνι, ας παραμείνει εκεί κι ας χρησιμεύει το παλιό λιμάνι και οι εγκαταστάσεις του για μαρίνα΄΄, πρόσθεσε ακόμη, παρουσιάζοντας και το… plan B, ή μία πρόσθετη δυνατότητα. Εκτός από τη μαρίνα, παράλληλα με αυτή, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, μπορεί να μετατραπεί ο χώρος σε σημείο ανεφοδιασμού σκαφών. ΄΄Κάποιοι περνούν από τον Κορινθιακό και δεν έχουν πού να βάλουν καύσιμα. Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ώστε να μπουν δεξαμενές. Μία τέτοια προοπτική θα έφερνε πολλά σκάφη και πολύ κόσμο στην περιοχή΄΄, τόνισε ο κ. Τηλιγάδης, κάνοντας αναφορά και στην αναγκαιότητα δημιουργίας της γλίστρας. ΄΄Ένα ακόμη καλοκαίρι και δεν έχουμε γλίστρα για τα σκάφη. Δεν μπορεί να έρχονται εδώ επισκέπτες και να μην μπορούν να ρίξουν μία βάρκα στη θάλασσα, θέμα βέβαια που απασχολεί και τους ντόπιους. Ως πότε το Αίγιο θα είναι αφιλόξενο για τον θαλάσσιο τουρισμό; Ως πότε θα είμαστε ουραγοί; Καλό θα είναι να καθίσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι σε ένα τραπέζι να το συζητήσουμε και να καταλήξουμε όμως κάπου. Διότι μέχρι τώρα οι τόσες συζητήσεις δεν έχουν οδηγήσει πουθενά΄΄, κατέληξε ο κ. Τηλιγάδης.