background img
banner
banner

Αναλαμβάνουν δράση…

ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ ΜΕΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΠΛΟ ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΟ ΣΥΡΜΟΥ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ

Σοβαρή είναι πλέον η αντίδραση για το κατάντημα του Οδοντωτού με τις συνεχόμενες βλάβες και ακινητοποιήσεις συρμών του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να βρίσκεται πλέον σε δυσχερή θέση και να πιέζεται να αναλάβει πρωτοβουλία για την μερική τουλάχιστον ανάταξη της γραμμής, αξιοποιώντας την γνωστή μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών και ένα από τα εναλλακτικά της σενάρια που προβλέπει μιας παρέμβαση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ για την ανάσχεση κατολισθήσεων και βραχοπτώσεων σε κομβικά σημεία του δικτύου.

Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις για νέα βλάβη στους συρμούς, η διαχειρίστρια εταιρεία Hellenic Train εξέδωσε χθες ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το περιστατικό της Κυριακής (ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας 1330 στη γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων, κοντά στην περιοχή Νιάματα) «σημειώθηκε εξαιτίας φερτού υλικού που εντοπίστηκε στις γραμμές, προκαλώντας δυσλειτουργία στην οδόντωση του συρμού».

Πτώση βράχου, βλάβη συρμού

«Παρά τις άμεσες προσπάθειες του προσωπικού, η αποκατάσταση της σοβαρής βλάβης, δεν κατέστη δυνατή επί τόπου» και «οδήγησε σε ενεργοποίηση του μηχανισμού ασφαλείας και ακινητοποίηση του συρμού. Παρά ταύτα, μετά την επιτυχή ζεύξη και κατά την επιστροφή, σε άλλο χιλιομετρικό σημείο, 6+800, η ρυμούλκηση δεν ήταν εφικτή, λόγω της σοβαρότητας της βλάβης που προκλήθηκε από την υποδομή στην αρχική αμαξοστοιχία» αναφέρει η Hellenic Train και καταλήγει: «Η εταιρεία προσβλέπει στην ασφαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του συνόλου του τροχαίου υλικού του Οδοντωτού, το οποίο -όπως αξίζει να σημειωθεί- ανήκει στο Δημόσιο και ενοικιάζεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., τον διαχειριστή του μοναδικού διαθέσιμου τροχαίου υλικού για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων».

Συγκέντρωση υπογραφών

Σε ‘επανάληψη’ του ίδιου επεισοδίου που είχαμε τον Αύγουστο όταν, μετά από διπλή βλάβη σε συρμό, η ΕΜΑΚ απεγκλώβισε 100 επισκέπτες, η εκδρομή της Κυριακής μετατράπηκε σε νέα περιπέτεια, αυτή η φορά για 101 άτομα εκδρομείς από ΚΑΠΗ νωρίς το μεσημέρι.

Όλα τα δρομολόγια της ημέρας αναβλήθηκαν στερώντας το προγραμματισμένο ταξίδι σε πολλούς τουρίστες μεταξύ των οποίων και δεκάδες άτομα από την Κίνα που ταξίδεψαν στην περιοχή ειδικά για το τρενάκι! Υπό το φόβο τα αλλεπάλληλα επεισόδια με την πορεία του Οδοντωτού να προκαλέσουν «ανήκεστο βλάβη» στην περιοχή και των τουρισμό σε Διακοπτό και Καλάβρυτα, ομάδα πολιτών ξεκίνησε ήδη τη συλλογή υπογραφών προκειμένου να κατατεθεί διαμαρτυρία σε δήμους και υπουργείο ενώ, σε επόμενη φάση, προγραμματίζεται και κινητοποίηση!

Δήμοι κατά HELLENIC TRAIN

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Καλαβρύτων Αθανάσιο Παπαδόπουλο, μετά την βλάβη σε δύσβατο σημείο «η Hellenic Train ενεργοποίησε το πρωτόκολλο ασφαλείας και κλήθηκε η ΕΜΑΚ για τον απεγκλωβισμό καθώς στον Οδοντωτό δεν υπάρχει εναλλακτική πρόσβαση και θα πρέπει, μετά από κάθε βλάβη, να γίνεται η μεταφορά των επιβατών με ασφάλεια».

«Πρόσφατα θέσαμε -μαζί με τον συνάδελφο δήμαρχο Αιγιαλείας κ. Ανδριόπουλο, σε συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη- το πρόβλημα με την απαξίωση της τεχνικής βάσης συντήρησης των τρένων στο Διακοπτό. Η διαχειρίστρια της γραμμής Hellenic Train αρνείται να παραδώσει το πλάνο της σε σχέση με τα προβλήματα στη συντήρηση τω τρένων. Εκτιμούμε ότι είναι πλέον θέμα του Υπουργείου να λάβει τα απαραίτητα μέτρα» αναφέρει με νόημα ο δήμαρχος Καλαβρύτων. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, τα προβλήματα με πτώσεις βράχων στον Οδοντωτό πολλαπλασιάζονται και είναι η ώρα το υπουργείο να προχωρήσει σε μια νέα παρέμβαση με στόχο την θωράκιση της υποδομής και την κατασκευή στοάς προστασίας από βράχους σε σημείο που έχουν προσδιορίσει σχετικές μελέτες…

Αδύναμος και ο «νέος ΟΣΕ»

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ Πελοποννήσου Σταύρο Πήλιο «η συγχώνευση του ΟΣΕ με ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ στο νέο σχήμα των Ελληνικών Σιδηροδρόμων δεν έλυσε κανένα από τα μεγάλα προβλήματα που σχετίζονται με τον προαστιακό της Πάτρας και το τρενάκι στα Καλάβρυτα. «Αν άμεσα δεν υπάρξει επιπλέον προσωπικό, θα σηκώσουμε τα χέρια ψηλά και δεν θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε. Λείπει προσωπικό είναι απαραίτητο για να κάνουμε συντήρηση και να κρατάμε ανοιχτή και καθαρή τη γραμμή» επισημαίνει ο κ. Πήλιος καταγγέλλοντας επίσης την υποβάθμιση της τεχνικής βάσης σε Πάτρα και Διακοπτό.

Η δικαιοσύνη κωλυσιεργεί

«Έχω καταθέσει δεκάδες αναφορές. Έχουν διαταχθεί προκαταρκτικές εξετάσεις. Υπάρχει δικογραφία σε εξέλιξη με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία. Και όμως, καμία δίωξη δεν έχει ασκηθεί. Η καθυστέρηση της δικαιοσύνης, σε μια υπόθεση όπου απειλούνται ανθρώπινες ζωές, δεν είναι απλή γραφειοκρατική αδράνεια, είναι συνενοχή μέσω σιωπής. Και κάθε νέα βλάβη, κάθε νέος εγκλωβισμός, κάθε νέα αποστολή διάσωσης, είναι ένα ακόμη κατηγορητήριο για την αδιαφορία των αρμοδίων» επισημαίνει ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Γιώργος Μπέσκος.

Κανονικά εκτελέστηκαν τα δρομολόγια

Θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να εκλείψουν αυτά τα φαινόμενα τα οποία παρουσιάζονται δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα. Γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια και από το μηχανοστάσιο Διακοπτού το οποίο δυστυχώς είναι υποστελεχωμένο΄΄, επανέλαβε με αφορμή το περιστατικό, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού, Γιάννης Καραπαναγιώτης. Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα μετέφερε στo Protionline.gr ο κ. Καραπαναγιώτης, ΄΄το πρόβλημα ήταν μόνο την Κυριακή και από τη Δευτέρα, τα δρομολόγια λειτουργούν κανονικά. Από όσο γνωρίζουμε την Τρίτη, δεν θα πραγματοποιηθούν λόγω της απεργίας, ωστόσο από Τετάρτη ξεκινούν πάλι κανονικά΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr