background img
banner
banner

Σε “χαμηλές πτήσεις” ο Δήμος Αιγιαλείας

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ – ΣΤΗΝ 124Η ΘΕΣΗ ΤΟΝ ΚΑΤΑΤΑΣΣΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ DATA RC ΓΙΑ ΤΗΝ “ΠΡΩΤΗ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ”

Για πρώτη φορά τον Μάιο του 2025, το Υπουργείο Εσωτερικών προχώρησε στη διενέργεια Έρευνας Αξιολόγησης των Δημοσίων Υπηρεσιών, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη να εκφράσει τη γνώμη του για φορείς και υπηρεσίες του κεντρικού κράτους και της αυτοδιοίκησης.

Η συμμετοχή ήταν εθελοντική, γεγονός που, όπως επισημαίνεται στην επίσημη έκθεση του Υπουργείου, σημαίνει ότι το δείγμα δεν είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού. Με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, οι εφημερίδες ΓΝΩΜΗ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ και ΠΡΩΤΗ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μια αντίστοιχη έρευνα στους δήμους της Αχαΐας, με στόχο την αποτύπωση της ικανοποίησης των πολιτών από τις υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η έρευνα, που υλοποιήθηκε από την εταιρεία DATA C, βασίστηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα πολιτών όλων των ηλικιών και πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων.

Οι δημότες κλήθηκαν να αξιολογήσουν δέκα υπηρεσίες αρμοδιότητας των Δήμων σε κλίμακα από 1 (καθόλου ικανοποιημένος) έως 10 (απόλυτα ικανοποιημένος).

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την DATAC παρέχει πληροφορίες τόσο συνολικά για το νομό Αχαΐας όσο και για τους 2 μεγαλύτερους δήμους Πατρέων και Αιγιάλειας.

Αξιολόγηση υπηρεσιών αυτοδιοίκησης

Από την ερώτηση: «Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10, όπου το 1 σημαίνει «καθόλου ικανοποιημένος/η» και το 10 σημαίνει «απόλυτα ικανοποιημένος/η» πώς θα αξιολογούσατε τις παρακάτω υπηρεσίες, αρμοδιότητας του Δήμου;»

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, σε επίπεδο Αχαΐας, μόνο δύο υπηρεσίες ξεπερνούν τη βαθμολογία του 6:
• Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) με 6,2/10
• Ο ηλεκτροφωτισμός με 6,1/10
Όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες συγκεντρώνουν βαθμολογίες κάτω του 5, γεγονός που φανερώνει έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η μικρότερη ικανοποίηση των δημοτών εκφράζεται για τους χώρους στάθμευσης, οι οποίοι στην Αχαΐα καταγράφουν τη χαμηλότερη βαθμολογία (3,6/10).
Ακολουθούν:
• Η κατάσταση των πεζοδρομίων
• Η ανακύκλωση απορριμμάτων
• Και η κατάσταση του οδικού δικτύου αρμοδιότητας των Δήμων
Τα αποτελέσματα αυτά συμβαδίζουν με τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου οι πολίτες δηλώνουν επίσης λιγότερο ικανοποιημένοι από τους χώρους στάθμευσης, τα πεζοδρόμια και τις υποδομές για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).

ΤΟ ΕΔΕΙΞΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Σύμφωνα με την έρευνα του Υπουργείου ο δήμος Αιγιάλειας κατατάσσεται στην 124η Θέση ανάμεσα σε 184 δήμους με μέση βαθμολογία 3,5 (δείκτης υπολογισμένος από τις 8 υπηρεσίες εκτός ΚΕΠ και παιδικών χαρών). Η βαθμολογία καταδεικνύει την ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων και αναζήτησης/δημιουργίας κατάλληλων εργαλείων και διαδικασιών για τη βελτίωσή τους.

Στην έρευνα της DATA C, οι δημότες της Αιγιάλειας φαίνεται να εκτιμούν περισσότερο τη λειτουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), τα οποία βαθμολογούνται με 6,8/10, και τον ηλεκτροφωτισμό, που ακολουθεί με 5,8/10.

Στον αντίποδα, η κατάσταση του οδικού δικτύου αρμοδιότητας του Δήμου, οι χώροι στάθμευσης και η κατάσταση των πεζοδρομίων αποτελούν τα πλέον προβληματικά σημεία, σύμφωνα με τις απαντήσεις των δημοτών.

Παρότι τα δεδομένα των δύο ερευνών δεν είναι πλήρως συγκρίσιμα, τα συμπεράσματά τους συγκλίνουν: οι κάτοικοι ζητούν ουσιαστικές παρεμβάσεις στις βασικές λειτουργίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, με έμφαση στην ασφάλεια, την προσβασιμότητα και την ποιότητα ζωής στην πόλη και τις κοινότητες κάθε Δήμου.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις ηλικιακές ομάδες καταγράφονται στον βαθμό ικανοποίησης των δημοτών της Αιγιάλειας από τις υπηρεσίες αρμοδιότητας του Δήμου. Ειδικότερα, έντονη και γενικευμένη δυσαρέσκεια εκφράζουν οι πολίτες ηλικίας 17 έως 47 ετών, αλλά και όσοι ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 60 έως 70 ετών, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες υπηρεσιών που εξετάστηκαν.

Η εικόνα αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη και η ικανοποίηση των δημοτών, ιδίως στις ομάδες που φαίνεται να αισθάνονται περισσότερο αποξενωμένες από τη λειτουργία του Δήμου.

 


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr