background img
banner
banner

Βρείτε το σωστό μονοπάτι…

ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ «ΠΑΤΑ» Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΑΡΧΗΓΟΥΣ

Στην κατάθεση του κοινού υπομνήματος προς κόμματα και πολιτικούς αρχηγούς το οποίο περιλαμβάνει τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίος βασίστηκε και η κινητοποίηση της περασμένης Παρασκευής, με τον συμβολικό αποκλεισμό και του οδοστρώματος της Ολυμπίας οδού (χρηματοδότηση έργων, άμεση συντήρηση τροχαίου υλικού, ολοκληρωμένο σχέδιο πρόληψης μελλοντικών κινδύνων) κατέληξαν οι δύο δήμοι Αιγιαλείας και Καλαβρύτων καθώς και η Επιτροπή Πρωτοβουλίας κατοίκων και φορέων από Διακοπτό και Καλάβρυτα.

Το περιεχόμενο της επιστολής το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του Protionline.gr κατ αρχήν επαναλαμβάνει ότι η αναστολή λειτουργίας του Οδοντωτού δεν αποτελεί μια επιλογή ασφάλειας στις μετακινήσεις και νέες προτεραιότητες που τίθενται μετά τα Τέμπη αλλά το… έσχατο βήμα μιας πολιτικής ανακολουθίας που ‘οδηγεί’ στην σταδιακή απαξίωση της γραμμής.

Η επιστολή έχει ως αφορμή το γεγονός ότι ήδη συμπληρώθηκαν δύο μήνες από την αναστολή λειτουργίας του Οδοντωτού (το ίδιο πρόταγμα είχε και η τελευταία κινητοποίηση) χωρίς να έχει προκύψει ένα σαφές και δεσμευτικό σχέδιο για την επιστροφή στις ράγες! Όπως επισημαίνεται οι τοπικές κοινωνίες συνεχίζουν να παραμένουν ‘στο σκοτάδι’ και χωρίς να έχουν λάβει δημόσια κάποιο πλάνο που να εξασφαλίζει το μέλλον της γραμμής.

Αυτή η ανακολουθία για την οποία το… χρέος εκ μέρους των τοπικών δήμων και της επιτροπής μεταφέρεται στην κυβέρνηση, δεν δύναται να προσφέρει καμία ασφάλεια, εμπιστοσύνη και αισιοδοξία στην περιοχή της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων.

Επιστολή υπενθυμίζει ότι μια ασφαλής και βιώσιμη λειτουργία του Οδοντωτού θα έπρεπε να είναι δεδομένο και όχι ζητούμενο καθώς ήδη βιώνουμε τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις αλλά και τις επιπτώσεις στον τουρισμό.

Βασικό επίσης ζητούμενο σχετικά με τη δράση που έχουν αναπτύξει οι δύο δήμαρχοι, Τάκης Ανδριόπουλος και Θανάσης Παπαδόπουλος, είναι να γίνουν άμεσα τα αναγκαία βήματα προκειμένου να αποκατασταθεί η «κλονισμένη εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στην ικανότητα της Πολιτείας να προστατεύει κρίσιμες δημόσιες υποδομές και ιστορικά έργα εθνικής σημασίας».

«Η μαζική κινητοποίηση πολιτών και φορέων στις 15 Μαΐου απέδειξε ότι το ζήτημα έχει πλέον υπερβεί τα όρια μιας τοπικής διαμαρτυρίας» αναφέρεται προς τους αρχηγούς ενώ, τέλος, επισημαίνεται η ανάγκη μιας κοινής πίεσης προκειμένου οι τοπικές κοινωνίες να λάβουν «ξεκάθαρες απαντήσεις, συγκεκριμένες δεσμεύσεις και άμεσες αποφάσεις».

Στόχος της επιστολής είναι να ασκηθεί πίεση για την εξασφάλιση ενός δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος αποκατάστασης της λειτουργίας της γραμμής του Οδοντωτού, δρομολόγηση όλων των απαραίτητων έργων καθώς και μελέτης που θα περιέχει το νέο πρωτόκολλο ασφαλούς λειτουργίας και κίνησης μέσα στο φαράγγι.

Νέα παρέμβαση από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Ο Τομέας Μεταφορών οι Βουλευτές Γιώργος Παπανδρέου (Αχαΐας) και Αν. Νικολαΐδης (Δράμας) παρενέβησαν εκ νέου χθες καλύπτοντας του δύο δημάρχους και ιδιαίτερα των Καλαβρύτων κ. Παπαδόπουλο, μετά την πρόσφατη «απαίτηση –που- ξεπερνά κάθε όριο πολιτικής σοβαρότητας» όπως την αναφέρουν, εκ μέρους του αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη για την έγγραφη βεβαίωση από τον Δήμαρχο για τη μη επικινδυνότητα των κατολισθήσεων, προκειμένου να επαναλειτουργήσει άμεσα η γραμμή.

Οι δύο βουλευτές κάνουν νύξη και στο τελευταίο (15-5-2026) Δελτίο Τύπου του Περιφερειακού Τμήματος Δυτικής Ελλάδας του ΤΕΕ, επισημαίνοντας ότι οι προτάσεις του,

  • ολοκληρωμένη Μελέτη Διακινδύνευσης,
  • εφαρμογή μέτρων άρσης της επικινδυνότητας,
  • εκπόνηση μελετών μόνιμων έργων προστασίας,
  • δημοπράτηση και επίβλεψη έργων που θα προτείνει η μελέτη διακινδύνευσης, καθώς και
  • εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης για κατολισθητικά φαινόμενα

«είναι το μόνο σοβαρό και υπεύθυνο πλαίσιο που μπορεί να διασφαλίσει όχι απλώς μία προσωρινή επαναλειτουργία, αλλά τη μακροχρόνια θωράκιση και ανθεκτικότητα του Οδοντωτού για τις επόμενες δεκαετίες».

«Η ασφάλεια των πολιτών και η βιωσιμότητα μιας ιστορικής περιοχής δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο φθηνών πολιτικών ελιγμών. Η κυβέρνηση οφείλει, επιτέλους, να επιτελέσει το θεσμικό της καθήκον» καταλήγουν.

Αντεπίθεση και επιστολή σε υπουργούς

Παρέμβαση στην εν εξελίξει εισαγγελική έρευνα για τον Οδοντωτό από τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου Γιώργο Μπέσκο ο οποίος, σε ανάρτησή του, στρέφεται κατά του ΟΣΕ επισημαίνοντας, ότι από το 2024 (με την γνωστή Μελέτη του Καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών Ιωάννη Κουκουβέλα) ο Οργανισμός γνωρίζει τα προβλήματα με το τρενάκι του Οδοντωτού!
«Γνώριζαν τα επικίνδυνα σημεία. Γνώριζαν την ανάγκη έργων. Γνώριζαν ότι χωρίς παρεμβάσεις η γραμμή κινδυνεύει να ξανακλείσει. Και παρ’ όλα αυτά, δύο χρόνια μετά ο Οδοντωτός παραμένει κλειστός, κανείς δεν λέει τι απέγιναν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, κανείς δεν εξηγεί γιατί δεν ολοκληρώθηκαν οι μελέτες και τα έργα, κανείς δεν αναφέρει πού βρίσκονται οι χρηματοδοτήσεις και ποιοι είχαν την ευθύνη υλοποίησης» επισημαίνει καταλήγοντας: «Και τώρα εμφανίζονται ξανά να μιλούν για ‘νέες μελέτες’, λες και όλα ξεκινούν από την αρχή…»

Με αυτό το έγγραφο ο Γιώργος Μπέσκος επιχειρεί να απαντήσει στις βολές που έχει δεχθεί κεντρικά από τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη αλλά και από τοπικούς κυβερνητικούς παράγοντες για την εισαγγελική παραγγελία και τις πιθανές διώξεις καθώς ο Οδοντωτός, έως σήμερα, κινείται πάνω σε μια γεωλογικά ασταθή περιοχή.

Το στοιχείο αυτό έρχεται μάλιστα στην ίδια κατεύθυνση και με πρόσφατες παρεμβάσεις του προέδρου του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος Βαγγέλη Καραχάλιου ο οποίος εξέφρασε τον προβληματισμό σχετικά με την πρόθεση να αναλάβει το ΤΕΕ μια ακόμη εργασία για τις γεωλογικές συνθήκες στον Βουραϊκό μετά τις φωτιές του 2023 και την ασφαλή κίνηση του τρένου!

Όπως πληροφορείται το Protionline.gr ο κ. Μπέσκος θα απευθύνει επιστολή στους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Παπασταύρου, τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών κ .Κυρανάκη και το Μαξίμου επισημαίνοντας ως υπεκφυγές τα όσα έχουν ακουστεί εναντίον σε σχέση με το «μέτωπο» που έχει ανοίξεοι για την ασφάλεια της κίνησης του Οδοντωτού στο φαράγγι και την απ΄ποφαση του ΟΣΕ για την αναστολή λειτουργίας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr