ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
Το γεγονός ότι οι κάτοικοι της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι την πλήρη και ασφαλή επαναλειτουργία του Οδοντωτού, ξεκαθαρίζει η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Φορέων και Πολιτών Διακοπτού. Εκφράζει δε την ικανοποίησή της για τη μαζική συμμετοχή πολιτών, επαγγελματιών, φορέων και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης στο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 Μαΐου για την άμεση επαναλειτουργία του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτού – Καλαβρύτων.
Όπως τονίζει, ΄΄υπηρεσίες της περιοχής και δεκάδες καταστήματα παρέμειναν κλειστά κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης, ως έμπρακτη ένδειξη στήριξης στον κοινό αγώνα της τοπικής κοινωνίας. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας στον κόμβο της Πούντας και ο συμβολικός αποκλεισμός της Ολυμπίας Οδού έστειλαν ένα ξεκάθαρο και ηχηρό μήνυμα προς την Κυβέρνηση: η κοινωνία της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων δεν πρόκειται να αποδεχθεί τη σιωπηλή εγκατάλειψη και απαξίωση του ιστορικού σιδηροδρόμου.
Η δίμηνη διακοπή των δρομολογίων έχει ήδη προκαλέσει σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες στην περιοχή. Επιχειρήσεις, επαγγελματίες και εργαζόμενοι βιώνουν σημαντική μείωση της επισκεψιμότητας και της οικονομικής δραστηριότητας την ώρα που η Πολιτεία εξακολουθεί να αδυνατεί να παρουσιάσει ένα σαφές, υπεύθυνο και δεσμευτικό σχέδιο επαναλειτουργίας΄΄.
Δεν αποδέχονται να χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα τα ζητήματα ασφαλείας
Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας καταγγέλλει ότι ΄΄η κυβερνητική πολιτική στο ζήτημα του Οδοντωτού χαρακτηρίζεται από αδιαφορία, διαρκείς καθυστερήσεις, έλλειψη πολιτικής βούλησης και πλήρη απουσία συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων φορέων. Αντί για ουσιαστικές λύσεις, η τοπική κοινωνία παρακολουθεί επί μήνες μια απαράδεκτη μετακύλιση ευθυνών μεταξύ υπουργείων, Ελληνικών Σιδηροδρόμων, Hellenic Train και υπηρεσιών, χωρίς χρονοδιάγραμμα, χωρίς λογοδοσία και χωρίς πραγματική ανάληψη ευθύνης.
Είναι πλέον προφανές ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει τον Οδοντωτό ως ένα «δευτερεύον» περιφερειακό πρόβλημα, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μοναδικό ιστορικό και τεχνικό μνημείο της ελληνικής και ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής κληρονομιάς, αλλά και για έναν ζωτικό πυλώνα τουρισμού, ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής για ολόκληρη την περιοχή΄΄.
΄΄Η τοπική κοινωνία ξεκαθαρίζει ότι τα αναγκαία έργα προστασίας και οι τεχνικές παρεμβάσεις ασφάλειας όφειλαν να έχουν προχωρήσει εδώ και χρόνια με ευθύνη της Πολιτείας και του διαχειριστή της υποδομής. Δεν αποδεχόμαστε τα ζητήματα ασφάλειας να χρησιμοποιούνται σήμερα ως πρόσχημα για μια παρατεταμένη αδράνεια που οδηγεί μεθοδικά στην αποδυνάμωση και απαξίωση της γραμμής΄΄, αναφέρει ακόμη η Επιτροπή Πρωτοβουλίας, καταλήγοντας: ΄΄Οι κάτοικοι της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα μέχρι την πλήρη και ασφαλή επαναλειτουργία του Οδοντωτού. Απαιτούμε άμεσα συγκεκριμένες αποφάσεις, σαφές χρονοδιάγραμμα, διαφάνεια, λογοδοσία και ουσιαστική πολιτική δέσμευση από την Κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία. Ο Οδοντωτός δεν είναι «κόστος» για να εγκαταλειφθεί – Είναι ιστορία, ζωή και δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τον οδηγήσει στην απαξίωση!΄΄.



