background img
banner
banner

«Να ξεκλειδώσουν έργα και χρηματοδότηση»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙ (ΜΗ) ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΑΡΑΓΓΙ

Μέσω του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος αναμένεται να φτάσει, μέσα στα επόμενα 24ωρα η απάντηση πάνω στο προσχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει σταλεί προκειμένου ο φορέας (συγκεκριμένα το Τμήμα Δυτικής Ελλάδος του ΤΕΕ) να αναλάβει τη μελέτη για την επανεκκίνηση του Οδοντωτού την οποία δεσμεύθηκε να χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

Το προσχέδιο της Προγραμματικής έχει ήδη εδώ και ένα 20ήμερο κοινοποιηθεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη, στο ΤΕΕ αλλά και στην Γενική Διεύθυνση Δασών του ΥΠ.ΕΝ. η οποία μάλιστα έσπευσε να δώσει το «πράσινο φως» προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία.

Η μεθοδολογία την οποία ακολουθούν τα δύο υπουργεία (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας) αξιολογείται από το ΤΕΕ (κεντρικά αλλά και τοπικά).

Δεν τίθεται θέμα «copy-paste»

Εδώ όμως, στο ΤΕΕ, υπάρχουν, όπως φαίνεται, κάποιες σοβαρές ενστάσεις!

Πρώτα απ όλα το γεγονός ότι το ΤΕΕ καλείται να κρίνει/αξιολογήσει μια προϋπάρχουσα εργασία του Πανεπιστημίου Πατρών και συγκεκριμένα του Καθηγητή Γεωλογίας Ιωάννη Κουκουβέλα η οποία παραγγέλθηκε όταν υφυπουργός Μεταφορών ήταν η Αχαιή βουλευτής Χριστίνα Αλεξοπούλου και η οποία παραδόθηκε στον ΟΣΕ. «Το ΤΕΕ δεν μπορεί -απλά- να επαναλάβει ή να αναπαράγει τεχνικό αντικείμενο, όταν είναι γνωστό ότι υπάρχει η τεχνική έκθεση του Πανεπιστημίου Πατρών η οποία καταλήγει σε διαπιστώσεις και προτάσεις προς την Πολιτεία. Χρειάζεται μια πλήρη ανάθεση αρμοδιότητας και ευθύνης η οποία να καταλήγει σε ένα χρονοδιάγραμμα παρεμβάσεων προκειμένου να μελετηθεί και να κατατεθεί μια ώριμη πρόταση με ορατό και τον ορίζοντα για την επιστροφή του Οδοντωτού στην αφετηρία, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις» σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΔΕ Βαγγέλη Καραχάλιο.

Η επόμενη σοβαρή ένσταση που έχει το ΤΕΕ είναι η επικάλυψη αρμοδιοτήτων συναρμόδιων υπουργείων για τα έργα που πρέπει να εκτελεστούν μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού και η πιθανή εμπλοκή σε ‘κενό’ είτε όσον αφορά στη χρηματοδότηση, είτε σε σχέση με τις απαιτούμενες εγκρίσεις – αδειοδοτησεις. «Η εκτίμησή μας είναι ότι το ΤΕΕ δεν πρέπει -απλά- να κάνει μια έκθεση κινδύνου και ασφάλειας με νέα επιστημονική αξιολόγηση αλλά να αναλάβει πλήρη ευθύνη και αρμοδιότητα σε σχέση με την πιθανή επιστροφή του Οδοντωτού στις ράγες. Στο σχέδιο της Προγραμματικής υπάρχει ένα ‘κενό’, δεν μπορούμε απλά να κάνουμε ένα σχέδιο διακινδύνευσης και να παραδώσουμε τη ‘σκυτάλη’ για κάποιον άλλο ‘μηχανοδηγό’ για να αποφασίσει αν έχουμε παράγει ένα ορθό συμπέρασμα για την κίνηση του τρένου μέσα στο φαράγγι! Ζητάμε να πάμε με μελέτες και έργα έως τέλους και εγγυόμαστε ότι η επανεκκίνηση θα γίνει από το σωστό σημείο, χωρίς κατ ανάγκη να έχει μπει και η τελευταία ‘πινελιά’ σε ένα χρονοδιάγραμμα έργων που απαιτείται να γίνουν!» σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΔΕ.

Ο κ. Καραχάλιος τοποθετήθηκε το Σάββατο που μας πέρασε 9 Μαΐου 2026, στο Πολυδύναμο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Καλαβρύτων, στην ημερίδα που διοργάνωσαν ο Ε.Ο.Σ. Καλαβρύτων και ο Όμιλος ‘Φίλοι των Καλαβρύτων’ στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 46ου Πανελλήνιου Περάσματος του Βουραϊκού, μια εκδήλωσηπου τελούσε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και των Δήμων Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.

Παρέμβαση στην Ε.Ε.

Ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αίτημα γραπτής απάντησης, για το θέμα της διακοπής των δρομολογίων του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, καθηγητής Γιάννης Μανιάτης. Στην ερώτηση του -την οποία ο κ. Μανιάτης έχει κοινοποιήσει και στον Δήμαρχο Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλο- εστιάζει σε τρία καίρια σημεία:

Πρώτον, στην αναστολή λειτουργίας της γραμμής σε μια οικονομικά ευάλωτη και ορεινή περιοχή,

δεύτερον, στη απαξίωση μιας υποδομής που χρηματοδοτήθηκε μ’ ευρωπαϊκούς πόρους και

τρίτον, στην προστασία της διαδρομής του Οδοντωτού, στην πρόληψη, αποκατάσταση κ.λπ.

«Η πλήρης αναστολή λειτουργίας του Οδοντωτού, χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης και χωρίς αξιοποίηση των υφιστάμενων μελετών και ευρωπαϊκών πόρων, δημιουργεί κινδύνους απαξίωσης της εν λόγω επένδυσης και επιβαρύνει σημαντικά την τοπική οικονομία, τον τουρισμό και την κοινωνική συνοχή» αναφέρει και ρωτά την Επιτροπή:

Α) Πώς αξιολογεί τη συμμόρφωση της Ελλάδας σε σχέση με τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις της για ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και ανθεκτικότητα των υποδομών, δεδομένης της πλήρους αναστολής λειτουργίας μιας συγχρηματοδοτούμενης από την Ε.Ε. συγκοινωνιακής υποδομής σε μια οικονομικά ευάλωτη ορεινή περιοχή χωρίς σαφές σχέδιο αποκατάστασης;

Β) Πώς διασφαλίζει ότι οι ευρωπαϊκοί πόροι, ύψους περίπου 45 εκατ. ευρώ που δαπανήθηκαν στην αναβάθμιση της γραμμής, δεν οδηγούνται σε απαξίωση λόγω ανεπαρκούς συντήρησης και διαχείρισης κινδύνων;

Επιστολή στον Πρωθυπουργό

Την άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ζήτησε ο δήμαρχος Καλαβρύτων, Αθανάσιος Παπαδόπουλος, σε νέα επιστολή του για το ζήτημα της διακοπής των δρομολογίων του Οδοντωτού Διακοπτού – Καλαβρύτων, που παραμένει εκτός λειτουργίας εδώ και δύο μήνες.

Ο δήμαρχος Καλαβρύτων περιγράφει μια ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση για την περιοχή, τονίζοντας ότι η αναστολή λειτουργίας του Οδοντωτού έχει προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, στον τουρισμό, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση.Όπως σημειώνει, η δημοτική Αρχή καταβάλλει προσπάθειες για να ανακόψει τη δημογραφική συρρίκνωση και να στηρίξει τις ορεινές περιοχές του Δήμου, ωστόσο η αιφνιδιαστική και παρατεταμένη διακοπή των δρομολογίων λειτουργεί, όπως αναφέρει, ως σημαντικό πισωγύρισμα.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr