ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή που τιμάται κάθε χρόνο στις 12 Μαΐου, η Διεύθυνση Νοσηλευτικής του Γενικού Νοσοκομείου Αιγίου, μέσω ανακοίνωσής της εκφράζει τον βαθύ σεβασμό και την ειλικρινή ευγνωμοσύνη της προς όλους τους νοσηλευτές και τις νοσηλεύτριες του Νοσοκομείου για το πολύτιμο έργο που επιτελούν καθημερινά, με επαγγελματισμό, ευαισθησία, καλοσύνη και αυταπάρνηση. Παράλληλα, δε επισημαίνει και τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι νοσηλευτές και οι νοσηλεύτριες.
Ειδικότερα, η Διευθύντρια Νίκη Βραχωρίτη και οι Τομεάρχες Νοσηλευτικής Υπηρεσίας Νοσοκομείου Ανατολικής Αχαΐας – Ο.Μ. Αιγίου, κάνουν γνωστά τα εξής: ΄΄Η Παγκόσμια Ημέρα Νοσηλευτή εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Μαΐου, ημέρα γέννησης της Florence Nightingale, η οποία έθεσε τα θεμέλια για την εξέλιξη της Νοσηλευτικής ως επιστήμης. Ο εορτασμός καθιερώθηκε το 1965 με πρωτοβουλία του International Council of Nurses (ICN), με στόχο την αναγνώριση της πολύτιμης προσφοράς των νοσηλευτών παγκοσμίως.
Το φετινό μήνυμα του ICN είναι: «Οι Νοσηλευτές, το μέλλον μας. Οι Νοσηλευτές που έχουν δύναμη και αυτονομία σώζουν ζωές». Το μήνυμα αυτό αναδεικνύει με σαφήνεια τη σημασία της ενδυνάμωσης του νοσηλευτικού προσωπικού. Όταν οι νοσηλευτές υποστηρίζονται, εκτιμώνται και διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα για να ασκούν το έργο τους με αυτονομία και ασφάλεια, μπορούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας φροντίδα, να βελτιώνουν τα αποτελέσματα υγείας των ασθενών και να ενισχύουν συνολικά τα συστήματα υγείας΄΄.
Ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης της ανεκτίμητης προσφοράς τους
Επισημαίνουν ακόμη πως ΄΄η ενδυνάμωση αφορά και τη δική τους σωματική και ψυχική ευημερία. Οι νοσηλευτές εργάζονται καθημερινά κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες, με αυξημένο φόρτο εργασίας, σωματική καταπόνηση και έντονη συναισθηματική πίεση. Η φροντίδα της υγείας τους, μέσω τακτικών ιατρικών ελέγχων, σωστής ανάπαυσης και υγιεινού τρόπου ζωής, αποτελεί βασική προϋπόθεση ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν με επαγγελματισμό και αφοσίωση τις υπηρεσίες τους στην κοινωνία. Η ημέρα αυτή αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην υγειονομική περίθαλψη και στην κοινωνία συνολικά΄΄.
Σοβαρές προκλήσεις και σημαντικές ελλείψεις προσωπικού
΄΄Ωστόσο΄΄ – όπως τονίζουν – , ΄΄πίσω από τα λόγια τιμής και τις δημόσιες αναφορές, η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι Νοσηλευτές και οι Νοσηλεύτριες παραμένει σκληρή. Ένα επάγγελμα που στηρίζει το δημόσιο σύστημα υγείας, που βρίσκεται δίπλα στον άνθρωπο στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής του, συνεχίζει να μην τυγχάνει της αναγνώρισης που του αξίζει. Αντίθετα, πολλές φορές βιώνει την απαξίωση, την υποστελέχωση, την επαγγελματική εξουθένωση και την έλλειψη ουσιαστικής στήριξης από την πολιτεία. Το νοσηλευτικό επάγγελμα σήμερα αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις και σημαντικές ελλείψεις προσωπικού. Η γήρανση του νοσηλευτικού δυναμικού, οι αυξημένες αποχωρήσεις από τα νοσοκομεία, η υποστελέχωση των μονάδων, η μεγάλη αναλογία ασθενών ανά νοσηλευτή, η επαγγελματική εξουθένωση, καθώς και οι χαμηλές απολαβές σε συνδυασμό με το αυξημένο κόστος ζωής, δημιουργούν ένα ιδιαίτερα δύσκολο εργασιακό περιβάλλον.
Οι Νοσηλευτές δεν ζητούν απλώς ένα “ευχαριστώ”. Ζητούν σεβασμό, αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, ουσιαστική αναγνώριση του ρόλου τους και την έμπρακτη στήριξη ενός επαγγέλματος που αποτελεί θεμέλιο της δημόσιας υγείας. Γιατί η προσφορά τους δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη ούτε να τιμάται μόνο μία ημέρα τον χρόνο΄΄.



