ΖΗΤΗΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΜΑΧΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΠΟΥ ΒΑΛΛΕΤΑΙ – ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΣΕΕ ΣΤΟΝ ΕΜΠΟΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Δυναμική και έντονη ήταν η εκπροσώπηση της Αιγιάλειας στην 30ή ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο στη Σκαφιδιά Πύργου Ηλείας.
Ο πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος με «πύρινο λόγο», αναφέρθηκε στις διεκδικήσεις του εμπορικού κόσμου, μεταδίδοντας σε όλους τους παριστάμενους τη μαχητικότητά του αλλά και τη βεβαιότητα ότι όλοι μαζί μπορούν να ανατρέψουν την εις βάρος του μικρομεσαίου εμπορίου, κατάσταση, υιοθετώντας σκληρή και αδιάλλακτη στάση προς όσους βρίσκονται στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Τόσο την πρώτη ημέρα της Γ.Σ. όσο και την Κυριακή 17 Μαΐου, στην οποία από την Αιγιάλεια συμμετείχε εκτός του κ. Παπαδόπουλου και ο Σπύρος Σπυρόπουλος, υπήρξαν πολύ σημαντικές τοποθετήσεις με κοινό παρονομαστή ότι θα πρέπει να ασκηθούν πιέσεις προς την κυβέρνηση, ενώ κάθε ένας ομιλητής εξωτερίκευσε με τον δικό του τρόπο το πρόβλημα έτσι όπως υφίσταται και στην περιοχή που εκπροσωπεί. Αν θα έχουν κάτι να θυμούνται από αυτή τη συνάντηση των εκπροσώπων των εμπόρων όλης της χώρας, θα είναι η τοποθέτηση του προέδρου του Εμποροεπαγγελματικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας, σημεία της οποίας υιοθέτησε και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης στην ομιλία του την Κυριακή.

Υιοθετήθηκε το αίτημα για απόσυρση της τεκμαρτής φορολόγησης
Ειδική αναφορά έγινε στο ΑΙ και στις νέες τεχνολογίες, στη γεωπολιτική αστάθεια και τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και στο ότι σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες πιέσεις που δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις. Ο κ. Παπαδόπουλος κατά την ομιλία του, έδωσε έμφαση σε τέσσερα ζητήματα. Μίλησε για την τεκμαρτή φορολόγηση μεταφέροντας την κοινή παραδοχή ότι ο κλάδος των εμπόρων πρέπει αν πιέσει την κυβέρνηση να την αποσύρει, τονίζοντας ότι ΄΄ήδη με αυτό το μέτρο η κυβέρνηση αναθεωρεί τις υποσχέσεις του 2923, όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός έλεγε πως ο εμπορικός κόσμος είναι «διάφανος». Βάζοντάς μας όμως την τεκμαρτή φορολόγηση είναι σαν να μας βγάζει κλέφτες΄΄, σημείωσε χαρακτηριστικά. Ήδη το αίτημα έγινε αποδεκτό από την ΕΣΕΕ ώστε να προωθηθεί ενώ θα γίνει ειδικός αγώνας για άσκηση πίεσης στην κυβέρνηση με ψήφισμα από όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους.
Δεν τους αφήνουν να «μεγαλώσουν» κι άλλο
Το δεύτερο θέμα που έθεσε ο πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας αφορά τις εταιρείες που παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον κατάφεραν να «μεγαλώσουν» ωστόσο δεν τις αφήνουν να κάνουν το επόμενο «βήμα». Όπως είπε, ΄΄αυτές οι επιχειρήσεις δεν έχουν δει ούτε ένα ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Παρότι τα χρήματα ήρθαν γι’ αυτές, τα μοιράστηκαν λίγοι. Παράλληλα, υπάρχουν δυσκολίες προσπέλασης στο τραπεζικό σύστημα. Ενώ αντέξαμε τα μνημόνια και τις κρίσεις και προσπαθούμε να μεγαλώσουμε, δεν λαμβάνουμε τα χρήματα που ήρθαν για τους μικρομεσαίους. Ταυτοχρόνως, είναι κλειστές οι στρόφιγγες και οι πόρτες των τραπεζών για εμάς η χρηματοδότηση είναι πολύ δύσκολη΄΄.
Περί μη αποδοχής της ψηφιακής απόδειξης
Το τρίτο θέμα που έθεσε ο κ. Παπαδόπουλος είναι το πολύ σοβαρό πρόβλημα της μη αποδοχής της ψηφιακής απόδειξης. Ειδικότερα, ως παράδειγμα έφερε τη word line που είναι το επίσημο ηλεκτρονικό σύστημα εκκαθάρισης συναλλαγών τράπεζας. Υπάρχουν παραδείγματα επιχειρήσεων που έχουν κάνει την αποστολή εμπορευμάτων μέσω e-shop, έχουν την ψηφιακή υπογραφή ότι το δέμα παραδόθηκε στον πελάτη, όμως επειδή ο πελάτης στέλνει παράπονο ότι δεν παρέλαβε, το σύστημα αποδέχεται την εκδοχή του πελάτη και όχι του επαγγελματία. Ο κ. Παπαδόπουλος έχει θέσει και γραπτά το πρόβλημα θέτοντας το ερώτημα «εμείς πώς θα προστατευτούμε;».
Δυναμική διεκδίκηση… εδώ και τώρα
Τέταρτο κομβικό σημείο της τοποθέτησής του ήταν το να μεταφέρει την απαίτηση των εμπόρων προς τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ κ. Καφούνη να γίνει πιο διεκδικητικός και μαχητικός με τα θέματα των εμπόρων. Μάλιστα, του ανέφερε επί λέξει: ΄΄Πρόεδρε, είσαι επικοινωνιακός, βγαίνεις έξω, μπαίνεις μπροστά, αλλά πάσχεις στο να πιέζεις περισσότερο την εξουσία. Εμείς σαν συνδικαλιστές πρέπει να είμαστε απέναντι από όλες τις μορφές εξουσίας. Εμάς δεν πρέπει να μας μιλούν οι βουλευτές όταν είναι κυβέρνηση. Μη φοβάσαι να συγκρουστείς, είμαστε δίπλα σου. «Χτύπα το χέρι στο τραπέζι» με τον τρόπο σου και θα έχεις ένα μοναδικό επιχείρημα. Ότι αν βγεις με 19-20 ομοσπονδίες και 400 συλλόγους και πεις «μαύρο στους κυβερνώντες» δεν θα σου πουν «όχι» σε οποιοδήποτε αίτημα΄΄. Ο κ. Παπαδόπουλος έκλεισε την ομιλία του με τη ρήση «καλύτερα να μας φοβούνται παρά να μας λυπούνται» και ήταν εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο οι παριστάμενοι αντέδρασαν. Άπαντες καταχειροκρότησαν τον πρόεδρο του αιγιώτικου συλλόγου, ο οποίος δέχθηκε τα συγχαρητήριά τους μιλώντας προφανώς κατευθείαν στην καρδιά τους…

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας υιοθέτησε σημεία της ομιλίας του Αιγιώτη προέδρου
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ επικαλέστηκε τα όσα είχε αναφέρει την προηγούμενη ο κ. Παπαδόπουλος, ενώ έδειξε να ταυτίζεται με τα επιχειρήματά του. Μάλιστα, στο πλαίσιο της γενικότερης συνεργασίας τους, ο κ. Καφούνης επισκέφθηκε χθες το Αίγιο και τα γραφεία του Εμποροεπαγγελματικού Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Μανώλη Λουδάρο.
Ο αγώνας ενάντια στην πεζοδρόμηση του κέντρου
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ συζήτησε εκ νέου με τον κ. Παπαδόπουλο και τη διοίκηση του τοπικού συλλόγου, ενώ μαζί πραγματοποίησαν επίσκεψη στο κέντρο του Αιγίου και την πεζοδρομημένη οδό Κλ. Οικονόμου, με τον κ. Παπαδόπουλο να του αναφέρει τους αγώνες του Συλλόγου ενάντια στην απόφαση αυτή της δημοτικής αρχής, την οποία μάλιστα θεωρεί υπεύθυνη για τα 18 «λουκέτα» στην οδό, από τη στιγμή που εφαρμόστηκε η πεζοδρόμηση ως σήμερα. Ο πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου μάλιστα, προτίθεται να ζητήσει από την ΕΣΕΕ να πραγματοποιήσει μία μέτρηση στην περιοχή, στο πλαίσιο έρευνας, ούτως ώστε να καταγραφούν οι συνέπειες στο τοπικό εμπόριο από την πεζοδρόμηση της κεντρικής αρτηρίας του κέντρου.
Με δυναμική παρουσία στο συλλαλητήριο για τον Οδοντωτό
Εν των μεταξύ, μία ημέρα πριν, ο κ. Παπαδόπουλος παλεύοντας για όλα τα ζητήματα που αφορούν άμεσα αλλά και έμμεσα τους εμπόρους και την τοπική κοινωνία, πραγματοποίησε δυναμική παρέμβαση – ομιλία και στο συλλαλητήριο που πραγματοποίησε η επιτροπή πρωτοβουλίας για τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο Διακοπτού – Καλαβρύτων, εκφράζοντας την απαίτηση όλων για επαναλειτουργία του τρένου. Είχε προηγηθεί ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου για στήριξη των κινητοποιήσεων για τον Οδοντωτό, με τον κ. Παπαδόπουλο, κατά την ομιλία του, να στέλνει σαφές μήνυμα πως η τοπική κοινωνία τόσο για τον Οδοντωτό όσο και για όλες τις υποβαθμίσεις της περιοχής σε διάφορους τομείς (ΕΒΟ, Υγεία, Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κ.λπ.), πρέπει να «απαντήσει» στην κάλπη, ξεκαθαρίζοντας πως οι πολίτες είναι αυτοί που έχουν τη δύναμη στα χέρια τους…



