background img
banner
banner

Θεαματική άνοδος του τουρισμού για το 2018 στην Αιγιάλεια

ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΚΡΟΥΠ ΚΑΙ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΕΖΟΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

Ένα υπολογίσιμο κομμάτι από την μεγαλύτερη «πίτα» του τουρισμού των τελευταίων χρόνων για την Δυτική Ελλάδα, έλαβε η Αιγιάλεια κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους.

Το 2018 θεωρείται η καλύτερη χρονιά, με αλματώδη άνοδο του αριθμού ξένων επισκεπτών και αύξηση εισπράξεων στο γενικότερο καλό κλίμα που επικράτησε στην χώρα. Τα μηνύματα για το 2019 δεν προμηνύουν αύξηση και ο στόχος είναι να επαναληφθεί η περσινή καλή χρονιά…

Ο απολογισμός της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε ό,τι αφορά το τουριστικό κομμάτι εμπεριέχει στοιχεία που εντυπωσιάζουν και δημιουργούν προσδοκίες για το μέλλον. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα στο πρώτο εννεάμηνο του 2018, είχαμε 2.741.000 διανυκτερεύσεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, δηλαδή αύξηση κατά 25,27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όπου ο συνολικός αριθμός των διανυκτερεύσεων ήταν 2.188.100. Μέσα στην ίδια περίοδο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2018), η οικονομία της Περιφέρειας, από την τόνωση της τουριστικής κίνησης, ενισχύθηκε με επιπλέον 39,9 εκατομμύρια ευρώ. Ο αριθμός των επισκεπτών στην Δυτική Ελλάδα το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 90.300 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017.

“Χρονιά ρεκόρ” για την Αιγιάλεια

Κατά πόσο όμως η Αιγιάλεια επωφελήθηκε από όλο αυτό το τουριστικό ρεύμα και ποια η δυναμική της, την στιγμή που εμπεριέχει περιορισμένο αριθμό μεγάλων οργανωμένων τουριστικών μονάδων;

Όπως ανέφερε στο Protionline.gr  ο ιδιοκτήτης του «Long Beach Resort» Μιλτιάδης Ηλίας, ΄΄είναι γεγονός ότι το 2018 καταγράφηκε σημαντική αύξηση όσον αφορά τα οργανωμένα γκρουπ που κατέφθασαν από το εξωτερικό, για να χαρακτηριστεί το 2018 ως «χρονιά ρεκόρ» ακόμη και για την Αιγιάλεια τα τελευταία χρόνια. Τα περισσότερα οργανωμένα γκρουπ προέρχονταν από Ρωσία και Γαλλία. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η αύξηση σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τουριστικές περιόδους του 2017 και του 2016, ήταν το 2018 στο 35% γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για τις επόμενες σεζόν. Ωστόσο, τα μηνύματα, ως τώρα για το 2019 δεν είναι το ίδιο θετικά, καθώς ανοίγουν ξανά κι άλλες ανταγωνιστικές αγορές όπως Τυνησία, Αίγυπτος και Τουρκία, γεγονός που δεν αποκλείεται να αλλάξει δυσμενώς τα δεδομένα για την χώρα μας. Έτσι, ο στόχος που θέτουμε είναι να διατηρηθούν τα περσινά ικανοποιητικά επίπεδα΄΄.

Χρήση των ειδικών πακέτων προσφορών

Ο κ. Ηλίας ωστόσο ανέφερε και μία άλλη παράμετρο. ΄΄Μπορεί η επισκεψιμότητα να αυξήθηκε σημαντικά, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι ήταν ανάλογη και η αύξηση των εσόδων. Κι αυτό γιατί οι περισσότεροι ήρθαν με ειδικά πακέτα προσφορών έχοντας κάνει από νωρίς κρατήσεις ιδιαίτερα οικονομικές, όπως είναι γνωστό ότι γίνονται από πράκτορες για να δελεάσουν κόσμο΄΄. ΄΄Όπως και να ΄χει, το 2018 ήταν μία καλή χρονιά και ευελπιστούμε ότι θα επαναληφθεί΄΄, πρόσθεσε.

Ανάλογη είναι και η άποψη του ιδιοκτήτη του «Kanelli Beach» Βασίλη Κανελλή ο οποίος υπολογίζει την αύξηση της περσινής σεζόν σε 20% σε σχέση με πρόπερσι, παρατηρώντας άνοιγμα και σε νέες τουριστικές αγορές. ΄΄Είχαμε οργανωμένα γκρουπ από ανατολικές χώρες όπως Σερβία, Σλοβακία, Κροατία αλλά και από χώρες της κεντρικής Ευρώπης, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες (all inclusive) όχι συμβατικές όπως παλιά. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν γνωρίζουμε αν οι επισκέπτες μας ήταν και καταναλωτές και γενικότερα αν η έλευσή τους ωφέλησε ιδιαίτερα την περιοχή. Είναι βέβαιο πάντως πως η αύξηση της επισκεψιμότητας ήταν καλή για όλη την Αιγιάλεια και εντάσσεται στην γενικότερη αύξηση του αριθμού των ξένων τουριστών στην Ελλάδα, πράγμα που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως και στο «ρεύμα» που υπάρχει στον τουρισμό διεθνώς΄΄, είπε ο κ. Κανελλής, σημειώνοντας: ΄΄Εμείς σαν επαγγελματίες του χώρου, διευρύναμε τα πακέτα, τα κάναμε πιο ελκυστικά ανάλογα με την ζήτηση που υπάρχει΄΄.

Σημαντικό είναι το γεγονός που ανέφερε ο κ. Κανελλής και έχει να κάνει με την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Όπως είπε, ΄΄μέχρι και το 2017 είχαμε πληρότητα σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους Ιούλιο και Αύγουστο, ενώ η σεζόν ήταν πιο σύντομη. Πλέον και ο Σεπτέμβριος, αν κρίνουμε από το 2018, είναι ένας αποδοτικός μήνας που μπορούμε να επενδύσουμε σε αυτόν΄΄. ΄΄Φέτος ξεκινάμε από την άνοιξη (από αρχές Μαΐου με ξένους τουρίστες) και ευελπιστούμε αν όχι σε περαιτέρω άνοδο, σε μία σταθερότητα΄΄, πρόσθεσε.

Με συγκεκριμένη στόχευση στον ξένο τουρισμό

Στην οργανωμένη προσπάθεια που καταβλήθηκε φέτος γενικότερα από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, απέδωσε κατά ένα μεγάλο μέρος, την τουριστική ώθηση που δόθηκε το 2018 και στην περιοχή, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης «Dimitropoulos Apartments» Ανδρέας Δημητρόπουλος, σημειώνοντας: ΄΄Η προσπάθεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος πλέον στον τομέα αυτό κινείται στην σωστή κατεύθυνση μέσω ειδικού τμήματος που ασχολείται με την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, διότι παλιότερα δεν υπήρχαμε καν στον τουριστικό χάρτη΄΄. Σε ό,τι αφορά την περιοχή, η εκτίμηση του κ. Δημητρόπουλου είναι ότι βοηθήθηκε και από την νέα εθνική οδό που διευκόλυνε την πρόσβαση καθώς και από τα Οινοξένεια και τις άλλες διοργανώσεις, γνωρίζοντας τα οφέλη της περιοχής από την ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων της, μέσα και από την συμμετοχή του στο Δ.Σ. της ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.

Επιπλέον, ο κ. Δημητρόπουλος βλέπει άνοιγμα και από Βαλτικές χώρες και τη Βόρεια Ευρώπη από Ρωσία, Λευκορωσία, Ολλανδία, Γερμανία αλλά και Γαλλία. ΄΄Δυστυχώς, ο εγχώριος τουρισμός δεν είναι σε θέση να δώσει στην περιοχή αυτό που έγινε παλιότερα και η εκτίμησή μας είναι ότι φέτος οι δυνατότητες θα περιοριστούν κι άλλο. Οι Έλληνες από τους δύο μήνες που έκαναν παραθέρισμα πλέον έχουν περιοριστεί σε ολιγοήμερες διακοπές. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να στραφούμε στον ξένο τουρίστα και να τον κάνουμε να αντιληφθεί τους λόγους για τους οποίους πρέπει να μας επισκεφθεί΄΄, επισήμανε ο κ. Δημητρόπουλος.

Πολύ βασική πάντως είναι η βελτίωση των υποδομών ώστε η Δυτική Ελλάδα να ενισχύσει την προσβασιμότητα των επισκεπτών της αλλά και την διακριτή τουριστική της ταυτότητα. Σε ό,τι αφορά την περιοχή, τα οργανωμένα καταλύματα που δύνανται να φιλοξενήσουν γκρουπ τουριστών, είναι ελάχιστα, ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι πολύ μικρός είναι ο αριθμός των επίσημων εγκεκριμένων από τον ΕΟΤ τουριστικών μονάδων, αφού πολλά ενοικιαζόμενα λειτουργούν χωρίς να πληρούν όλες τις προϋποθέσεις.

Αναμφισβήτητα, η στρατηγική της Περιφέρειας για τον τουρισμό κινείται στην σωστή κατεύθυνση με στοχευμένες δράσεις, μέσω της προβολής και της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις. Το πιο σημαντικό είναι ίσως ότι το Σχέδιο του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2019-2021 εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Έτσι, διασφαλίζεται χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ για μία τριετία. Το Σχέδιο αποτελείται από τέσσερα υποέργα που «διαιρούνται» σε έντεκα πακέτα εργασίας, τα οποία στοχεύουν στη μέγιστη εφικτή προβολή και συμβολή στην περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Δυτική Ελλάδα.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close