background img
banner
banner

Παρεμβάσεις που θα δώσουν… πόντους στο λιμάνι

ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ – ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ»

Στην αξιοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την βελτίωση και συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων Αιγίου στοχεύει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας. Στο πλαίσιο αυτό, υπεβλήθη αίτημα χρηματοδότησης στην Πρόσκληση VII του επιχειρησιακού προγράμματος “ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ” του άξονα προτεραιότητας “Τοπική ανάπτυξη και προστασία περιβάλλοντος”.
Η πρόταση φέρει τον τίτλο «Σύνταξη / Επικαιροποίηση Σχεδίων και Μελετών στο πλαίσιο της κατασκευής, βελτίωσης και συντήρησης των λιμενικών υποδομών των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων και των Δημοτικών Λιμενικών Γραφείων» ενώ, όπως έκανε γνωστό στο protionline.gr ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Βασίλης Χριστόπουλος, έχει ήδη υπάρξει έγκριση σκοπιμότητας από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για τον προϋπολογισμό της δράσης.

Η σκοπιμότητα της δράσης τεκμηριώνεται από το ότι το λιμάνι του Αιγίου έχει μεικτό χαρακτήρα (επιβατικό/τουριστικό και εμπορευματικό), ο νέος λιμένας θα μπορεί να εξυπηρετήσει είτε RO-RO πλοία, είτε κρουαζιερόπλοια με δυνατότητα να μπορούν να εξυπηρετούνται συγχρόνως δύο πλοία RO-RO (πχ Ελλάδα-Ιταλία) και ένα φορτηγό πλοίο 15.000 DWT κατά μέγιστο. Για αυτό το σκοπό διαθέτει κρηπίδωμα παραβολής συνολικού μήκους 256 μέτρων και ωφέλιμου βάθους 11 μέτρα.

Ανάπτυξη μέσω κατασκευής λιμενικών έργων

Οι επίσημοι στόχοι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας, στρέφονται πια στη νέα βαριά βιομηχανία του τουρισμού, προσβλέποντας σε ανάπτυξη μέσω κατασκευής λιμενικών έργων που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, θα προσελκύσουν επενδυτές και θα δώσουν προστιθέμενη αξία στη λιμενική ζώνη και αυτά χωρίς να παρεμποδίζουν την εμπορική εκμετάλλευση. Παρ όλο που το οικονομικό αντικείμενο της περιοχής και ειδικά των λιμενικών εγκαταστάσεων, μεταλλάχθηκε προς το τουριστικό προϊόν σκαφών αναψυχής, και υποδοχής κρουαζιέρας, με συνεχώς αυξανομένους ποσοστιαίους δείκτες απόδοσης, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις του λιμένα, αν όχι αποκλείουν, αποτρέπουν την αγορά της κρουαζιέρας να επιλέξει ως λιμένα υποδοχής τις δεδομένες εγκαταστάσεις.

Εκ του νόμου, οι Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης λιμένων διεθνούς ενδιαφέροντος και εθνικής σημασίας, υποχρεούνται να προβούν στη σύνταξη, την ολοκλήρωση ή την επικαιροποίηση του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan ή για συντομία: Αναπτυξιακό Πρόγραμμα) για τους λιμένες ευθύνης τους, που ανήκουν στις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες.

΄΄Κατά καιρούς έχουν υποβληθεί μελέτες, ωστόσο δεν κατέστη εφικτό να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση. Το εν λόγω πρόγραμμα αποτελεί μία ευκαιρία ώστε να πραγματοποιηθούν οι παρεμβάσεις εκείνες που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στο λιμάνι, χωρίς να επιβαρυνθεί οικονομικά ο δήμος Αιγιαλείας΄΄, επισήμανε στo protionline.gr, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Χριστόπουλος. Δια μέσω των μελετών που έχουν εκπονηθεί εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν σταδιακά τα δεδομένα έργα των οποίων τα αποτελέσματα χρήσης θα μεταβάλουν τους δείκτες απόδοσης της λιμενικής εγκατάστασης, παράμετροι προσμετρημένοι από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Τα έργα που κρίνονται απαραίτητα

Για παράδειγμα, ο λιμένας είναι απαραίτητο να διαθέτει τους κατάλληλους χώρους και τις κατάλληλες υποδομές σε κτίρια και μηχανήματα ώστε να εξυπηρετεί το πλοίο, το φορτίο και τους επιβάτες. Ως προς την εξυπηρέτηση του πλοίου απαιτούνται λιμενικά έργα που αφορούν στην υποδοχή του πλοίου. Αυτά αποβλέπουν στην προσόρμιση του πλοίου από πλευράς βυθίσματος αυτού και ασφάλειας και στη λειτουργική εξυπηρέτησή του. Η απαίτηση ασφαλούς προσόρμισης προϋποθέτει έργα προφύλαξης του λιμένα από τις άσχημες καιρικές συνθήκες, όπως λιμενοβραχίονες, κυματοθραύστες προσκρουστήρες κ.λπ.

Πρέπει να υπάρξει η απαραίτητη διασύνδεση όλων των αλληλεπιδρώμενων στοιχείων του λιμενικού περιβάλλοντος και να καταστεί εφικτή η συνέχεια της προσβασιμότητας σε όλες τις εκφάνσεις της και τα στάδια της μετακίνησης, ήτοι από τη στιγμή εισόδου στο λιμάνι, κατά τα στάδια του ελέγχου, της επιβίβασης στο πλοίο, της αποβίβασης από το πλοίο, έως και της πρόσβασης στα ενδιάμεσα επισκέψιμα σημεία και της άφιξης στο τελικό προορισμό.

Οι δαπάνες για την υλοποίηση του έργου, συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των υποστηρικτικών και λειτουργικών δαπανών των επιστημόνων για απασχόληση ανέρχονται σε 346.307 ευρώ και 59.113 ευρώ ΦΠΑ.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close