background img
banner
banner

ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: «Το Αίγιο μετατρέπεται σε κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων!»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤO PROTIONLINE.GR ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επανέναρξη των δρομολογίων του τρένου στην Αιγιάλεια, μετά από δώδεκα χρόνια οπότε και καταργήθηκε η παλιά σιδηροδρομική γραμμή, η οποία καθημερινά ένωνε την περιοχή με την πρωτεύουσα της χώρας.

Παρά τις καθυστερήσεις, σε λίγες μέρες το Αίγιο έρχεται στο επίκεντρο για όσους επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τη νέα σιδηροδρομική γραμμή φτάνοντας στην Αθήνα μόλις σε δύο ώρες! Θετική συγκυρία, το γεγονός ότι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ είναι ο Αιγιώτης Κώστας Σπηλιόπουλος ο οποίος και από τη θητεία του στην ΕΡΓΟΣΕ είχε συμβάλει στη δρομολόγηση των διαδικασιών.

Σήμερα, ο κ. Σπηλιόπουλος μιλά στo protionline.gr για την έλευση του τρένου, για το έργο, αλλά και τις προοπτικές που δίνει στην περιοχή το γεγονός ότι το Αίγιο θα γίνει τερματικός σταθμός για αρκετό καιρό, εξυπηρετώντας την ευρύτερη περιοχή!

κ. Σπηλιόπουλε, πότε ξεκινά η λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο; Υπάρχουν κάποιες εκκρεμότητες;

Υπήρξαν πολλές ανατροπές και καθυστερήσεις, ως και προσφάτως με τον κορωνοϊό, όμως ο χρόνος μετρά αντίστροφα πλέον και ελπίζουμε ότι μέσα στον μήνα Ιούνιο θα ξεκινήσουν κανονικά τα δρομολόγια. Εκκρεμεί μόνο μία άσκηση στη σήραγγα Μελισσίου η οποία δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ίσχυσαν Ελπίζουμε μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα να πραγματοποιηθεί αυτή η άσκηση και θα κλείσει κάθε εκκρεμότητα που υπάρχει. Ο προγραμματισμός έχει ήδη γίνει, το τρένο θα φτάσει μέχρι το Αίγιο και θα δώσει μεγάλη ώθηση στην περιοχή.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει παραγγείλει καινούρια τρένα, υβριδικά, τα οποία θα λειτουργούν και με ρεύμα και με πετρέλαιο και με μπαταρίες

Με πόσα δρομολόγια θα λειτουργήσει σε πρώτη φάση;

Αρχικά θα λειτουργήσει πιλοτικά. Με βάση το ενδιαφέρον που θα εκδηλώνεται και την κίνηση που θα παρατηρείται, θα υπάρξει προσαρμογή και δρομολόγηση τρένων. Το σίγουρο είναι ότι θα υπάρχουν πολλά δρομολόγια σε ανταπόκριση με τον προαστιακό προκειμένου να εξυπηρετείται ο κόσμος με ασφάλεια και υπό σύγχρονες συνθήκες.

Έχει ολοκληρωθεί η σηματοδότηση;

Ναι δεν υπάρχει κάποια εκκρεμότητα ως προς αυτό. Υπάρχουν κάποιες μικρές ελλείψεις που δεν τις λαμβάνουμε υπόψη. Εμείς στον ΟΣΕ παραλαμβάνουμε και οι μικροπαρεμβάσεις αυτές μπορούν να γίνουν στη συνέχεια καθώς δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του τρένου, απλώς βελτιώνουν τις συνθήκες. Τα έργα έχουν τελειώσει εδώ και αρκετό καιρό και ειδικά στα τούνελ χρειάζεται συντήρηση γιατί έμειναν για πολύ καιρό κλεισμένα. Τα βαγόνια φυλάσσονται και ανακαινίζονται για να μπουν κανονικά σε λειτουργία.

Πρόκειται να εκτελεστούν κάποια έργα κυκλοφορίας για την πρόσβαση στον Σταθμό του Αιγίου; Προσφάτως, το ζήτημα της πρόσβασης στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό έθεσε με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή και ο δήμαρχος Αιγιαλείας.

Όταν ακόμη ήμουν στην ΕΡΓΟΣΕ, πριν από έξι χρόνια, είχαμε προγραμματίσει να γίνουν απαλλοτριώσεις και να ολοκληρωθούν τα έργα να πραγματοποιηθούν οι συνδέσεις. Θα ήταν ένα πλήρες έργο που θα εξυπηρετούσε τον σταθμό και μία ολόκληρη περιοχή. Δυστυχώς αυτό εγκαταλείφθηκαν στη συνέχεια. Έχουν καταγραφεί τα προβλήματα και πιέζουμε ώστε άμεσα να εκτελεστούν οι εργασίες που απαιτούνται και ο σταθμός να γίνει πιο προσβάσιμος. Παραλαμβάνουμε όλη την υποδομή σαν να υπάρχει εκκρεμότητα γι’ αυτό θέμα. Εδώ θα πρέπει να σημειώσω ότι το πρόβλημα έχει διαπιστωθεί και από την Ε.Ε. Μάλιστα είχαμε επισκεφθεί την περιοχή με τον αρμόδιο της Ε.Ε. για τα προγράμματα αυτά κι έθεσε κι αυτός το ερώτημα πώς θα λειτουργήσει ο σταθμός με αυτές τις εκκρεμότητες. Βεβαίως, υπάρχει μία σύνδεση από την κάτω πλευρά, αλλά πρέπει να ανοίξουν όλες οι άλλες προσβάσεις και να λειτουργήσει σωστά όλο το δίκτυο των δρόμων διότι η κίνηση θα είναι αυξημένη.

Εμείς το έχουμε στο μυαλό μας, πιέζουμε και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, όμως και ο δήμος θα πρέπει να συστρατευτεί σε αυτή την προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων γύρω από τον σταθμό για να υπάρχει πρόσβαση. Για να έχουμε έναν άρτιο, σύγχρονο και λειτουργικό Σταθμό στο Αίγιο.

Εκκρεμεί μόνο μία άσκηση στη σήραγγα Μελισσίου η οποία δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων που ίσχυσαν

Τι σημαίνει η απόφαση του ΣτΕ να δικαιώσει τη ΜΕΤΚΑ για το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής; Πόσο πίσω πάει η διαδικασία;

Υπήρξαν προβλήματα στον διαγωνισμό, κατατέθηκαν ενστάσεις στο ΣτΕ και η εταιρεία αυτή δικαιώθηκε. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι θα ξαναδημοπρατηθεί το έργο. Αυτό από μόνο του φέρνει επιπλέον καθυστέρηση. Η ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, κατασκευή σταθμών, επιδομή από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο για να γίνει είναι ένα ενιαίο μεγάλο έργο. Ελπίζουμε μέσα στο ’20 αρχές ’21 να δημοπρατηθεί και να προχωρήσει.

Εμείς έχουμε προγραμματίσει σε πρώτη φάση, να είναι ντιζελοκίνητη η γραμμή μέχρι το Αίγιο και τα τρένα αυτά είναι γρήγορα και οι ταχύτητες είναι μεγάλες. Θα υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση στο Κιάτο για την αλλαγή τρένων, ωστόσο ο χρόνος θα είναι πολύ σύντομος. Κι αυτό για ένα με δύο χρόνια γιατί ήδη, απ’ ό,τι μας έχει ενημερώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει παραγγείλει καινούρια τρένα, υβριδικά, τα οποία θα λειτουργούν και με ρεύμα και με πετρέλαιο και με μπαταρίες. Αυτά είναι προγραμματισμένο να έρθουν και στο Αίγιο για όσο καιρό θα λειτουργήσει το κομμάτι αυτό ως την ηλεκτροκίνηση. Η απόσταση μέχρι το αεροδρόμιο θα είναι δύο ώρες περίπου.

Πώς νιώθετε ως Αιγιώτης που επί των ημερών σας παίρνει σάρκα και οστά ένα τόσο μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την περιοχή μας;

Δεν είναι το γεγονός ότι σαν πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ θα είμαι σε αυτή τη θέση όταν ξεκινήσει η γραμμή. Είναι ότι ο σιδηρόδρομος μετά από τόσα χρόνια θα δώσει ζωή και ανάπτυξη στην Αιγιάλεια. Η ικανοποίησή μου έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι ένα σύγχρονο τρένο με άλλες προδιαγραφές που θα φέρει το Αίγιο σε πολύ μικρή απόσταση από την Αθήνα, μετατρέποντάς το ουσιαστικά σε προάστιο των Αθηνών, με πολλές δυνατότητες. Γι’ αυτό θα πρέπει να είμαστε όλοι ικανοποιημένοι.
Βέβαια προηγήθηκαν πάρα πολλά. Όπως γνωρίζετε, είχα θητεύσει και στην ΕΡΓΟΣΕ, εκεί κάναμε πάρα πολλή δουλειά και μεγάλη προσπάθεια για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, όμως οι καθυστερήσεις ήταν πολλές.

Το έργο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και αρκετά χρόνια αλλά υπήρξαν προβλήματα. Ευτυχώς όμως φτάσαμε στο τέλος. Δυστυχώς ο κορωνοϊός μας στέρησε να έχουμε το τρένο το Πάσχα. Όμως ο χρόνος μετρά αντίστροφα και σε λίγες μέρες θα γίνει πραγματικότητα.

Ποιες προοπτικές δημιουργεί η έλευση του τρένου για την περιοχή;

Πέρα από την ταχεία εξυπηρέτηση και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, η αναπτυξιακή προοπτική είναι μεγάλη. Σαν Αιγιαλείς θα πρέπει να σκεφτούμε και μία άλλη θετική παράμετρο. Όπως φαίνεται, το τρένο θα καθυστερήσει αρκετά να φτάσει στην Πάτρα. Το γεγονός αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, το Αίγιο να γίνει τερματικός σταθμός της Αχαΐας! Πολλοί Πατρινοί και γενικότερα κάτοικοι και από τη Δυτική Αχαΐα θα έρχονται στο Αίγιο και θα επιβιβάζονται στο τρένο για την Αθήνα.

Αυτομάτως, η περιοχή μετατρέπεται σε ένα κέντρο προσέλευσης κόσμου με μεγάλο οικονομικό όφελος. Το Αίγιο γίνεται συγκοινωνιακό hub για την Αχαΐα. Ο σταθμός βρίσκεται 35χλμ από την πόλη της Πάτρας και αφού όλα συνηγορούν στο γεγονός πως υπεραστικό τρένο θα κάνει αρκετά χρόνια ακόμα η πόλη να δει, το Αίγιο θα αναβαθμιστεί και θα γίνει το κέντρο των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα ή ευρύτερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Είναι ένα σύγχρονο τρένο με άλλες προδιαγραφές που θα φέρει το Αίγιο σε  πολύ μικρή απόσταση από την Αθήνα, μετατρέποντάς το  ουσιαστικά σε προάστιο των Αθηνών, με πολλές δυνατότητες

Τι θα γίνει με την παλιά σιδηροδρομική γραμμή; Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί;

Όπως όλοι ξέρουμε, η παλιά σιδηροδρομική γραμμή δεν είναι ενεργό δίκτυο ούτε καν σε αναστολή, είναι εγκαταλελειμμένο. Οι τοπικοί φορείς πρέπει να καταθέσουν προτάσεις. Υπάρχει ήδη μία σκέψη στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας υπό τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη κ. Ζαΐμη, για δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου και ενός δρόμου κατά μήκος της γραμμής. Καλό θα ήταν να υπάρξει συγκεκριμένη πρόταση για τη γραμμή και αντίστοιχο πλαίσιο διεκδίκησης.

Υπό ποιες συνθήκες ξεκινάει ξανά σήμερα τη λειτουργία του ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος Διακοπτού – Καλαβρύτων;

Πράγματι, ξεκινά σήμερα 1η Ιουνίου και πάλι τη λειτουργία του ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος με πλήρες πρόγραμμα δρομολογίων. Ήδη έχουμε στείλει το σχετικό έγγραφο για την επανεκκίνηση, το οποίο κοινοποιήσαμε και προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πραγματοποιήθηκε απολύμανση και έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, ενώ τα δρομολόγια θα εκτελούνται βάσει πρωτοκόλλου και με την τήρηση των μέτρων ασφαλείας που έχουν οριστεί.

Επίσης, υπήρξε εξονυχιστικός έλεγχος του τρένου και της γραμμής ώστε να μην υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα. Ακόμη, έχει αποκατασταθεί πλήρως το πρόβλημα που δημιουργείτο στην Άνω Ζαχλωρού λόγω κατολισθήσεων. Τα πάντα είναι έτοιμα και ο Οδοντωτός μπαίνει ξανά στις ράγες με τις καλύτερες προοπτικές.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close