background img
banner
banner

Δημιουργία νέας γλίστρας από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

ΩΣ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΑΚΤΟΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ…

Τις διαδικασίες για την κατασκευή νέας ράμπας για καθέλκυση και ανέλκυση σκαφών δυτικά- νότια του νέου λιμένα Αιγίου, στο πρώην καρνάγιο, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας. Η κατασκευή της νέας γλίστρας κρίνεται αναγκαία και ο στόχος είναι να διαμορφωθεί και να δοθεί προς χρήση μέσα στο καλοκαίρι.

Το «πράσινο φως» για αποξήλωση του υφιστάμενου και κατασκευή νέου κεκλιμένου επιπέδου (ράμπα – γλίστρα), καθέλκυσης – ανέλκυσης σκαφών, δυτικά/νότια του Νέου Λιμένα (πρώην καρνάγιο), έδωσε Αη Δημοτική Επιτροπή Αιγιαλείας κατά την τακτική συνεδρίασή της, που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο γραφείο του δημάρχου. Επίσης, σχετική απόφαση έχει λάβει και το Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας, εγκρίνοντας σχετική τεχνική έκθεση.

Βάσει αυτής, η κατασκευή της νέας ράμπας δυτικά του νέου λιμένα (στην περιοχή του πρώην καρνάγιου) κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθ’ όσον η νομίμως υφιστάμενη, δυτικά της μαρίνας του Αγίου Νικολάου, δεν εξυπηρετεί πλέον τους ιδιοκτήτες σκαφών, λόγω πλήθους τεχνικών προβλημάτων.

Συγκεκριμένα η θέση της νομίμως υφιστάμενης ράμπας που έχει κατασκευαστεί δυτικά της μαρίνας του Ι.Ν.Ο.Α., από τεχνικής άποψης κατασκευής λιμενικών έργων είναι όπως αποδεικνύεται όχι η απόλυτα ενδεδειγμένη, αφού δεν δύναται να λειτουργήσει με ασφάλεια και πρακτικά δυσκολεύει όσους την χρησιμοποιούν.

Κατάργηση της υφιστάμενης για λόγους ασφάλειας και λειτουργικότητας

Η συγκεκριμένη κατασκευή διαπιστώθηκε ότι παρουσιάζει σοβαρά λιμενικά τεχνικά προβλήματα όπως: α) Μόνιμες σχεδόν επιχώσεις (μπαζώματα) του δαπέδου της, με αδρανή υλικά του θαλάσσιου βυθού, λόγω των βορειοδυτικών ανέμων και του έντονου κυματισμού που παρατηρείται στην περιοχή.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη συχνή και σε ετήσια βάση απομάκρυνση των επιχώσεων της ράμπας με ταυτόχρονη εκβάθυνση του θαλάσσιου βυθού σε αρκετό μήκος, με μηχανικά μέσα. Επιπλέον, δεν έχει το επιθυμητό βάθος καθέλκυσης σκαφών στη συγκεκριμένη θέση, παράμετρος απολύτως αναγκαία για την ασφαλή πλεύση των σκαφών. Για τον λόγο αυτό υπάρχει επίσης περιορισμός για το βύθισμα των σκαφών τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ράμπα. Παρουσιάζει ακόμη απότομη κλίση στο στάδιο της εξόδου των σκαφών από την θάλασσα και έλλειψη χώρου κίνησης τόσο του ρυμουλκού, όσο και του τρέιλερ του σκάφους μετά την έξοδο από την θάλασσα, αφού βγαίνει κατευθείαν στον παραλιακό δρόμο πλάτους 6.00 μ.
Παράλληλα, έχει ασταθή θαλάσσιο πυθμένα λόγω ισχυρού κυματισμού στην περιοχή με αποτέλεσμα τις συχνές μετατοπίσεις των στοιχείων της ράμπας.

Βρίσκεται στη θέση που θα κατασκευαστεί το τουριστικό καταφύγιο

Πέραν όλων των ανωτέρω μειονεκτημάτων, μία ενδεχόμενη ανακατασκευή και επισκευή της εν λόγω ράμπας, αφενός κρίθηκε επισφαλής και αφετέρου ασύμφορη οικονομικά, λαμβανομένου υπ’ όψη ότι η αποξήλωσή της θα κριθεί απολύτως αναγκαία αφού στη θέση εκείνη προβλέπεται η κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων του τουριστικού καταφυγίου, με μελέτες που ήδη έχουν εγκριθεί και βρίσκεται αυτή την χρονική περίοδο σε δημοπράτηση.

Εξετάστηκαν όλες οι παράμετροι για τη νέα θέση

Ως προς τη νέα θέση που επιλέχθηκε (πλευρικά και προς δυτικά/βόρια του νέου λιμένα ) για την κατασκευή της νέας ράμπας εξετάστηκε λεπτομερώς ως προς τις αναγκαίες παραμέτρους που αφορούν σε κατασκευές λιμενικών έργων, έτσι ώστε το κεκλιμένο επίπεδο να παρέχει όλα τα εχέγγυα για την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία του. Η κατασκευή του έργου θα πραγματοποιηθεί βάσει σχεδίων της μελέτης και σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης που αφορούν σε κατασκευές λιμενικών έργων.

Σημαντικότατη παράμετρος της υλοποίησης και αναβάθμισης όλου του έργου, είναι ότι στον Δήμο δεν υπάρχει άλλη κοινόχρηστη ράμπα ανέλκυσης – καθέλκυσης σκαφών, κάτι το οποίο οδηγεί σε μη ελεγχόμενες και επικίνδυνες ανελκύσεις-καθελκύσεις σε άλλες παραλίες – αμμουδιές.

Σκοπός να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο καλοκαίρι

΄΄Εκεί που βρίσκεται η παλιά ράμπα, δίπλα στο καταφύγιο του Αγίου Νικολάου, δεν εξυπηρετεί κανέναν και για τίποτα, ενώ μέχρι τώρα είναι σε πλήρη αχρηστία και δεν μπορεί να διαμορφωθεί νέα στο ίδιο σημείο. Θα δημιουργηθεί μία νέα ράμπα, δίπλα στο καινούριο λιμάνι, γιατί η υπάρχουσα δυσχεραίνει πολύ την κυκλοφορία των οχημάτων και γενικά έχει ορισμένα αξεπέραστα προβλήματα λειτουργικότητας΄΄, επισήμανε στο Protionline.gr ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Ανδρέας Οικονόμου. Αναφορικά με την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής, είπε πως ΄΄έπρεπε να παρθεί η απόφαση να καταργηθεί το παλιό σημείο, αφού νομοθετικά δεν γίνεται να υφίστανται και τα δύο ως χώροι. Συνεπώς το πρώτο βήμα είναι η άμεση κατάργηση της παλαιάς και αμέσως μετά η διαμόρφωση του νέου κεκλιμένου επιπέδου΄΄.

Να σημειωθεί ότι, το κόστος της κατασκευής θα καλυφθεί από το Λιμενικό Ταμείο με άμεσο τρόπο, καθώς η διαδικασία έχει ξεκινήσει και αν δεν υπάρξει κάποιο πρόβλημα τις επόμενες ημέρες, το έργο θα προχωρήσει, καθώς η προοπτική είναι μέχρι τα μέσα του ερχόμενου μήνα να έχει ολοκληρωθεί και να λειτουργεί ήδη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr