background img
banner
banner

Μεταφέρθηκε η αγωνία των επαγγελματιών για τον κλειστό δρόμο

ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ – ΠΑΡΑΔΙΔΕΤΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ – ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Γ.Π.Σ…

Το ζήτημα του τι μέλει γενέσθαι με το κλειστό κέντρο του Αιγίου καθώς και με την ενδεχόμενη πεζοδρόμηση, θέμα που «καίει» επαγγελματίες οι οποίοι ως γνωστόν έχουν κινηθεί και νομικά, συζητήθηκε την Τετάρτη 10 Ιουλίου, στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας. Τόσο ο Χρήστος Γούτος που εισηγήθηκε το θέμα όσο και ο Κώστας Σπηλιόπουλος αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι ζήτησαν συγκεκριμένες απαντήσεις, με τον Βασίλη Χριστόπουλο να κάνει γνωστό πως η κυκλοφοριακή μελέτη παραδίδεται ίσως αύριο και ότι θα ακολουθήσει διαβούλευση και εάν υποδείξει πεζοδρόμηση, τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου.

Χρ. Γούτος: ΄΄Είναι παράνομο να είναι κλειστός ο δρόμος΄΄

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Γούτος είπε πως καθημερινά γίνεται δέκτης παραπόνων και προτροπών, διαπιστώνοντας ότι δεν έχει γίνει έργο στην Τρίγωνη Πλατεία. ΄΄Με δεδομένο ότι σε ένα μήνα εκπνέει η παράταση για την παραλαβή προς χρήση του έργου ανάπλασης της Τρίγωνης Πλατείας και με δεδομένο ότι δώσαμε μία παράταση για κάποιες επουσιώδεις ελλείψεις για τις οποίες όμως δεν βλέπουμε να γίνεται κάτι αλλά και με δεδομένη την βούληση της δημοτικής αρχής να διαφοροποιήσει την χρήση, η δημοτική αρχή οφείλει να δώσει απαντήσεις για τις προθέσεις της. Έχει δημιουργηθεί πολύ μεγάλη αναστάτωση στο κέντρο της πόλης που ενώ θα έπρεπε το έργο να έχει παραδοθεί από τον περασμένο Νοέμβριο έχουμε φτάσει στα μέσα Ιουλίου. Είμαστε έτοιμοι για κάτι άλλο κι αν δεν είμαστε θα εφεύρουμε άλλες «επουσιώδεις ατέλειες» για να μπορέσουμε να κρατήσουμε κλειστό τον δρόμο;΄΄, ρώτησε, τονίζοντας πως «είναι παράνομο να είναι κλειστός γιατί έστω και επουσιώδεις ελλείψεις δεν εμποδίζουν την χρήση του έργου και την ασφάλεια των πολιτών». «Επομένως οφείλετε να γίνετε ξεκάθαροι για τις προθέσεις σας διότι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εκεί πρέπει να ξέρουν τι θέλετε να κάνετε Με αυτή την τακτική κάνετε κακό σε όλη την πόλη», πρόσθεσε.

Η Τρίγωνη έγινε τετράγωνη;

Η δημοτική σύμβουλος Βάσω Ψυχράμη έθεσε δύο ερωτήματα: Εάν είναι νόμιμο με επουσιώδεις ελλείψεις να μην παραδίδεται το έργο στην κυκλοφορία και αν είναι νόμιμο μία πλατεία Τρίγωνη χωρίς ανάλογη μελέτη να γίνεται τετράγωνη. Ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Νιγιάννης είπε πως ΄΄το έργο αυτό έχει… τραβήξει πολύ και με δεδομένη την εποχική επισκεψιμότητα της πόλης έπρεπε να έχουμε τελειώσει τουλάχιστον μετά το Πάσχα. Χάνεται πολύτιμος χρόνος για την ίδια την οικονομία της πόλης πέρα από την ταλαιπωρία των πολιτών΄΄.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Κώστας Σπηλιόπουλος έθεσε και ένα άλλο ζήτημα. Αναφέρθηκε στην κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονείται που έχει σχέση με την πεζοδρόμηση της Κλεομένους Οικονόμου και της Μητροπόλεως και ρώτησε εάν έχει ολοκληρωθεί εάν υπάρχουν αποτελέσματα και τι κατεύθυνση δίνεται.

Έγιναν εργασίες, είπε ο αντιδήμαρχος Έργων

Απαντώντας, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Χριστόπουλος ξεκαθάρισε ότι η Τρίγωνη Πλατεία δεν άλλαξε και πως το έργο εκτελέστηκε όπως ακριβώς προβλεπόταν από τα σχέδια. Ως προς την εξέλιξη είπε πως πραγματοποιούνται εργασίες αφού φτιάχτηκαν οι πισίνες που είχαν πρόβλημα ενώ έχει ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες και η σήμανση που δεν υπήρχε ως τώρα. Για την πεζοδρόμηση τόνισε: ΄΄Η δημοτική αρχή δεν έχει κρύψει από την αρχή ποιος είναι ο σκοπός της, έχουμε κάνει γνωστό ότι θέλουμε να πεζοδρομήσουμε από την Τρίγωνη Πλατεία, την Κλεομένους Οικονόμου΄΄.

Διαβούλευση, Δημοτική Επιτροπή και Δημοτικό Συμβούλιο

Όσον αφορά την κυκλοφοριακή μελέτη είπε πως έχει πάρει στοιχεία από τις προηγούμενες κυκλοφοριακές μελέτες ενώ αναφέρθηκε και στις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου που έγιναν. Επιπλέον, σημείωσε: ΄΄Έχει ξεκινήσει μία μίνι διαβούλευση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς δηλαδή το αστικό ΚΤΕΛ και τα ταξί διότι μία κυκλοφοριακή μελέτη στοχεύει στο πώς θα επανασχεδιάση την κυκλοφορία. Δηλαδή αυτή τη στιγμή το Αστικό ΚΤΕΛ περνάει από την Ρήγα Φεραίου και πρέπει να μπει πιο κεντρικά, πρέπει να διαμορφωθούν οι πιάτσες των ταξί σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Επίσης, έχει πλήρη καταγραφή των δημοτικών πάρκινγκ και των ιδιωτικών. Αυτή τη στιγμή το κέντρο του Αιγίου έχει περί τις 600 με 650 θέσεις στάθμευσης εκτός της παρόδιας στάθμευσης. Γίνεται καταγραφή των οδών για να δούμε πού θα επιτραπεί η στάθμευση επί του δρόμου και πού θα πρέπει να καταργηθεί. Η μελέτη αυτή τη στιγμή είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης, ενδέχεται μέχρι την Παρασκευή να κατατεθεί στην Τεχνική Υπηρεσία και στη συνέχεια θα ακολουθηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες. Θα δοθεί στη Δημοτική Κοινότητα, στη Δημοτική Επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο για διαβούλευση. Επίσης θα πρέπει να γίνει μία σημειακή τροποποίηση του σχεδίου πόλεως για τις οδούς στις οποίες προβλέπεται πεζοδρόμηση. Ήδη η πολεοδομία εργάζεται πάνω σε αυτό ώστε να μπορέσουμε αφού πάρουμε την πρώτη απόφαση, να προβούμε στην τροποποίηση του σχεδίου πόλεως. Όλα αυτά θα έρθουν το επόμενο διάστημα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο΄΄.

Απάντηση για το τι θα γίνει μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την πεζοδρόμηση ζήτησε ο Κ. Σπηλιόπουλος

Στη δευτερολογία του ο κ. Γούτος ρώτησε εάν πρόκειται να παραδοθεί ο δρόμος στην περίπτωση που όταν λήξει η παράταση δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για να γίνει η πεζοδρόμηση. Επίσης ο κ. Σπηλιόπουλος στη δευτερολογία του είπε: ΄΄Η δημοτική αρχή φαίνεται πως είναι εγκλωβισμένη διότι λήγει ο χρόνος της παράτασης και ταυτόχρονα έχουμε την μελέτη η οποία θα μπει στη διαδικασία της διαβούλευσης, αλλά έχουμε και την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου και αυτό είναι και το πιο σημαντικό και το πιο χρονοβόρο αφού θα κρατήσει χρόνια αυτή η διαδικασία. Δεν έχει συμβεί ποτέ τροποποίηση ΓΠΣ σε λιγότερα από έναν χρόνο. Άρα τι θα γίνει μέχρι τότε; Θα παραμένει κλειστός ο δρόμος; Φοβάμαι ότι όλη αυτή η διαδικασία θα είναι αντικείμενο δικαστικών διενέξεων. Γι’ αυτό πρέπει να έχουμε ένα ξεκάθαρο μπούσουλα, αν δεν υπάρχει δυνατότητα να γίνει να μην ταλαιπωρούμε την κοινωνία και τους επαγγελματίες. Αν δούμε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο αυτό πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τι θα γίνει μέχρι να εγκριθεί η διαδικασία. Δεν μπορεί να παραμένει κλειστός ο δρόμος Είναι αδύνατο και παράνομο. Η δημοτική αρχή πρέπει να σχεδιάσει έναν οδικό χάρτη και σε συνδυασμό με τον νόμο να οδηγηθούμε σε ένα ασφαλές αποτέλεσμα΄΄.

Δημ. Καλογερόπουλος: ΄΄Όλα είναι όλων΄΄

Ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος είπε πως ΄΄έχουμε πει από την αρχή το τι θέλουμε και ότι επιθυμούμε να δώσουμε χώρο στον πεζό. Να είστε σίγουροι ότι η δημοτική αρχή θα κινηθεί υπό τις βασικές προϋποθέσεις ότι ακολουθούνται οι προβλεπόμενες από τον νόμο διαδικασίες και με βάση την μελέτη. Υπάρχει και η πιθανότητα, η μελέτη να μας δείξει ότι δεν πρέπει να προχωρήσουμε σε πεζοδρόμηση. Τότε θα το σεβαστούμε΄΄. Επίσης σχετικά με το τι γίνεται με τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο σημείο, είπε: ΄΄Η δική μου άποψη είναι ότι όλα είναι όλων. Δηλαδή η οδός Μητροπόλεως δεν ανήκει στους παρόδιους ιδιοκτήτες αλλά και στους κατοίκους της Ζαρούχλας. Άρα όλοι οι πολίτες έχουν την ίδια βαρύτητα να συνεισφέρουν γι’ αυτό και η διαβούλευση δεν γίνεται μόνο με τους επαγγελματίες αλλά θα μπορούν όλοι οι πολίτες να εκφράσουν άποψη. Θα κάνετε υπομονή και θα οδηγηθούμε στην καλύτερη λύση αφού δούμε τι προβλέπεται από τις διαδικασίες΄΄.

Αντίδραση επαγγελματιών για την… εξομοίωση με τους κατοίκους ορεινών χωριών

Εν τω μεταξύ, η τοποθέτηση του δημάρχου και η άποψη ότι οι δρόμοι δεν ανήκουν στους παρόδιους ιδιοκτήτες αλλά σε όλους τους πολίτες, προκάλεσε την αντίδραση επαγγελματιών που βρίσκονταν στην αίθουσα, οι οποίοι εξερχόμενοι είπαν πως δεν είναι δυνατόν από τη στιγμή που έχουν επενδύσει στο κέντρο και που πρέπει να αποδίδουν στη δημοτική αρχή, να εξομοιώνονται με τους κατοίκους ορεινών χωριών. ΄΄Ο κάτοικος της Ζαρούχλας δεν θα πληρώσει το δικό μας ενοίκιο ούτε την πτώση τζίρου που υφιστάμεθα΄΄, ανέφεραν στο Protionline.gr επαγγελματίες.

΄΄Καλώς ή κακώς εξαρτόμαστε από τους παραθεριστές που η κατάσταση αυτή τους αποκλείει να μπουν στο κέντρο. Ο κόσμος δεν κυκλοφορεί πλέον και αυτά που ειπώθηκαν είναι εκτός τόπου και χρόνου, διότι αυτή η αναρχία δεν συμφέρει κανέναν. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα και δεν απαντήθηκε το εάν θα ανοίξει ο δρόμος σε περίπτωση που εκπνεύσει η παράταση του έργου και δεν έχουν τελειώσει οι διαδικασίες πεζοδρόμησης. Θα κρατιέται η πόλη κλειστή εσαεί με διάφορα προσχήματα; Απαιτούμε μία ξεκάθαρη πολιτική απάντηση. Δεν μπορεί να ταυτίζεται ο πολίτης των περιχώρων του Αιγίου με αυτόν που έχει επενδύσει στο κέντρο. Ο νόμος λέει πως οι πρώτοι που έχουν λόγο είναι οι επαγγελματίες και κάτοικοι για τη χρήση της κάθε περιοχής΄΄, τόνισε με τη σειρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Περιπτερούχων και Καπνοπωλών Γιώργος Τσινάκης που επίσης παρίστατο.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr