background img
banner
banner

Ο τουρισμός είναι υπόθεση όλων μας

Γράφει ο ΠΑΝ. ΒΑΓΙΑΣ Φιλόλογος- Δημοσιογράφος

Θα μπορούσε η Αιγιάλεια να αποτελέσει έναν τουριστικό προορισμό εφάμιλλο των καλύτερων ελληνικών και να προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες όλο το χρόνο σε πεντάστερα και πολυτελή ξενοδοχεία; Όχι, δεν πρόκειται για ένα φανταστικό σενάριο αλλά για μια προοπτική ανάπτυξης που εδράζεται στα σημερινά αισιόδοξα δεδομένα και αφορούν τον τουρισμό.

Ας ξεκινήσουμε όμως ανατρέποντας το διαδεδομένο αστικό μύθο ότι ο τόπος μας δεν έχει ξενοδοχεία και άρα δεν μπορεί να φιλοξενήσει τουρίστες. Μέγα λάθος! Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας η Αιγιάλεια σήμερα διαθέτει 1200 περίπου κλίνες και 36 ξενοδοχεία, ανάμεσά τους και πεντάστερα! Και αν κάποιος προσθέσει και τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) τότε η δυναμικότητα των κλινών διπλασιάζεται! Όταν μάλιστα υλοποιηθεί η σπουδαία επένδυση στο παλιό κλαμπ Μεντιτερανέ, η οποία βρίσκεται σε πολύ καλό στάδιο, τότε θα προστεθούν άμεσα άλλες 300 κλίνες με προοπτική να αυξηθούν πολύ πάνω από τις 1000! Τότε πραγματικά θα μιλάμε για νέα δεδομένα στον τουρισμό αλλά και στην οικονομία της Αιγιάλειας.

Η φετινή καλοκαιρινή σεζόν ξεκίνησε πολύ καλά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και ήδη συνεχίζει με υψηλές πληρότητες. Προκρατήσεις και κίνηση δείχνουν μια αύξηση 10- 15% ενώ ήδη μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις που οργανώνονται (Διεθνή Φεστιβάλ, Οινοξένεια, αθλητικές διοργανώσεις) φέρνουν πολύ κόσμο στον τόπο μας. Οι τιμές μάλιστα που κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα (από 50- 150€ το δίκλινο δωμάτιο) μας κάνουν ένα προσιτό και εύκολο προορισμό. Ήδη τα παραλιακά θέρετρα, όπως τα Σελιανίτικα και η Ακράτα, βουλιάζουν από επισκέπτες ειδικά τα Σαββατοκύριακα. Η δε κατανομή των τουριστών είναι 70% Έλληνες και 30% ξένοι. Οι επαναλαμβανόμενοι ανά χρονιά επισκέπτες φανερώνουν και το υψηλό επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών τόσο από τα ξενοδοχεία όσο και από την εστίαση.

Η τουριστική επιτροπή του Δήμου σχεδιάζει το τουριστικό μας μέλλον μέσα από ένα στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη πενταετία που θα είναι έτοιμο το φθινόπωρο. Μαζί με άλλες δράσεις προβλέπεται να λειτουργήσουν και τρία Κέντρα Τουριστικής Πληροφόρησης στα Σελιανίτικα, στο Διακοπτό και στην Ανατολική Αιγιάλεια. Στόχος είναι η εξωστρέφεια, η ανάπτυξη και ο τουρισμός 365 μέρες το χρόνο. Γιατί Αιγιάλεια δεν είναι μόνο καλοκαίρι και παραλίες. Είναι η μακραίωνη ιστορία της, τα σπουδαία Μοναστήρια, το φυσικό περιβάλλον με τα ορεινά μονοπάτια, η παραγωγή σταφίδας, ελαιολάδου και άλλων τοπικών προϊόντων. Όταν μάλιστα βρέθηκα πριν λίγο καιρό στο σιδηροδρομικό σταθμό του Διακοπτού τότε ήταν που συνειδητοποίησα ότι αυτό είναι το τουριστικό μας κέντρο με τους χιλιάδες Έλληνες και ξένους να επιλέγουν τον διάσημο Οδοντωτό.

Η αλήθεια πάντως είναι ότι ο τουρισμός θέλει χρόνο και οργάνωση για να δούμε αποτελέσματα, ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, και νέες θέσεις εργασίας. Το σημαντικότερο όμως είναι όλο αυτό να γίνει υπόθεση όλων μας, ακόμα και του τελευταίου Αιγιώτη. Εξυπηρέτηση, χαμόγελο, προσφορά, θετική ενέργεια είναι τα συστατικά μιας επιτυχίας που μπορεί να αλλάξει το μέλλον του τόπου.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr