background img
banner
banner

Ζητούνται απαντήσεις σε επαναλαμβανόμενα προβλήματα…

ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΦΛΕΞΗΣ ΣΤΟ ΒΑΓΟΝΙ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΟΡΙΣΕ Η Π.Υ. ΑΙΓΙΟΥ  – ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΖΗΤΑ Ο ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΙΓΙΟΥ 

Ήταν γύρω στις 9:30 το πρωί της Δευτέρας 1 Ιουλίου όταν οι επιβάτες του δρομολογίου του προαστιακού τρένου που έκανε τη διαδρομή Κιάτο – Αίγιο, στο ύψος του Σ.Σ. της Ακράτας διαπίστωσαν ότι απο το 2ο, μεσαίο, βαγόνι βγαίνει καπνός.

Το τρένο ακινητοποιήθηκε άμεσα και αμέσως οι επιβάτες μεταφέρθηκαν στον Σταθμό της Ακράτας όπου -εκ μέρους της Hellenic Train- κλήθηκε τελικά λεωφορείο για να τους μεταφέρει στον τελικό προορισμό τους.

Στο σημείο έσπευσαν τρία οχήματα της Π.Υ. του Αγίου συνεπικουρούμενα απο δυνάμεις του Πυροσβεστικού Κλιμακίου της Ακράτας με 8 άνδρες οι οποίοι έσβησαν γρήγορα τη φωτιά που είχε ξεσπάσει στο χώρο της μηχανής του τρένου.

Ολόκληρο το 2ο βαγόνι ήταν η μηχανή ενώ τα άλλα δύο, 1ο και 3ο, μετέφεραν τους επιβάτες. Το τρένο είχε ξεκινήσει από το Κιάτο λίγο μετά τις 9:00 το πρωί.

Παύει να είναι σύμπτωση;

Το νέο αυτό συμβάν θέτει για μια ακόμη φορά επί τάπητος το ζήτημα της ασφάλειας των μεταφορών με τα τρένα. Η κυβέρνηση για πάνω από ένα χρόνο επιχειρεί να αναβαθμίσει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών όμως, μετά από ένα ακόμη συμβάν μένει να ερευνηθεί το γνωμικό αν μια… επαναλαμβανόμενη σύμπτωση παύει τελικά να είναι απλά σύμπτωση!
Την ώρα που έπιανε φωτιά η μηχανή του τρένου του προαστιακού στην παραλία στα Συλιβαινιώτικά της Ακράτας, ο νέος Υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου βρισκόταν εν κινήσει με το τρένο Αθήνα Θεσσαλονίκη δηλώνωντας ότι “το τρένο θα γίνει το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης με ασφάλεια και αξιοπιστία!”.

Είχε προηγηθεί και ανακοίνωση της νεάς διοίκησης του ΟΣΕ και του προέδρου της Γιάννου Γραμματίδη με την ανακοίνωση σειράς μέτρων για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου που περιλαμβάνουν πλήρη φωτισμό και πυρόσβεση στις σήρραγες, τα νέα αναβαθμισμένα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας σε όλη τη χώρα, με τα νέα συστήματα ραδιοεπικοινωνίας (VHF) και ασύρματης επικοινωνίας (GSM-R) κά.

Πρόκειται για τη 2η κατά σειρά ακινητοποίηση τρένου στην περιοχή της Αιγιάλειας μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες καθώς στις 26 του Φεβρουαρίου, ημέρα Δευτέρα και πάλι, λόγω πλημμύρας αλλά και κατολίσθησης, είχαμε την ακινητοποίηση τρένου με 90 επιβάτες στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα που είχε ως αποτέλεσμα ο Οδοντωτός να αναστείλει τη λειτουργία του για πάνω από 2,5 μήνες.

Η Πυροσβεστική

Το πρωί της Δευτέρας, στην Ακράτα στο σημείο της φωτιάς, έσπευσε ο διοικητής της Π.Υ. Αιγίου Παναγιώτης Πετρόπουλος ενώ την υπόθεση, αμέσως μετά την κατάσβεση της φωτιάς στο βαγόνι, ανέλαβε το ανακριτικό της Π.Υ.

Ανεστάλησαν την ημέρα του συμβάντος τα δρομολόγια του προαστιακού και η γραμμή Κιάτο – Αίγιο εξυπηρετήθηκε προσωρινά με λεωφορείο. Το θέμα παρά το γεγονός ότι δεν είχαμε κανέναν τραυματισμό ούτε κινδύνευσε επι της ουσίας επιβάτης, αναμεταδόθηκε απ’ όλα τα ηλεκτρονικά Μέσα της χώρας καθώς, μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, οι καιροί ου μενετοί, δεν χωρούν δηλαδή άλλες υποσχέσεις πλέον, για τη διάσωση των σιδηρόδρομων στη χώρα μας.

Η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Αιγίου προχώρησε το μεσημέρι της ίδιας μέρας και στον ορισμό ειδικού πραγματογνώμονα, μηχανολόγου μηχανικού, ο οποίος θα πρέπει να συντάξει τη σχετική έκθεση προς την υπηρεσία η οποία, μαζί με τις καταθέσεις που ληφθούν, θα συντάξει το φάκελο της υπόθεσης και θα τον αποστείλει στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών του Αιγίου.

Ο Δικηγορικός

Στο μεταξύ με αναφορά του που αποστέλλει προς την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου του Αιγίου Γιώργος Μπέσκος ζητά να ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση για τις συνθήκες του ατυχήματος.

“Την ώρα που η διοίκηση του ΟΣΕ με ανακοίνωσή της εγγυάται την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας, ξεσπάει φωτιά στη μηχανή του συρμού στο ύψος της Ακρατας και ο κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές και περιουσίες απετράπη χάρη στην έγκαιρη επέμβαση της πυροσβεστικής” δηλώνει ο κ. Μπέσκος.

Ο κ. Μπέσκος, σύμφωνα με πληροφορίες, ζητά ευθύνες για το γεγονός ότι στη γραμμή του προαστιακού συνεχίζουν να κυκλοφορούν μηχανές – ‘βόμβες’ παλαιάς τεχνολογίας που δεν χρησιμοποιούνται σε κανένα άλλος μέρος της χώρας!

Όπως είναι γνωστό, εδώ και μια 45ετία, από τον Ιούνιο του 2020 που ξεκίνησε και πάλι η λειτουργία της γραμμής Κιάτο – Αίγιο, τα δρομολόγια γίνονται με μηχανοκίνητα τρένα καθώς οι νέας τεχνολογίας ηλεκτροκίνητοι συρμοί, σταματούν στο Κιάτο.

Οι νέοι συρμοί θα μπορέσουν να κινηθούν μέχρι το Αίγιο όταν ολοκληρωθεί το έργο της ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης που είναι σε εξέλιξη από την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ και περιλαμβάνει το τμήμα έως και τη Ροδοδάφνη.

Με την αναφορά του στον Άρειο Πάγο ο κ. Μπέσκος καλεί και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα να δώσει απαντήσεις για το νέο αυτό συμβάν και την χρήση συρμών παλαιάς τεχνολογίας που δεν εξασφαλίζουν συνθήκες ενός σύγχρονου προαστιακού στο τμήμα μετά το Κιάτο…

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η Ηellenic Train δεν έχει εκδώσει καμία σχετική ανακοίνωση για το συμβάν αλλά και για το θέμα με την αναστολή των δρομολογίων.

Πιθανή διαρροή

Για το θέμα έχουν δηλώσει εξ αρχής συνεργασία με τις τοπικές αρχές τα μέλη του Σωματείου των Μηχανοδηγών και το Σωματείο Εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Ηellenic Train). Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Σωματείου Εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Δημήτρη Κουτσιάφτη, η μηχανή του συρμού ήταν σχετικά νέα.

Πληροφορίες του Protionline.gr αναφέρουν την πιθανότητα ύπαρξης προβλήματος στην τροφοδοσία καυσίμου. Είναι προφανές ότι και ο πραγματογνώμονας της Π.Υ. Αιγίου θα πρέπει να ελέγξει και το φάκελο συντήρησης του συρμού με τη μηχανή του προαστιακού.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr