background img
banner
banner

Αγώνας δρόμου για επίλυση γραφειοκρατικών ζητημάτων

ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Με στόχο να συντονίσουν το βηματισμό τους και να βρεθεί φόρμουλα αντιμετώπισης μιας σειράς δυσλειτουργιών και διαχειριστικών ζητημάτων που έχουν ανακύψει εξαιτίας της κατάργησης, από τη νέα σχολική χρονιά 2024-2025, των δύο Σχολικών Επιτροπών του δήμου, καλούνται από το δήμο Αιγιαλείας αυτή την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίουόλοι οι διευθυντές σχολείων σε συνάντηση στο Πολιτιστικό Μέγαρο του Αιγίου “Αλ. Μέγαρης”.

Προηγήθηκε η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής τη Δευτέρα 26 Αυγούστου, υπό την προεδρία του Δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου, όπου -σε μια πρώτη κίνηση προσαρμογής στο νέο καθεστώς διαχείρισης των χρημάτων που διαθέτει ο δήμος για τα σχολεία και τις λειτουργικές και άλλες ανάγκες-αποφασίστηκε η σύσταση λογαριασμού για τη χρήση της παγίας προκαταβολής, ανά σχολική μονάδα του δήμου. Η συζήτηση διεξήχθη στο φόντο της καθυστέρησης που παρατηρείται σε σχέση με τη συγκρότηση των νέων Σχολικών Επιτροπών, λίγο πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όπως είναι γνωστό, η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς για Νηπιαγωγεία – Δημοτικά αλλά και Γυμνάσια και Λύκεια θα είναι αρκετά διαφορετική λόγω των νέων προκλήσεων που παρουσιάζονται για το δήμο μετά την κατάργηση της α’/θμιας και β’/θμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Η διαδικασία έγινε στα μέσα καλοκαιριού και επίσημα από το Υπουργείο Εσωτερικών και η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων των καταργούμενων επιτροπών θα γίνεται πλέον την ευθύνη να περνά απευθείας στις υπηρεσίες του δήμου, τη νέα 15μελης Δημοτική Σχολική Επιτροπή και το 5μελές Συμβούλιο κάθε Σχολικής Κοινότητας.

Η πιο σημαντική μεταβολή αφορά στη διαχείριση της πάγιας προκαταβολής του δήμου από τον ετήσιο προϋπολογισμό με σχετικό χρηματικό ένταλμα του διευθυντή σε κάθε σχολείο χωρίς να απαιτούνται έγγραφες εντολές του δήμου.

Η διαδικασία για τη λήψη αποφάσεων στη νέα Σχολική Επιτροπή του δήμου, προϋποθέτει την παρουσία του διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας και προηγούμενη συζήτηση στη Σχολική Επιτροπή και κρίνεται προβληματική και καθόλου ευέλικτη.

Γι αυτό στη σύσκεψη στο “Αλ. Μέγαρης” εκτός από τους 75 διευθυντές νηπιαγωγείων, γυμνασίων και λυκείων, έχουν κληθεί και στελέχη της Ταμειακής Υπηρεσίας του δήμου προκειμένου να υπάρξει άμεσος συντονισμός και να ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά χωρίς λειτουργικά προβλήματα για τις σχολικές μονάδες του δήμου.

Με φόντο τις αλλαγές και την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων των πρώην Σχολικών Επιτροπών, συνεδρίασε πρόσφατα και το Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δημάρχων (Π.Ε.Δ.) Δυτικής Ελλάδας το οποίο εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για τις νέες ρυθμίσεις που μεταφέρουν τις αρμοδιότητες των Επιτροπών στις υπηρεσίες των δήμων. «Οι ρυθμίσεις αυτές προκαλούν ανησυχία για πιθανές καθυστερήσεις, ίσως και αδυναμία στην κάλυψη των αναγκών των σχολείων. Η μεταφορά της διοικητικής και οικονομικής διαχείρισης των αντικειμένων των Σχολικών Επιτροπών στις ήδη βεβαρημένες με πολλά καθήκοντα υπηρεσίες των Δήμων, οι οποίες επιπλέον είναι υποστελεχωμένες, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσουν πολλά περισσότερα προβλήματα από όσα θεώρησαν ότι θα επιλύσουν οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας αυτής» αναφέρει η Π.Ε.Δ. Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με την Π.Ε.Δ. η πρόβλεψη να τεθούν οι διευθυντές των σχολείων υπόλογοι πάγιας προκαταβολής θα επιφέρει αύξηση της γραφειοκρατίας ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό θα αναλάβει επιπλέον ευθύνες αφαιρώντας χρόνο από τα εκπαιδευτικά του καθήκοντα.

Επίσης το ύψος και ο τρόπος προσδιορισμού και διαχείρισης της πάγιας προκαταβολής παραμένουν αδιευκρίνιστα καθώς και ο ρόλος των Δημοτικών Σχολικών Επιτροπών.
“Οι Σχολικές Επιτροπές του δήμου, τόσο η Επιτροπή Πρωτοβάθμιας όσο και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά μέχρι σήμερα τις επιχορηγήσεις προς τις σχολικές μονάδες. Παράλληλα η διαφάνεια στην κατανομή των και το ελάχιστο λειτουργικό κόστος χαρακτήρισαν το έργο τους. Η λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών έδινε την ευελιξία και την απαιτούμενη ταχύτητα στην κάλυψη των καθημερινών αναγκών των σχολείων η οποία όμως πλέον ανήκει στο παρελθόν” σχολιάζει ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Δημήτρης Ελευθεριώτης.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr