background img
banner
banner

«Πράσινο φως» στην επέκταση του Οδοντωτού

ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ, ΝΕΑ ΟΔΟΝΤΩΣΗ ΣΤΑ 2/3ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΠΡΟΣ ΑΓΙΑ ΛΑΥΡΑ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΟΧΛΗΣΗ!

Στις 29 που περασμένου μηνός Ιουλίου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.Ε.Ν) πέρασαν οι περιβαλλοντικοί όροι(Α.Ε.Π.Ο) προκειμένου να προχωρήσει από τον ΟΣΕ η τελική μελέτη για την επέκταση του δικτύου του Οδοντωτού σε μήκος 5,151 χιλ., σε σύνδεση με την ιστορική Μονή Αγίας Λαύρας.

Πρόκειται για μια κρίσιμη διαδικασία διαβούλευσης προκειμένου να γνωμοδοτήσουν τοπικοί φορείς, Αρχαιολογική και άλλες υπηρεσίες με έργο την προστασία και διαφύλαξη του οικοσυστήματος Χελμού Βουραϊκού προκειμένου το πασίγνωστο τρενάκι Διακοπτό – Καλάβρυτα να «σφυρίζει» μελλοντικά έως και την Αγία Λαύρα.

Τα οφέλη που αναμένονται από την υλοποίηση του έργου σύμφωνα με την ΜΠΕ είναι ταχύτερη και οικονομικότερη μετακίνηση επισκεπτών από και προς την ιστορική μονή, η βελτίωση των συνθηκών οδικής κυκλοφορίας και μείωση των οχλήσεων στην περιοχή, λόγω του περιορισμού των κυκλοφοριακών φόρτων κατά τις περιόδους επίσκεψης στην Αγία Λαύρα.

Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, εκτός από την περαιτέρω μείωση της εκπομπής ρύπων, θορύβου και οδικών ατυχημάτων, το τρενάκι θα αποτελέσει τουριστικό πόλο έλξης με χιλιάδες επισκέπτες, σχολικές εκδρομές και εκδρομές συλλόγων.

Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή

Ο βασικός σχεδιασμός και το τεχνικό αντικείμενο του έργου, περιλαμβάνει τις απαραίτητες εργασίες για την επέκταση του σιδηρόδρομου με την ανάπτυξη νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής απλής πρόσφυσης, με εξαίρεση στα τμήματα με ανωφέρεια 3,5% που θα φέρει οδόντωση (κρεμαγιέρα) στον άξονα της γραμμής.

Οι βασικές εργασίες που προγραμματίζονται με βάση τις μελέτες και αφορούν τις απαραίτητες χωματουργικές και εκσκαφές για τη διάνοιξη διαδρόμου για εύρος γραμμής 0,75m με το μήκος τον οδοντωτών τμημάτων 3,38 χλμ.

Η μέγιστη κλίση στα τμήματα με απλή πρόσφυση θα είναι 15% και στα τμήματα με οδόντωση 175%.

Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στα τμήματα με απλή πρόσφυση θα είναι 20 Km/h και στα τμήματα με οδόντωση 12Km/h.

Στην α’ φάση του έργου θα γίνει κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής, με διαβάσεις, τοιχία αντιστήριξης, οχετοί, γεωτεχνικά έργα, σταθμούς, στάσεις και εγκαταστάσεις.
Η σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα έως την Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας διέρχεται από τη χερσαία περιοχή του ορεινού όγκου Χελμού – Βουραϊκού χαρακτηρισμένου ως «Εθνικού Πάρκου» ενώ η επέκταση της γραμμής έχει χαρακτηρισθεί ως «Έργο Εθνικής Σημασίας».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr