background img
banner
banner

Η Αχαΐα, εμπορικό προϊόν μέσα από την καινοτόμα δράση του Αιγιαλέα Δημήτρη Δρούκα

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΕΝΤΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Σε μία πρωτοποριακή δράση που αναμένεται να κεντρίσει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για την Αχαΐα, προχώρησε ο Πολιτικός Μηχανικός, ιδιοκτήτης εταιρείας Real Estate και μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Δημήτρης Δρούκας.

Δημιούργησε βίντεο με σύγχρονες μεθόδους, που παρουσιάζουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού, καθώς και βίντεο που επιτυχημένοι επιχειρηματίες παρουσιάζουν τις επιχειρήσεις τους στην Αχαΐα, τα οποία θα προωθηθούν μέσω των Πρεσβειών σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας την περιοχή πόλο έλξης για επενδύσεις. Το concept παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στη συνεδρίαση του Επιμελητηρίου Αχαΐας στο Αίγιο και όχι μόνο εντυπωσίασε, αλλά χαράχτηκαν και οι δρόμοι μέσα από τους οποίους θα προωθηθούν τα μέσα που εμπνεύστηκε και δημιούργησε ο κ. Δρούκας, που αποτελούν «αχτίδα φωτός» για την περιοχή.

Ειδική μνεία γίνεται στους λόγους για τους οποίους η Αχαΐα αποτελεί πρόσφορο έδαφος για να δημιουργήσει κάποιος την επιχείρησή του αλλά και για να ζήσει σε αυτή. Ουσιαστικά, αυτό που γίνεται αντιληπτό από τον θεατή των βίντεο, είναι ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει και πως η Αχαΐα είναι ένας τόπος που εάν κάποιος τον επιλέξει, θα έχει σίγουρα όφελος. Για παράδειγμα, γίνεται αναφορά στα ιστορικά και θρησκευτικά αξιοθέατα, τις εκδηλώσεις, την εκπαίδευση, το οργανωμένο σύστημα υγείας, την έρευνα και τεχνολογία, τη στρατηγική θέση της στον χάρτη, το αναπτυγμένο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, τα Logistics, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και τα πεδία επένδυσης όπως είναι η «αγροδιατροφή» και ο τομέας «τουρισμός και ακίνητα». Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το Protionline.gr ζήτησε από τον κ. Δρούκα να αναλύσει την καινοτόμα ιδέα του, που αποτελεί «δώρο» για την περιοχή. Ο ίδιος, γνωρίζοντας όσοι λίγοι τους όρους του σύγχρονου marketing, εκφράζει τη βεβαιότητα πως η δράση θα αποδώσει καρπούς. Και σε αυτή την περίπτωση, η περιοχή του οφείλει πολλά!

Κύριε Δρούκα, μιλήστε μας για τις δραστηριότητές σας.
Είμαι Πολιτικός Μηχανικός διατηρώ αρχιτεκτονικό γραφείο και εταιρεία Real Estate. Η καταγωγή μου είναι από τον Λόγγο και δραστηριοποιούμαι στο Αίγιο. Είμαι ένα από τα 30 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Παρακολούθησα στο Επιμελητήριο την ομιλία σας για τη δράση για προσέλκυση Ελλήνων ομογενών και όχι μόνο στην περιοχή της Αχαΐας, καθώς και μερικά βίντεο. Μπορείτε να μας πείτε δύο λόγια γι’ αυτή;
Η δράση αποτελείται από βίντεο με σύγχρονες μεθόδους που αναλύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής της Αχαΐας καθώς και βίντεο που επιτυχημένοι επιχειρηματίες παρουσιάζουν τις επιχειρήσεις τους στην Αχαΐα και κάνουν σχέδια για το μέλλον. Το κοινό αγαπάει τα βίντεο γιατί του δίνουν την δυνατότητα να λαμβάνει την απαραίτητη πληροφορία γρήγορα και ξεκούραστα. Τα βίντεο όχι μόνο τραβούν την προσοχή αλλά και την διατηρούν, επειδή μπορούν να συνδυάσουν κίνηση, ήχο και κείμενο. Επιπλέον, δύνανται να παρουσιάσουν πολλές πληροφορίες σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα. Λέγεται ότι ένα βίντεο αξίζει 1,8 εκατομμύρια λέξεις. Ο εγκέφαλός μας μπορεί επίσης να επεξεργάζεται οπτικά από ό,τι μπορεί να κάνει διαβάζοντας ένα κείμενο, χίλιες φορές πιο γρήγορα. Επομένως, αν έχετε μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να προσελκύσετε κάποιον, το βίντεο είναι το μέσο επιλογής. Αποτελείται από επτά βίντεο για να ολοκληρωθεί η δράση. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί τα πέντε.

Απ’ ότι καταλαβαίνω είναι για όλη την Αχαΐα δεν είναι μόνο για την Αιγιάλεια. Δεν ακούμε και κάθε μέρα Αιγιώτης να είναι υπεύθυνος σε δράση για όλη την Αχαΐα…
Είναι τιμή μπορώ να πω για την περιοχή μας, την Αιγιάλεια και μεγάλη ευθύνη βέβαια… Στο Επιμελητήριο υπάρχουν επιχειρηματίες που δεν τους ενδιαφέρει από που είσαι αλλά τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα. Τους ενδιαφέρει να μπει… γκολ που λέμε στην ποδοσφαιρική ορολογία.

Μπορείτε να μας πείτε πώς σας γεννήθηκε η ιδέα για τη συγκεκριμένη δράση;
Είχε πέσει στην αντίληψή μου ένα άρθρο του δημοσιογράφου Αλέξη Παπαχελά που αναφερότανε στους Έλληνες ομογενείς, ότι επενδύοντας, η νέα γενιά των ομογενών μπορεί να αλλάξει την Ελλάδα και δεν πρέπει να τους χάσουμε. Αυτό μου έδωσε την ιδέα και σχεδίασα τη δράση.

Δεν νιώσατε ανασφάλεια ή φόβο ότι δεν θα τα καταφέρετε;
Γενικώς δε νιώθω φόβο έχω εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μου. Ευθύνη βέβαια νιώθω. Συγκεκριμένα, παρατηρώ τους επιχειρηματίες της Αχαΐας και της περιοχής μου, πόσο πασχίζουν να προχωρήσουν να φτιάξουν καλύτερες επιχειρήσεις και πόσο προσπαθούν να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους, κι εκεί ένιωσα πραγματικά ευθύνη να προσφέρω και εγώ ένα λιθαράκι από τον τομέα μου, μιας και αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο Επιμελητήριο Αχαΐας.

Τι ακριβώς προσπαθείτε να πετύχετε με τη δράση αυτή;
Η παραπάνω δράση έχει σε πάρα πολλές περιπτώσεις, εφαρμογή. Μπορούμε να μιλάμε ώρες, όμως θα απαριθμήσω μερικές…
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, πηγαίνοντας στις διεθνείς εκθέσεις, έχει ένα εργαλείο με τα αυτά τα βίντεο, να γνωρίσουν οι ξένοι εκθέτες την περιοχή μας, την Αχαΐα. Σε forum στο εξωτερικό για προσέλκυση επενδύσεων στην περιοχή, τα παραπάνω βίντεο είναι πάρα πολύ σημαντικά και μπορεί να κάνουν τη διαφορά.

Θα σας πω ένα παράδειγμα. Έχω πάει δύο φορές στο Ελληνοαραβικό Επιμελητήριο. Μαζί με τον φίλο μου Σαντ Καραμπέτ, τυπώσαμε φυλλάδια, τα μεταφράσαμε στα αραβικά, αλλά το αποτέλεσμα ήταν φτωχό. Ενώ αν είχαμε τα βίντεο σίγουρα θα είχαμε πολύ μεγαλύτερες προοπτικές. Ακόμα και στις εκθέσεις που γίνονται στην Ελλάδα και αναφέρομαι στις εθνικές εκθέσεις. Μία από τις συνεντεύξεις -βίντεο της δράσης, είναι του Αλκιβιάδη Θωμά, ο οποίος έχει μία εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με έδρα την Πάτρα, απασχολεί 60 μηχανολόγους και σχεδιάζει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, στην Αirbus, στη Boeing και σε άλλες εταιρείες παγκοσμίως. Μου ανέφερε ότι κάθε μήνα η εταιρεία του συμμετέχει σε εκθέσεις σε διαφορετικές χώρες και πως θα το οργανώσει να προβάλλονται τα βίντεο για την περιοχή μας και είναι ενθουσιασμένος γι’ αυτό.

Φανταστείτε να πάει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου για προσέλκυση επιχειρήσεων, παραδείγματος χάριν στο Σικάγο. Θα ξοδέψουν 50.000 € τουλάχιστον για δεξιώσεις και λοιπά και είναι αβέβαιο αν θα υπάρχει επιτυχία. Τώρα όμως με τα βίντεο που θα είναι διαθέσιμα στους Έλληνες ομογενείς, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και οποιαδήποτε μέρα της εβδομάδας, το Σαββατοκύριακο το πρωί που πίνουν τον καφέ τους, θα μπορούν να τα παρακολουθούν και θα τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον να έρθουν στην πατρίδα τους να επενδύσουν.

Τα βίντεο θα είναι διαθέσιμα σε όλες οι Πρεσβείες παγκοσμίως. Βλέποντας τα βίντεο και άνθρωποι αλλοδαποί digital nomads – ψηφιακοί νομάδες που λέμε – θα βάλουν στην άκρη του μυαλού τους μήπως πρέπει να δούμε κι αυτή την περιοχή για να εγκατασταθούμε. Κεντρίζουμε το ενδιαφέρον σε πάρα πολύ κόσμο, θα ανέβουν και στο site του Επιμελητηρίου καθώς και στο YouTube. Θα μπορεί ο οποιοσδήποτε εφόσον έχει τον εξοπλισμό, να παρακολουθήσει βίντεο και φωτογραφίες της περιοχής μας, που είναι συμβατά με μάσκα εικονικής επαυξημένης πραγματικότητας, νιώθοντας σαν να βρίσκεται στον τόπο μας.

Αλήθεια, πώς βρίσκετε χρόνο για όλα αυτά;
Έχουμε συναντηθεί κι άλλες φορές στο γραφείο σας και το τηλέφωνο χτυπάει ασταμάτητα. Και απ’ ό,τι κατάλαβα δεν είναι ότι απαντάτε απλά αλλά καλείστε να επιλύσετε περίπλοκα θέματα και μέσα από τη δουλειά σας του πολικού μηχανικού… Είναι ο χαρακτήρας μου τέτοιος… Μπορεί να πίνω καφέ στο Τουριστικό, να μιλάω με κάποιον και να μου έρθει κάποια ιδέα. Μου αρέσει γενικώς το «επιχειρείν».

Αναμφισβήτητα η ιδέα σας με τα βίντεο είναι πολύ έξυπνη. Ωστόσο η περιοχή μας δεν έχει τις κατάλληλες υποδομές για να έρθουν επιχειρηματίες για επενδύσεις. Αυτό δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα; Πώς θα το ξεπεράσετε;
Γνωρίζουμε ότι ο δήμαρχος προσπαθεί να κάνει το καλύτερο, ο περιφερειάρχης το ίδιο και η εκάστοτε κυβέρνηση, αλλά δεν μπορεί να γίνουν τα πράγματα άμεσα. Η περιοχή μας έχει υποδομές, θα μπορούσε να έχει καλύτερες. Αλλά και με αυτές τις υποδομές είναι ιδανική για την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση που ήδη διανύουμε. Και για υπηρεσίες δεν είναι απαραίτητο να έχουμε βαριά βιομηχανία. Προσεγγίζω λοιπόν το θέμα από μία άλλη σκοπιά, γιατί εφόσον ανοίξει ο δρόμος να έρθουν επιχειρηματίες, αυτοί οι άνθρωποι είναι «δαιμόνιοι», ικανότατοι και μπορούν από μόνοι τους, ας μην έχουν τις τέλειες υποδομές, να προχωρήσουν την περιοχή προς τα εμπρός.

Ένα άλλο ερώτημα είναι, γιατί η δράση να μην έχει την τύχη κι άλλων δράσεων που δεν προχώρησαν…
Κοιτάξτε να δείτε, ήδη μέσα στη βδομάδα τα βίντεο θα πάνε σε όλα τα Εμπορικά Επιμελητήρια της Ελλάδας, οπότε θα δημιουργήσουν ανάλογες δράσεις. Θα προσπαθήσουν για καλύτερη παρουσίαση και θα υπάρχει ανταγωνισμός. Έτσι πιστεύω ότι δεν πρόκειται να πάει στο καλάθι των αχρήστων αυτή η δράση.

Από ό,τι κατάλαβα, η δράση είναι δωρεά δική σας στους ανθρώπους της Αχαΐας, δηλαδή δεν έχει επιδοτηθεί από κάποιον φορέα;
Ναι αυτό είναι αλήθεια. Ο πρόεδρος μου πρότεινε να την βάλουμε στον προϋπολογισμό του 2024 αλλά επειδή το Δημόσιο έχει κάποιες διαδικασίες, τα βίντεο θα ήταν έτοιμα το 2026 και το κυριότερο δεν ξέρω αν θα ήταν αυτό που ήθελα να δείξω. Και ξέρετε, ένα επιτυχημένο προϊόν από ένα αποτυχημένο προϊόν είναι μερικές φορές απειροελάχιστη η διαφορά. Οπότε το χρηματοδότησα χωρίς δισταγμό και πραγματικά δεν απογοητεύτηκα ούτε στεναχωρήθηκα οποιαδήποτε στιγμή.

Αυτά που ακούω, κύριε Δρούκα, μου θυμίζουν άλλες αγνές εποχές. Μου λέτε ότι θα τα προωθήσετε και στα άλλα Επιμελητήρια της Ελλάδας. Όμως έτσι δεν θα υποβαθμίσουμε τη δική μας περιοχή;
Όχι γιατί κάθε περιοχή θα εκθέτει τα δικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα και όπως καταλαβαίνετε οι Αχαιοί ομογενείς θα προτιμήσουν την Αχαΐα. Αλλά κι άλλοι θα προτιμήσουν την Αχαΐα γιατί η περιοχή μας έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα ανώτερα από άλλες περιοχές. Έτσι κι αλλιώς, εμείς δε ζητάμε 10 εκατομμύρια Έλληνες ομογενείς. Δέκα ανθρώπους θέλουμε που μπορούν να προχωρήσουν την περιοχή μας μπροστά. Πιστεύω όμως ότι μπορεί να γίνει χείμαρρος στο τέλος!

Άκουσα τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Πλάτωνα Μαρλαφέκα ενθουσιασμένο και μάλιστα να λέει ότι μέσω του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Εξωτερικών, τα βίντεο θα προωθηθούν σε όλες τις Πρεσβείες παγκοσμίως.
Ναι, ο πρόεδρος και όλα τα μέλη του Επιμελητηρίου θέλουν την πρόοδο της περιοχής μας. Αυτός είναι ο στόχος στο Επιμελητήριο. Η δράση θα προωθηθεί μέσω του υπουργείου Εξωτερικών σε όλες της Πρεσβείες παγκοσμίως. Άλλωστε το ακούσατε, το είπε ο πρόεδρος.

Θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο Πλάτωνα Μαρλαφέκα τον πρόεδρο της Αναπτυξιακής κύριο Αθανάσιο Κούστα, τον φίλο μου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Αχαΐας κύριο Σαντ Καραμπέτ, τον κύριο Χούντρη που ανέλαβε μέσω της εταιρείας του «web Greece» την υλοποίηση της δράσης και τους συνεργάτες του, τον Γιάννη Πομώνη δημοσιογράφο που μιλάει στα βίντεο, τους συνεργάτες του αρχιτεκτονικού γραφείου και ιδιαίτερα την κυρία Ντομινίκ Παντέρη. Και τέλος τους παρακάτω Εμπορικούς Ακόλουθους: Δημήτριο Πετρόπουλο -Σικάγο, Διονύσιο Πρωτόπαππα -Οττάβα Καναδάς, Δάφνη Βιτσικουνάκη -Άγιος Φραγκίσκος, Παναγιώτη Δερμετζόγλου -Ουάσιγκτον.


Διαβάστε περισσότερα:
·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr