background img
banner
banner

Αδυναμία λειτουργίας του E.K.A. με τα δεδομένα του… «βερεσέ»

ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ – ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΗ Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΖΗΤΑ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Αν η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών του δήμου έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» στους διευθυντές των σχολείων που τους πρώτους μήνες θα αναγκαστούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα λειτουργικά ακόμη και… «βερεσέ», για το Εργαστηριακό Κέντρο Αιγίου τίθεται εξαιρετικά δύσκολη και η ίδια η υπόστασή του, δεδομένου ότι η λειτουργία των εργαστηρίων του απαιτεί την προμήθεια εξειδικευμένων και δαπανηρών υλικών.

Εκ μέρους της διεύθυνσης πρόκειται να ζητηθεί από τον δήμο μία ξεχωριστή αντιμετώπιση ώστε να γίνει πιο ευέλικτη η διαχείριση των οικονομικών για να μην τεθεί σε κίνδυνο η λειτουργία του σχολείου.

Το σχολικό συγκρότημα της Ξηρολιθίων

To Protionline.gr επισκέφθηκε το συγκρότημα τεχνικής εκπαίδευσης στο οποίο στεγάζονται, το Πρότυπο Επαγγελματικό Λύκειο, το Εσπερινό ΕΠΑΛ, ενώ τις μεσημεριανές ώρες λειτουργεί το ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ). Σύμφωνα με τα περσινά δεδομένα αλλά και τα φετινά (κατά προσέγγιση) συνολικά 840 παιδιά περνούν καθημερινά από αυτούς τους διαδρόμους και τις αίθουσες, μαθητές και σπουδαστές διαφόρων ειδικοτήτων που εκπαιδεύονται στον σύγχρονα εξοπλισμένο χώρο που στεγάζονται τα εργαστήρια των ειδικοτήτων. Με ΦΕΚ του 1999, το ΣΕΚ τότε και σημερινό ΕΚ, ιδρύθηκε ως αυτόνομο σχολείο, ενώ παλαιά ήταν τμήμα του ΕΠΑΛ.

Το σχολείο έχει πλήρη στελέχωση εκπαιδευτικού προσωπικού και παρέχει εφαρμοσμένη διδασκαλία με συγκεκριμένο οργανόγραμμα, ενώ υποστηρίζει εργαστηριακά όλα τα μαθήματα των τομέων που στεγάζονται στον χώρο της σχολικής μονάδας και αναπτύσσεται σε 19 διαφορετικές αίθουσες ειδικών εργαστηρίων. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνει εργαστήριο οχημάτων, μηχανολόγων, ψυκτικών, νοσηλευτικής, βρεφονηπιοκόμων, πληροφορικής τύπου 2, ηλεκτρολόγων, ηλεκτρονικών συστημάτων, οικονομίας διοίκησης, αισθητικής αλλά και κομμωτικής τέχνης.

Πολλαπλάσιες οι ανάγκες από ένα απλό σχολείο

Ο διευθυντής του ΕΚ, Κώστας Δημητρακόπουλος εξέφρασε την έντονη ανησυχία του ως προς τη λειτουργία του σχολείου με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την κατάργηση της Σχολικής Επιτροπής, και κατά την πρόσφατη σύσκεψη που συγκάλεσε η αντιδημαρχία Παιδείας. Μιλώντας στo Protionline.gr, επισήμανε: ΄΄Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα στη λειτουργία της μονάδας μας, πέραν των προβλημάτων που ήδη υπήρχαν και που ίσως δεν… φαίνονται στον πολύ κόσμο. Το οικονομικό κομμάτι και η βιωσιμότητα του σχολείου είναι το πιο καίριο σημείο. Όλα τα τεχνικά σχολεία αλλά και πιο συγκεκριμένα το Εργαστηριακό Κέντρο μας, έχουν πολύ περισσότερες ανάγκες από ένα απλό συμβατό σχολείο, από οποιοδήποτε δημοτικό, γυμνάσιο ή λύκειο. Τα έξοδά μας, είναι πολύ πιο μεγάλα και βέβαια δεν μιλάμε για την γραφική ύλη και τα αναλώσιμα υλικά, αλλά για την αγορά και συντήρηση ειδικών εργαλείων εκμάθησης και των λοιπών μηχανημάτων. Είναι εξοπλισμός που χρειάζεται για τις παραδόσεις των μαθημάτων της διδακτέας ύλης, αλλά και της πρακτικότητας του να μάθουν οι μαθητές και σπουδαστές την κάθε τέχνη΄΄.

Σε… αχαρτογράφητο τοπίο

΄΄Όταν λειτουργούσαν οι Σχολικές Επιτροπές είχαμε καταφέρει έναν πολύ καλό προγραμματισμό, ξέραμε τα διαθέσιμα κονδύλια και το πώς πρέπει να τα διαχειριστούμε, είχαμε πλήρη εικόνα και στο οικονομικό πλαίσιο ώστε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις. Πλέον, αυτό δεν υφίσταται και δη μετά τις 30 Ιουλίου, έχουμε μπει σε ένα εντελώς αχαρτόγραφο τοπίο και σε μία “πορεία” που δεν μπορούμε ούτε να προβλέψουμε, ούτε να διαχειριστούμε. Το επίσημο ΦΕΚ εκδόθηκε στις 13 Ιουνίου του ‘24 και υποτίθεται ότι αναφέρει όλες τις αλλαγές που έχουν ισχύσει. Δυστυχώς όμως δεν είναι έτσι, όλα από την αρχή ήταν συγκεχυμένα και δεν υπήρχε σαφήνεια΄΄, τόνισε ακόμη, κάνοντας γνωστά και τα εξής: ΄΄Επικοινώνησα με άλλα περιφερειακά εκπαιδευτικά κέντρα για να μάθω ποιες ακριβώς είναι οι νέες ρυθμίσεις λειτουργίας και προσπάθησα να κατανοήσω ποιες είναι οι συνθήκες που καλούμαστε να ακολουθήσουμε για να λειτουργήσουμε σωστά. Με δύο – τρία σχολεία που μίλησα, μου είπαν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα και δεν υπάρχει κάποια ειδική μέριμνα”.

Καλή η ενημέρωση, ζητείται ειδική μέριμνα

«Ευτυχώς, η αντιδημαρχία του δήμου, μας ενημέρωσε για κάποια πράγματα αλλά και για το πώς πρέπει να προγραμματιστούμε ώστε να ανταποκριθούμε στη ροή της σχολικής χρονιάς. Τους ευχαριστούμε, όμως το πώς ακριβώς λειτουργεί ένα σχολείο όπως το δικό μας δεν το γνωρίζει κανείς, δεν ξέρουν όλοι τα ειδικά χαρακτηριστικά. Στην πρόσφατη συνάντηση που συγκάλεσε, αυτό ακριβώς προσπάθησα να επισημάνω, καθώς αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλοι είναι πως ο φυσικός χώρος του σχολείου μας, έχει πολλαπλάσιες ανάγκες από ένα απλό συμβατικό σχολείο. Υπάρχει προκαταβολή που προβλέπεται για φέτος και είναι στα 500 ευρώ, όμως οι ανάγκες υλικών του σχολείου δεν καλύπτονται. Μας έδωσαν ένα πίνακα οικονομικών που κατ’ εκτίμηση θεωρούν ότι μπορεί να καλύψει τα έξοδά μας.

Όμως δεν αντικατοπτρίζει καθόλου την πραγματικότητα και τις απτές ανάγκες που έχουμε. Οι υπηρεσιακοί του δήμου μας ενημέρωσαν ότι δεν μπορούμε να ξοδεύψουμε παραπάνω χρήματα από όσα έχουν ήδη υπολογιστεί και ότι πρέπει να λειτουργήσουμε με συγκεκριμένες διαδικασίες και οικονομική πολιτική. Σκεφτείτε ότι για το παραμικρό πρέπει να κάνουμε ειδικό αίτημα οικονομικής ενίσχυσης, να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο και στη συνέχεια να γίνει προμήθεια από τον δήμο ώστε να μας αποδοθεί. Αυτό σημαίνει όμως ότι π.χ. στο Τμήμα της Νοσηλευτικής, τα υλικά που θα χρειαστούμε και το πάσης φύσης υγειονομικό υλικό δεν θα αρκούν και θα υπάρχουν τρομερές ελλείψεις. Όλα τα τιμήματα ήδη λειτουργούν, δεν μπορούμε να περιμένουμε, για τις όποιες αγορές χρειαζόμαστε΄΄.

Αυτά που τους έχουν δώσει ως προϋπόθεση, δεν συνάδουν με την πραγματικότητα

Η διαφωνία του κ. Δημητρακόπουλου, όπως φαίνεται, είναι ριζική με την πρόθεση των δαπανών και πιστεύει ότι αυτά που τους έχουν δώσει ως προϋπόθεση, δεν συνάδουν με την πραγματικότητα. Εκτιμά ότι πρέπει να κοπεί κονδύλι ενίσχυσης άμεσα για τα πρώτα λειτουργικά έξοδα, δίχως να περιορίζονται από τις στήλες εξόδων στους πίνακες του δήμου, ζητώντας να μπορεί να μεταφέρει ποσά από κωδικούς.

΄΄Ξέρω ότι δεν υπάρχει πρόθεση περαιτέρω ενίσχυσή μας και διαφωνώ έντονα με την πολιτική που ασκείται. Τα οικονομικά δεδομένα που επιβάλλουν για το πώς θα λειτουργήσει το δικό μας σχολείο, είναι πολύ διαφορετικά από τα μεγάλα και σημαντικά ποσά που χρειάζονται στην πραγματικότητα. Μέχρι το 2000 κάθε σχολείο είχε την δική του Σχολική Επιτροπή και ίσως να επανέλθουμε σε αυτή την κατάσταση, σταδιακά. Εμείς φέτος, δουλεύουμε από την πρώτη Σεπτεμβρίου και όλοι, μας ζητούν να δουλέψουμε με πίστωση. Όμως τα καταστήματα που απευθυνόμαστε για την αγορά του όγκου των υλικών, δεν κάνουν πίστωση. Μάλιστα, κάποιοι όταν ακούν ότι θα πληρωθούν μέσω του δήμου δεν θέλουν να κάνουν καμία συναλλαγή για την προμήθεια των αναγκαίων αγαθών και δεν μπαίνουν κα στην διαδικασία να μας εξυπηρετήσουν΄΄, επισήμανε ακόμη ο διευθυντής του ΕΚ Αιγίου, κάνοντας γνωστό ότι τα ποσά που δικαιολογούνται στην υπάρχουσα φάση και σύμφωνα με τη λίστα των υλικών, είναι για τις άμεσες ενέργειες μέχρι και τα τέλη του Νοεμβρίου. Η διδασκαλία και η εργασία, η ύλη και τα εργαστήρια των ειδικοτήτων όμως, έχουν ξεκινήσει. Και για κάθε έξοδο που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα αγορών, κόβεται τιμολόγιο, κάτι που σημαίνει μία… αλυσιδωτή, χρονοβόρα διαδικασία πληρωμών για ανάγκες των υλικών που χρησιμοποιούν οι μαθητές των τμημάτων είναι επί καθημερινής βάσεως.

΄΄Είναι ανέφικτο να αγοράζουμε τμηματικά για τις όποιες ανάγκες μας, το σύστημα που μας προτείνεται είναι δυσλειτουργικό και μη αποδοτικό, χρονοβόρο και σε κάθε περίπτωση μη ευέλικτο΄΄, πρόσθεσε ο κ. Δημητρακόπουλος κάνοντας γνωστό ότι προτίθεται να ζητήσει από τον δήμο να μην ισχύσει το πλαφόν στο δικό του σχολείο και να υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς ποσών από στήλη σε στήλη. “Είμαι 24 χρόνια στην εκπαίδευση και 17 χρόνια διευθυντής διαφόρων μονάδων και αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά, είναι ότι το δικό μας σχολείο έχει μονωμένα χαρακτηριστικά αναγκών και δεν εντάσσεται σε ένα γενικό οικονομικό πλαίσιο . Προβλέπω ότι το σύστημα που ακολουθείται όχι μόνο δεν θα αποδώσει αλλά σίγουρα θα υπάρξουν σύντομα, πάσης φύσεως δυσλειτουργίες και στην παροχή υπηρεσιών και στην αγορά των υλικών και φυσικά και στο κομμάτι των πληρωμών και των τιμολογίων΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr