background img
banner
banner

Η πεζοδρόμηση δίχασε την πόλη…

«ΕΡΧΟΝΤΑΙ» ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ – ΜΕ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΟΙ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την περισσότερο τυπική πλέον απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας που θα αφορά την έγκριση και υιοθέτηση των προβλεπόμενων της κυκλοφοριακής μελέτης, βάσει της οποίας πεζοδρομούνται οι οδοί Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως στα μεγαλύτερα τμήματά τους. Η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής για παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του έργου ανάπλασης της πλατείας Βάλφουρ και η απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας για την πεζοδρόμηση, έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς η τοπική κοινωνία παρουσιάζεται διχασμένη για τα αποτελέσματα της πεζοδρόμησης.

Η τοποθέτηση καλαίσθητων κιγκλιδωμάτων, παρόμοιων με αυτά της εισόδου στα Ψηλά Αλώνια, το πρωί της Παρασκευής, προκάλεσε θετικά σχόλια από κάποιους, ενώ ορισμένοι αντέδρασαν καθώς ακόμη δεν έχει ληφθεί απόφαση πεζοδρόμησης. Έτοιμοι να προσφύγουν στη δικαιοσύνη παρουσιάζονται οι έμποροι και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται γύρω από την Τρίγωνη Πλατεία και την Κλ. Οικονόμου, οι οποίοι είχαν δραστηριοποιηθεί ήδη μήνες πριν και είχαν εκφράσει στον δήμαρχο την αντίθεσή τους στο μη άνοιγμα της οδού, τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και σε συνάντησή τους στο Δημαρχείο.

Κάνουν λόγο για οδυνηρές συνέπειες και λουκέτα

Ένας εξ αυτών, ο πρόεδρος της Ένωσης Καπνοπωλών Περιπτεριούχων Παντοπωλείων Μίνι Μάρκετ Ψιλικών Αιγιαλείας, Γιώργος Τσινάκης, μίλησε στο Protionline.gr για τα θέματα της πεζοδρόμησης και τις νέες συνθήκες που θα επικρατήσουν στο ιστορικό κέντρο του Αιγίου, επισημαίνοντας: ΄΄Οι επαγγελματίες και οι μαγαζάτορες, ζουν μία καθημερινή πάλη επιβίωσης, σε αυτές τις αλλαγές που ουσιαστικά δεν αποφέρουν οφέλη σε κανέναν. Εκφράζω μία τεράστια μερίδα κόσμου και δηλώνω απερίφραστα ότι το μέτρο που η Δημοτική Αρχή προωθεί και αποφασίζει, θα αποτύχει πλήρως. Πολύ αμφιβάλλω αν ο κ. δήμαρχος έχει ρωτήσει τους πολίτες και τους επαγγελματίες της περιοχής τι θέλουν ή τι έχουν ανάγκη. Δεν γνωρίζει ποιες είναι οι συνθήκες λειτουργίας της αγοράς και το τι χρειάζονται τα κομβικά σημεία της πόλης. Οι νέες ρυθμίσεις κυκλοφορίας δεν θα εξυπηρετήσουν ούτε τους επαγγελματίες και την λειτουργία των καταστημάτων, ούτε την γενική κυκλοφοριακή ροή. Σαφώς και δεν εξυπηρετούν ούτε τα λεωφορεία και τα μηχανάκια. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε η κατάσταση που επικρατεί, είναι να υπάρχουν στενάκια που έχουν μετατραπεί σε κύριες οδικές αρτηρίες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, ως προς τη διευκόλυνση των οδηγών αλλά και των πεζών. Τρανό παράδειγμα, η οδός Πολυχρονιάδη η οποία είναι και δύσβατη και μικρή, όμως παρ’ όλα αυτά, έχει γίνει ένας κεντρικότατος άξονας κίνησης. Ο κίνδυνος ατυχημάτων έχει αυξηθεί κατακόρυφα. Δεν γίνεται να μετατρέπονται μικρά και στενά δρομάκια της πόλης σε κεντρικούς δρόμους ένεκα μιας πεζοδρόμησης που ουσιαστικά δεν εξυπηρετεί κανέναν΄΄. Ο κ. Τσινάκης είπε ακόμη ότι έμποροι, επαγγελματίες αλλά και μερίδα κατοίκων πρόκειται να κινηθούν νομικά. ΄΄Σε κάθε περίπτωση σκοπεύουμε μαζί με τον νεοσύστατο επιχειρηματικό σύλλογο της πόλης, να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη. Το Αίγιο δεν είναι στημένο για να υποστηρίξει αυτές τις αλλαγές που θέλει η Δημοτική Αρχή να καθιερώσει, δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και επιτέλους ας το κατανοήσουν΄΄ είπε ο πρόεδρος, ενώ σε ερώτηση για το εάν έχουν έρθει μέλη του συλλόγου του ή άλλοι επαγγελματίες σε νέα επαφή με τον δήμαρχο κι αν έχει γίνει κάποια συζήτηση για το θέμα με ιθύνοντες της Δημοτικής Αρχής, ανέφερε ότι δεν έχει γίνει ουδεμία συνάντηση, θεωρώντας ότι πρόκειται για ειλημμένη απόφαση.

΄΄Για όλο αυτό θα έπρεπε να υπάρξει ένας μεγάλος και πολυπληθής διάλογος. Οι επαγγελματίες θα έπρεπε να ερωτηθούν και να ενημερωθούν σε κάθε περίπτωση. Το παλαιό σχέδιο του οδικού χάρτη της πόλης σε σχέση με τις πεζοδρομήσεις είναι σαφές και κατηγορηματικό. Ο δήμαρχος δεν τηρεί ούτε τις νόμιμες διαδικασίες. Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση και κανείς δεν μας έχει πει τίποτα, όμως δεν μπορούν οι επαγγελματίες να ζουν με ανασφάλεια και δίχως προοπτικές. Δυστυχώς η τακτική “αποφασίζουμε – διατάζουμε” που ακολουθεί το σύνολο της δημοτικής γίνεται γίνεται η «ταφόπλακα» των επαγγελματιών και των μαγαζατόρων. Δεν σημαίνει πως το ότι βρέθηκε μία λύση για το πώς θα κινούνται τα λεωφορεία αυτόματα λύθηκε και το μείζον θέμα της λειτουργίας της αγοράς, που αλυσιδωτά, αναγκάζει το ιστορικό κέντρο να καταρρέει΄΄, επισήμανε χαρακτηριστικά.

Τέλος, τόνισε ότι υπάρχουν καταστήματα που βάζουν “λουκέτο”, …πληρώνοντας έτσι τις συνέπειες του αποκλεισμού που ήδη έχει υποστεί το ιστορικό κέντρο, ενώ δεν άφησε ασχολίαστο και το γεγονός ότι αυτή την στιγμή η Τρίγωνη Πλατεία (Βάλφουρ) δεν ξέρει κανείς πώς ακριβώς λειτουργεί και αν είναι ουσιαστικά πεζόδρομος ή πλατεία. Ανέφερε επίσης ότι έχουν γίνει διάφορα… ευτράπελα με τα σίδερα που υπάρχουν εκεί αλλά και παρανοήσεις για τους κοινόχρηστους οργανικούς χώρους όλης της περιοχής και την χρησιμοποίησή τους.

Ερωτηματικά για την παράταση μέσω… τεχνικής έκθεσης

Την ίδια στιγμή, οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου έχουν ταχθεί ανοιχτά κατά της πεζοδρόμησης χωρίς εναλλακτικές λύσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων. Επιπλέον, η παράταξη του Κώστα Σπηλιόπουλου «Αιγιάλεια Προορισμός» έχει καταστήσει σαφές ότι πρόκειται να καταθέσει ένσταση κατά της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής για την παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του έργου της ανάπλασης της Τρίγωνης Πλατείας, μετά τη σχετική τεχνική έκθεση του συγκοινωνιολόγου και της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Χρήστος Γούτος: «Ζούμε μία παρακμή και η καταστροφή είναι προ των πυλών»

Στο θέμα αυτό στάθηκε και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Χρήστος Γούτος, τοποθετούμενος στo Protionline.gr. Όπως είπε, ΄΄στα Δημοτικά Συμβούλια ζητάω ενημέρωση για το πότε θα παραδοθεί ο δρόμος αφού το έργο της ανάπλασης έχει ολοκληρωθεί. Αφού ο εργολάβος δεν μπορούσε να ζητήσει άλλη παράταση και δεν μπορεί να υπάρξει αιτιολογία για επουσιώδεις ελλείψεις, προφανώς έβαλαν τον συγκοινωνιολόγο με μία τεχνική έκθεση να ισχυρίζεται ότι αν το έργο δοθεί στην κυκλοφορία, είναι μη ασφαλές, κάτι που είναι πέρα για πέρα αόριστο. Την τεχνική αυτή έκθεση προσυπογράφει η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου χωρίς να αιτιολογεί γιατί το σημείο είναι μη ασφαλές. Και ρωτάμε: Για τα υλικά; Αν είναι για τα υλικά τότε δεν πρέπει να γνωμοδοτεί ο συγκοινωνιολόγος. Αν είναι για τον κυκλοφοριακό φόρτο πρέπει να μας το εξηγήσει. Όμως όλα γίνεται αόριστα. Έχουμε πάλι μεθοδεύσεις. Ο δήμαρχος με τακτικισμούς προσπαθεί να κρατήσει έναν δρόμο κλειστό με την προοπτική ότι θα τον πεζοδρομήσει. Άραγε πότε; Γιατί δεν παραδέχεται ότι τον κρατά κλειστό γιατί έχει στο μυαλό του να τον πεζοδρομήσει; Αν όντως είναι μη ασφαλές τότε πρέπει να συγκριθούν τα προβλεπόμενα της μελέτης με τα όσα εκτελέστηκαν για να δούμε αν είναι θέμα του εργολάβου ή της Τεχνικής Υπηρεσίας΄΄.

΄΄Τα πράγματα είναι τραγελαφικά, η δημοτική αρχή κάνει το ένα λάθος και τη μία παραδρομή πίσω από την άλλη. Ας υποθέσουμε ότι είναι μη ασφαλές. Ποιος το έφτιαξε; Ποιος φταίει; Φταίει η εταιρεία; Φταίει ο δήμος με τις τροποποιήσεις που έχει κάνει; Κι από τη μία το έργο είναι μη ασφαλές από την άλλη διοργανώνονται εκεί εκδηλώσεις. Αυτή δεν είναι μία σοβαρή αντιμετώπιση των πραγμάτων, δεν είναι σοβαρή διοίκηση. Ερχόμαστε πάντα να διορθώσουμε λάθη επί λαθών΄΄, ανέφερε ακόμη ο κ. Γούτος επαναλαμβάνοντας ότι είναι διατεθειμένος να μπει σε συζητήσεις για άπειρες πεζοδρομήσεις στο Αίγιο όχι όμως να αποκοπεί η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης.

Αναφορικά με το εάν η παράταξή του σκοπεύει να προσφύγει, ο επικεφαλής της «Αιγιάλεια Μαζί για το Αύριο» αρκέστηκε να σημειώσει: ΄΄Σίγουρα όλες αυτές οι αποφάσεις θα ελεγχθούν σε όποιο βαθμό χρειαστεί΄΄. ΄΄Η κατάσταση αυτή επηρεάζει αισθητά πλέον μία μεγάλη μερίδα επαγγελματιών. Ζούμε μία παρακμή και η καταστροφή είναι προ των πυλών. Δεν μπορεί να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις χωρίς να ληφθούν υπόψη οι γνώμες και τα επιχειρήματα των άμεσα ενδιαφερόμενων. Καλούμε τη δημοτική αρχή να λογικευτεί και να μην αποκλείει τόσους πολίτες από το κέντρο. Είναι αντικοινωνικό και άδικο΄΄, κατέληξε ο κ. Γούτος.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr