background img
banner
banner

Πεζοδρόμηση και με τη «βούλα» του Δημοτικού Συμβουλίου

ΕΓΚΡΙΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΙΣ ΨΗΦΟΥΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ –ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΒΑΛΦΟΥΡ – ΕΙΧΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ 

Αποφασισμένη να κάνει πράξη τον στόχο της που είναι η πεζοδρόμηση των οδών Κλ. Οικονόμου και Μητροπόλεως, εμφανίστηκε στη προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας η δημοτική αρχή, ψηφίζοντας κατά πλειοψηφία την κυκλοφοριακή μελέτη που προβλέπει την πεζοδρόμηση, τον Κανονισμό λειτουργίας οργάνωσης και στάθμευσης -Κανονισμό λειτουργίας πεζοδρόμων καθώς και τη λήψη έκτακτων κυκλοφοριακών μέτρων στην πλατεία Βάλφουρ. Έντονη ήταν η αντίδραση των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και πολύ περισσότερο εμπόρων και επαγγελματιών που παρέστησαν απαριθμώντας τις επιπτώσεις του εγχειρήματος και μιλώντας για τον… θάνατο του εμποράκου.

Παρών στη συζήτηση και των τριών θεμάτων ήταν ο συγκοινωνιολόγος που εκπόνησε τη μελέτη, Δημήτρης Σαρδελιάνος προκειμένου να δώσει απαντήσεις, ενώ τον χώρο είχαν κατακλύσει έμποροι, επαγγελματίες και πολίτες του κέντρου της πόλης, μιλώντας για κατακόρυφη πτώση των τζίρων τους από τη στιγμή που έκλεισε η Κλ. Οικονόμου και προβλέποντας αύξηση των λουκέτων στην αγορά.

΄΄Χαίρομαι που είναι και οι συμπολίτες μας εδώ για να ακούσουν την επίσημη γνώμη της δημοτικής αρχής η οποία δεν πρόκειται να παρεκκλίνει από το πρόγραμμα μας έχω επανειλημμένως ταχθεί υπέρ των πεζών και κατά των αυτοκινήτων΄΄, σχολίασε από την αρχή της συνεδρίασης ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος, μιας και το θέμα τέθηκε από τους επικεφαλής των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και στις αρχικές τοποθετήσεις.

Ανάλυση της μελέτης από τον συγκοινωνιολόγο

Ο μελετητής και συγκοινωνιολόγος Δημήτρης Σαρδελιάνος ξεκαθάρισε ποιο είναι το αντικείμενο κυκλοφοριακών μελετών τονίζοντας πως προτείνουν πολιτικές που τις εξειδικεύουν σε μέτρα για τη βελτίωση των μετακινήσεων και οχημάτων και πεζών. Παρουσίασε τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί ως τώρα, ανέλυσε τους στόχους και τις προτεραιότητες, παρουσιάζοντας την κύρια πρόταση για πεζοδρόμηση των οδών Κλ. Οικονόμου, Μητροπόλεως, Βάλφουρ και τμήμα της Ασ. Φωτήλα και της Ανδρονοπούλου, επιλογή που είναι συμβατή και με το ψηφιακό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Αιγίου, όπως τόνισε. Ανέφερε πως το συμπέρασμα των μετρήσεων είναι ότι η επιβάρυνση του δικτύου από το κλείσιμο των οδών αυτών θα είναι απολύτως αποδεκτή και δεν θα προκαλεί πρόβλημα στην κυκλοφορία στο Αίγιο, γεγονός που προκάλεσε τα ειρωνικά χειροκροτήματα των παριστάμενων εμπόρων και επαγγελματιών. Όπως είπε, κυκλοφορούν 500 οχήματα την ώρα στο μάξιμουμ στις μεγάλες οδούς, ενώ η χωρητικότητα του δικτύου είναι για 1.600 οχήματα την ώρα, ενώ πρότεινε συμβολικό αντίτιμο στα πάρκινγκ ώστε να ανακυκλώνονται τα οχήματα που κάνουν χρήση αυτών.

Απορίες και παρατηρήσεις και αντιρρήσεις των παρατάξεων της αντιπολίτευσης

Ο κ. Γούτος ρώτησε πού συνδέεται το ΣΒΑΚ με την προτεινόμενη πεζοδρόμηση, ενώ τόνισε πως έχουν γίνει μετρήσεις και εξήχθη συμπέρασμα ότι οι δρόμοι του Αιγίου μπορούν να αντέξουν τον φόρτο 1.600 οχημάτων ενώ αυτή τη στιγμή έχουν 500, ρωτώντας εάν αυτό έχει μετρηθεί σε ώρες αιχμής.

Ο κ. Σπηλιόπουλος προχώρησε σε μία γενική τοποθέτηση λέγοντας πως ΄΄είναι δικαίωμα του δημάρχου να εφαρμόσει το σχέδιό του όμως τόνισε πως η διαχείριση των δημόσιων αγαθών που του έχει ανατεθεί πρέπει να γίνεται με θεσμική αυστηρότητα και την τήρηση των νομοθεσίας, με την απαραίτητη διαβούλευση και να είναι ενταγμένα όλα σε γενικότερο σχεδιασμό΄΄. Ανέλυσε τα προβλήματα που δημιουργούνται από την πεζοδρόμηση στον εμπορικό κόσμο, στην κυκλοφορία και στους πολίτες. Σημείωσε ότι οι εμπορικές δραστηριότητες και η αναψυχή μεταφέρονται σε άλλους δρόμους, παρατηρώντας πως ερημώνει το κέντρο από οικονομική ζωή και γίνεται απροσπέλαστο. ΄΄Το Αίγιο δεν έχει την πολυτέλεια των εναλλακτικών διαδρομών γι’ αυτό παρατηρείται κομφούζιο. Δεν μπορεί να θεωρεί την πεζοδρόμηση δεδομένη γιατί είχε πάρει αυτή την εντολή. Γιατί δεν έγινε και στις προηγούμενες που προέβλεπαν ήπια κυκλοφορία;΄΄, ρώτησε.

Ο δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος, μεταξύ άλλων, ρώτησε τον κ. Σαρδελιάνο γιατί δεν πρότεινε πεζοδρόμηση στις προηγούμενες μελέτες που επιμελήθηκε για το Αίγιο και το πράττει τώρα, δεδομένου ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν παρουσιάζουν μεταβολές, ενώ στη νέα μελέτη συμπεριλαμβάνονται και οι παλιές μελέτες.

Ο Δημήτρης Μπούνιας είπε πως όλες οι προηγούμενες μελέτες έλεγαν ότι είναι ανέφικτη η πεζοδρόμηση γιατί θα έφερνε τεράστια προβλήματα στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου, άρα γιατί να γίνει τώρα. Είπε ακόμη πως μέσα στο ΣΒΑΚ υπάρχουν οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, τονίζοντας πως εκεί δεν έχουν συμβεί ατυχήματα και μποτιλιαρίσματα, άρα γιατί να αλλάξει. ΄΄Ένας πεζόδρομος θέλει τον χρόνο του΄΄, είπε ο Γιώργος Ντίνος αναφέροντας το επιτυχημένο παράδειγμα της πόλης της Κορίνθου. Η Βάσω Ψυχράμη είπε πως ΄΄μία τέτοια ριζική αλλαγή στην πόλη δεν έχει να κάνει μόνο με την απομάκρυνση του αυτοκινήτου από το κέντρο. Άρα πρέπει να υπάρξει και οικονομική μελέτη γιατί οι επαγγελματίες βλέπουν ραγδαία μείωση του τζίρου τους΄΄.

Οι μετρήσεις, οι αλλαγές και η λειτουργία του κέντρου

Ο κ. Σαρδελιάνος στη συνέχεια έδωσε απαντήσεις τονίζοντας μεταξύ άλλων πως το ΣΒΑΚ είναι μία πολύ μεγάλη μελέτη με διαφορετικά τεύχη και δεν είναι το ίδιο σε όλη την Ελλάδα, ενώ ως προς τη μέτρηση με κλειστό το κέντρο είπε πως ήταν ευτύχημα. ΄΄Αν κάναμε μετρήσεις με ανοιχτούς τους δρόμους τότε θα προχωρούσαμε με περισσότερες υποθέσεις για το πώς θα γίνει η διάχυση των Ι.Χ. όμως τώρα έχουμε εικόνα΄΄, σημείωσε.

Ο κ. Γούτος τόνισε πως ΄΄είναι σαφές ότι ο κ. Σαρδελιάνος πήρε μία εντολή από την δημοτική αρχή για το πώς θα μπορέσει να πεζοδρομήσει την Κλεομένους Οικονόμου και τη Μητροπόλεως και το έκανε, λέγοντας: ΄΄Αφού κατάφερε στην πόλη του Αγίου που έχει δύο δρόμους να κάνει συγκοινωνιακή μελέτη με τα στενά, του αξίζει ένα μπράβο. Όμως δεν πρόκειται να το θέσω ως πεζοδρόμηση αλλά ως αποκλεισμό στην πρόσβαση του κέντρο έτσι πρέπει να εξεταστεί΄΄.

Ο κύριος Σπηλιόπουλος είπε πως πρόκειται για πολύ μεγάλες αλλαγές λέγοντας πως ΄΄πρέπει να εξετάσουμε την λειτουργία της πόλης και όχι να είναι ένα σημείο μόνιμης αντιπαραθέσεις. Αυτό το θέμα πρέπει να μας ενώσει και να κάνουμε την πόλη μας βιώσιμη και πιο θελκτική στους ξένους΄΄.

«Κεντρικές αρτηρίες ανθρώπων»

Ο αντιδήμαρχος Έργων Βασίλης Χριστόπουλος είπε ότι ΄΄αποφασίζουμε για μία μεγάλη αλλαγή η οποία όμως δεν ήρθε σήμερα αφού προηγήθηκαν άλλες μελέτες. Δεν έχουμε σκοπό να καταστρέψουμε το Αίγιο, είμαστε άνθρωποι που ζούμε εδώ, κουβεντιάζουμε, ερχόμαστε σε αντιπαράθεση, είμαστε φίλοι, θέλουμε να διαμορφώσουμε το Αίγιο για να γίνει ακόμη καλύτερο. Είδατε ότι έχουμε εντάξει όλες τις κυκλοφοριακές μελέτες αν θέλαμε να κρύψουμε κάτι δεν θα το κάναμε αυτό΄΄.

Ως προς την άποψη ότι κλείνουμε κεντρικές αρτηρίες ο δήμαρχος είπε: «Θέλουμε να κάνουμε κεντρικές αρτηρίες ανθρώπων και όχι οδικές αρτηρίες αυτοκινήτων».

Διευκρίνιση περί… επικινδυνότητας

Σε ό,τι αφορά το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και το ερώτημα του κ. Γούτου για την επικινδυνότητα που επικαλείται, ο μελετητής όρισε την ισχύ στην πλατεία Βάλφουρ λέγοντας πως τα έκτακτα μέτρα που είχαν ληφθεί για την κατασκευή του έργου έληξαν τέλος Αυγούστου άρα όπως είπε, ΄΄μπήκε το ερώτημα αν πρέπει να ανοίξει. Το ερώτημα τέθηκε και σε μένα. Και είπα, ωραία να ανοίξει, όμως τι ακριβώς ισχύει σε αυτή την περίπτωση, από τα ψηφισμένα και τα εγκεκριμένα; Και το τμήμα της Κλεομένους Οικονόμου και η Ασημάκη Φωτήλα είναι οδοί με μέγιστο όριο ταχύτητας 50 km/h και από εκεί περνάει η γραμμή του αστικού ΚΤΕΛ. Δεν υπάρχει κάποια απόφαση που να προβλέπει δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Άρα υπάρχει επικινδυνότητα. Η τεχνική μου έκθεση θα μπορούσε να μην έρθει καν στο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά να πάει κατευθείαν στην τροχαία΄΄.

Ο κ. Σπηλιόπουλος είπε ότι από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο δρόμος άλλαξε τον χαρακτήρα του, άρα ολοκληρώνεται το έργο και αποδίδεται αμέσως για λειτουργία. ΄΄Ολοκληρώθηκε το έργο και αυτό προκύπτει από τη βεβαίωση της επιβλέπουσας υπηρεσίας άρα ο δρόμος έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία.

Ο νόμος λέει πως αμέσως πρέπει να κάνει διοικητική παραλαβή προς χρήση όμως γιατί δεν το κάνει; Η διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών κρίνει ότι είναι επικίνδυνο άρα εξετέλεσε ένα επικίνδυνο έργο; Εάν πιστεύει ότι εκτελέστηκε το έργο και προέκυψαν αποτελέσματα επικινδυνότητας για τους πολίτες τότε ξέρετε την επιβλέπουσα υπηρεσία. Άρα υπάρχει μία αντίφαση΄΄, σχολίασε μεταξύ άλλων. Όπως και να έχει, και τα τρία θέματα εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, γεγονός που σημαίνει πως αμέσως μετά τη λήξη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Βάλφουρ, δηλαδή στις 31 Δεκεμβρίου 2024, «ανοίγει ο δρόμος» και τυπικά για την πεζοδρόμηση…


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr