background img
banner
banner

Προσφυγές από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΩΣ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΦΟΥΡ

Την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου, τελευταία ημέρα επέλεξαν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης για την υποβολή ενστάσεων κατά της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Αιγιαλείας της συνεδρίασης της 22ας Αυγούστου για τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων στην πλατεία Βάλφουρ και στους δρόμους περιμετρικά αυτής. Την ίδια στιγμή, επαγγελματίες και πολίτες που διαμαρτύρονται για το κλείσιμο της οδού Κλ. Οικονόμου έχουν αποφασίσει να κινηθούν νομικά με δύο κατευθύνσεις: Αφενός κατά του κλεισίματος του δρόμου για την αδυναμία πρόσβασης των πολιτών και αφετέρου για διαφυγόντα κέρδη επικαλούμενοι μειώσεις τζίρων.

Η παράταξη «Αιγιάλεια μαζί για το αύριο» του Χρήστου Γούτου κατέθεσε προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση κατά της απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής, χαρακτηρίζοντάς την ως εντελώς αόριστη, αφού πρόκειται για μία τεχνική έκθεση του συγκοινωνιολόγου στον οποίο ανατέθηκε από τη δημοτική αρχή η μελέτη με εκπεφρασμένη την επιθυμία για πεζοδρόμηση, την οποία τεχνική έκθεση προσυπογράφει η Τεχνική Υπηρεσία. Η αοριστία έγκειται, σύμφωνα με τα όσα τονίζονται στην προσφυγή της παράταξης, στο ότι δεν αποσαφηνίζεται γιατί είναι επικίνδυνο να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία ενώ τίθεται και ζήτημα για το εάν ο συγκοινωνιολόγος είναι αρμόδιος να κρίνει την ανθεκτικότητα των υλικών.

Η δε παράταξη «Αιγιάλεια προορισμός» του Κώστα Σπηλιόπουλου, κατέθεσε δύο προσφυγές προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Η μία έχει να κάνει με το κατ’ επείγον που αποφασίστηκε για τη σύγκληση και συζήτηση του θέματος στη Δημοτική Επιτροπή και η άλλη για την απόφαση αυτή καθεαυτή που επίσης θεωρείται ασαφής, μη τεκμηριωμένη και μη σύννομη.

Τι ανέφερε η απόφαση που προσβάλλεται

Να σημειωθεί ότι η τεχνική έκθεση του συγκοινωνιολόγου, την οποία προσυπογράφει η Τεχνική Υπηρεσία και υιοθέτησε με ομόφωνη απόφασή της (έλειπαν οι δύο σύμβουλοι της αντιπολίτευσης) η Δημοτική Επιτροπή, αναφέρει ότι το «επίμαχο» τμήμα ΄΄διαμορφώθηκε με το έργο «Ανάπλαση Εμπορικού Κέντρου Αιγίου : Ενότητα 2 : Πλατεία Αγίας Λαύρας και περιμετρικές οδοί – Ενότητα 3 : Πλατεία Βαλφούρ και περιμετρικές οδοί» ως ένα ενιαίο πλάτωμα κοινόχρηστων χώρων, στο οποίο περιλαμβάνονται χώροι πρασίνου, χώροι υπαίθριας επέκτασης των καταστημάτων αναψυχής, χώροι καθιστικών και λοιπού εξοπλισμού. Για την υποστήριξη των λειτουργιών του χώρου η δυνατότητα διέλευσης οχημάτων οροθετήθηκε με την χρήση εμποδίων που αποτελούν χρηστικά αντικείμενα του αστικού εξοπλισμού και διαφοροποίηση του υλικού επίστρωσης, χωρίς να διαφοροποιείται το επίπεδο του χώρου. Με τον τρόπο αυτό η αναπλασμένη περιοχή λειτουργεί ως κοινόχρηστο πλάτωμα πολλαπλών λειτουργιών που αποτελεί αισθητικά και σημειολογικά την είσοδο στο εμπορικό κέντρο της πόλης .

Ταυτόχρονα η παρέμβαση αυτή είναι μέρος ευρύτερης παρέμβασης πεζοδρόμησης της Κεντρικής περιοχής του Αιγίου η οποία προτείνεται από την «Κυκλοφοριακή Μελέτη Αιγίου» που είναι εξειδίκευση του ευρύτερου σχεδίου «Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» (ΣΒΑΚ) που έχει ήδη ψηφιστεί ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η μελέτη έχει ήδη εγκριθεί τον Αύγουστο του 2024 από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και από την επίσης ομόφωνη γνωμοδότηση του Τοπικού Συμβουλίου της Πόλης του Αιγίου και βρίσκεται στην διαδικασία για την οριστική έγκρισής της από το Δημοτικό Συμβούλιο. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της παρουσίας και διέλευσης πεζών, γεγονός που παρατηρείται και σήμερα που ακόμα οι εργασίες οριστικής διαμόρφωσής βρίσκονται σε εξέλιξη. Λαμβάνοντας υπόψιν τις μετρήσεις φόρτων που έχουν πραγματοποιηθεί στο Αίγιο (έχουν πραγματοποιηθεί 3 μετρήσεις φόρτων το 2004, το 2016 και το 2024) καθώς και το κυκλοφοριακό πρότυπο που έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια της μελέτης το 2024 παρατηρούνται ότι: • Γενικά, δεν υπάρχουν μεταβολές κατά τάξη μεγέθους μεταξύ των ετών 2004 και 2016 και 2024. Οι μετρηθέντες φόρτοι εμφανίζουν μικρές μεταβολές – συνήθως μείωση – χωρίς όμως να χαρακτηρίζουν διαφορετικό επίπεδο λειτουργίας των περισσοτέρων διασταυρώσεων. • Η διαμόρφωση της Κλεομ. Οικονόμου με διαπλάτυνση πεζοδρομίων έχει οδηγήσει σε σαφή μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων σε σχέση με το 2004, τουλάχιστον στο τμήμα της από Βάλφουρ έως Μητροπόλεως, όπως άλλωστε ήταν και ο στόχος της παρέμβασης. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα την ομαλοποίηση της κυκλοφοριακής ροής, λόγω εξάλειψης των φαινόμενων παράνομης παρόδιας στάθμευσης σε διπλή σειρά και την διαμόρφωση φιλικότερου περιβάλλοντος για τους πεζούς΄΄.

Παρουσιάζει τα αποτελέσματα των μετρήσεων που διενήργησε στις εν λόγω οδούς και τονίζει ότι ΄΄οι φόρτοι οχημάτων και των δύο οδών με τη συνύπαρξη αυξημένης κυκλοφορίας πεζών, (και λόγω της διαμόρφωσης του χώρου ως ενιαίο πλάτωμα κοινοχρήστων χώρων), δημιουργούν ΜΗ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ για την κυκλοφορία των πεζών. Πιθανή αλλαγή της αρχιτεκτονικής διαμόρφωσης έτσι ώστε να εξασφαλιστούν ασφαλείς συνθήκες συνύπαρξης Οχημάτων και Πεζών δεν είναι τεχνικά δυνατή (αφού το έργο έχει κατασκευαστεί μετά από πλήρη έγκριση των μελετών και έχει χρηματοδοτηθεί η ολοκλήρωσή του) και ταυτόχρονα η παρέμβαση που έχει γίνει είναι πλήρως συμβατή με το συνολικό σχέδιο κυκλοφοριακής οργάνωσης της περιοχής΄΄. Και καταλήγει: ΄΄Για τον λόγο αυτό προτείνεται ο προσωρινός αποκλεισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στις οδούς: Ασημάκη Φωτήλα έως την οδό Ταξιαρχών και στο τμήμα της οδού Κλ. Οικονόμου που βρίσκεται σε επαφή με την πλατεία Βαλφουρ έτσι ώστε να διασφαλιστούν ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ μέχρι την πλήρη εφαρμογή των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr