background img
banner
banner

Παράνομη η τηλεφωνική κλήση από call center για προώθηση προϊόντων

ΑΠΟΦΑΣΗ «ΣΤΑΘΜΟΣ» ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ

Όχι μόνο λειτούργησε υπέρ του καταναλωτή που υπέστη… πλύση εγκεφάλου από εταιρεία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά του όρισε χρηματική ικανοποίηση, λόγω ηθικής βλάβης, ύψους 10.000 ευρώ! Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αιγίου… άνοιξε τον δρόμο ώστε να προσφύγουν κι άλλοι πολίτες, επιβαρυμένοι από τις αλλεπάλληλες κλήσεις εταιρειών στο πλαίσιο των προωθητικών τους ενεργειών.

Ο προσφεύγων ήταν ο δικηγόρος Αιγίου Ανδρέας Φλώρος ο οποίος είχε καταθέσει αγωγή καθώς, μολονότι είχε δηλώσει προς τον φορέα ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιου είδους κλήσεις, η εταιρεία συνέχιζε να τον καλεί.

Σημειώνεται ότι βάσει νόμου, η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, (με ή) χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις.

Είχε ενταχθεί στο «ορt ουt»

Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.

Ο Νόμος προβλέπει ως εκ τούτου τη δημιουργία Μητρώων («ορt ουt») σε κάθε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, δηλαδή ότι ο συνδρομητής δεν επιθυμεί να λαμβάνει τηλεφωνικές κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση, όπως είχε πράξει και ο κ. Φλώρος. Ο κάθε πάροχος φέρει, με την προαναφερόμενη διάταξη, την υποχρέωση να τηρεί, με αυτές τις δηλώσεις, Δημόσιο Μητρώο που επιτελεί έναν δημόσιο σκοπό και στο οποίο έχει πρόσβαση όποιος ενδιαφέρεται να το χρησιμοποιήσει για απευθείας εμπορική προώθηση.

Έτσι, κάθε διαφημιζόμενος, προκειμένου να προβεί νόμιμα σε προωθητικές ενέργειες των υπηρεσιών ή των προϊόντων του, οφείλει να λαμβάνει από όλους τους παρόχους επικαιροποιημένα αντίγραφα των Μητρώων του άρθρου 11 Ν. 3471/2006 και να εξασφαλίζει ότι έχει διαθέσιμες τις δηλώσεις των συνδρομητών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τριάντα ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της τηλεφωνικής κλήσης.

Το δικαστήριο αφού άκουσε και τις δύο πλευρές, αποφάσισε επιδίκασε ως εύλογη χρηματική ικανοποίηση του ενάγοντος ένεκα ηθικής βλάβης το ποσό των 10.000 ευρώ, με το νόμιμο τόκο εττιδικίας από την επομένη της επίδοσης της αγωγής.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr