background img
banner
banner

Τρέχει το project με… συνεταίρο

ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ ΓΑΙΑΟΣΕ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗΣ, ΑΜΕΣΑ ΜΑΛΙΣΤΑ, ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΔΙΑΚΟΠΤΟ- ΑΙΓΙΟ

Με την ελπίδα ότι το θέμα δεν θα περάσει από νέα πεδία με… αναταράξεις, φαινόμενο σύνηθες για πάνω από 1,5 χρόνο στον ελληνικό σιδηρόδρομο, από τις αρχές της εβδομάδας, τη Δευτέρα 9 του μηνός, η παραχώρηση του παλαιού, μετρικού, σιδηροδρομικού δικτύου Διακοπτό – Αίγιο φαίνεται ότι μπαίνει σε νέο “καλούπι”.

Την υπόθεση, με ρόλο πρωταγωνιστικό, “έτρεξε” μέσα στη σύντομη θητεία του στην… ηλεκτρική καρέκλα του προέδρου του ΟΣΕ (Απρίλιος 2024 -Οκτώβριος 2024) ο Γιάννος Γραμματίδης. Ένα πρόσωπο που έδειξε συνεπής τόσο στην ευθύνη που του ανάθεσε ο υπουργός Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας όσο και έναντι στις δεσμεύσεις που ανέλαβε ενώπιον του δημάρχου Αιγιαλείας Δημήτρη Καλογερόπουλου και συνεργατών του, από την περασμένη άνοιξη…

Όπως διαπιστώνεται από όλα τα μέρη της συμφωνίας, η παραχώρησης τμήματος του δικτύου που βρίσκεται εντός της Αιγιάλειας και κατέστη ανενεργό μετά την κατασκευή της νέας, διπλής, σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη, έχει ήδη “τρέξει” σε υψηλές ταχύτητες.

Ένα νέο δεδομένο αποτελεί η πρωτοβουλία του ΟΣΕ να προχωρήσει, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, στην αξιοποίηση όλου του δικτύου που δεν αποτελεί πλέον τμήμα του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ (Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Εύζωνοι).

Το θέμα αυτό όσο και οι λεπτομέρειες που αφορούν Δήμο Αιγιαλείας και Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, αναμένεται να έχει ξεκαθαρίσει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας (14-15 του μηνός) από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Ο δήμος

Απόλυτα συνεπείς σε έναν βασικό στόχο που τέθηκε κατά τη νέα δημοτική περίοδο 2024-2028, εκ μέρους του δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου σε αυτές μάλιστα τις κρίσιμες ώρες για τον ίδιο στην Εντατική στο ΠΓΝΠ στο Ρίο, συνεργάτες του επικοινώνησαν τελευταία με τον ΟΣΕ. Με τον Γιάννο Γραμματίδη πλέον εκτός, διαπιστώθηκε όμως πως υπάρχουν ήδη δρομολογημένες διαδικασίες. Με άμεσο ορίζοντα ολοκλήρωσης!

Στο πλαίσιο αυτό κλήθηκε ο δήμος Αιγιαλείας να ορίσει ζώνη ενδιαφέροντος στην οποία επιθυμεί να αναλάβει τη διαχείριση της υποδομής. Στην παραχώρηση αναμένεται να προβεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, διαχειρίστρια της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Ο δήμος με βάση και την προεργασία που έχει γίνει από την Τεχνική Υπηρεσία, απέστειλε αυτή τη Δευτέρα επιστολή προς τον Παναγιώτη Μπαλωμένο, Διευθύνοντα Σύμβουλο στη ΓΑΙΑΟΣΕ. Στην επιστολή προσδιορίζεται η πρόθεση του δήμου να αναλάβει ολόκληρο το παλαιό δίκτυο, Ροδοδάφνη – Διακοπτό.

Προερχόμενος από την ΕΤΑΔ όπου κατείχε τη θέση του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου, ο Παναγιώτης Μπαλωμένος θεωρείτο ήδη, πριν έλθει στη ΓΑΙΑΟΣΕ, ένα πολύ έμπειρο στέλεχος του ‘Υπερταμείου’ ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχει περάσει η διαχείριση και της υποδομής των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

Ένδειξη της πρόθεσης της ΓΑΙΑΟΣΕ να κλείσει άμεσα το θέμα, το γεγονός ότι απάντησε αυθημερόν στον δήμο τη Δευτέρα, διατηρώντας ορθάνοικτο το «παράθυρο» που έχει ανοίξει από την περασμένη άνοιξη στο Υπουργείο για την παραχώρηση και αξιοποίηση της γραμμής αλλά και εγκαταλελειμμένων Σιδ. Σταθμών του ΟΣΕ, σε μεγάλο μήκος της παραλιακής ζώνης.

Παλαιοί Σιδ. Σταθμοί του δικτύου προς αξιοποίηση υπάρχουν καταγεγραμμένοι σήμερα σε Αίγιο, Διακοπτό, Ελίκη, Τράπεζα, Βαλιμίτικα, Διελιώτικα, Νικολαιίκα, Ροδιά, Ελαιώνας, Ζαχλωρίτικα, Ροδοδάφνη κά. Πρόκειται για ακίνητα που δεν έχουν αξιοποιηθεί από την περίοδο που παραγκωνίστηκαν, μετά την έναρξη της κατασκευής της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Η Περιφέρεια

Διαφορετική, σε σχέση με την Δημοτική Αρχή της Αιγιάλειας είναι η “ανάγνωση” που κάνει η Περιφέρεια στην πρόθεση ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ να περάσουν τμήμα της γραμμής στον δήμο. Η Περιφέρεια και πιο συγκεκριμένα η Περιφερειακή Ενότητα Αχαΐας που κάνει τις συνεννοήσεις, συμφωνεί ότι η παραχώρηση πρέπει να θεωρείται επικείμενη.

Η διαφορά έγκειται στο ότι η περιφέρεια αναφέρει τη Δημοτική Αρχή της Αιγιαλείας ως “τελικό δικαιούχο” της παραχώρησης η οποία, σε αυτή τη φάση θα δοθεί σε αυτή για να γίνουν όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την αξιοποίηση συγκεκριμένου τμήματος, 14 χλμ. από το Διακοπτό έως και το Αίγιο. Συνεργάτες του Αντιπεριφερειάρχη της Π.Ε. Αχαΐας Φωκίωνα Ζαΐμη υπενθυμίζουν ότι “χάρις στις άοκνες προσπάθειες του ιδίου ο ΟΣΕ αποχαρακτήρισε το συγκεκριμένο τμήμα ώστε να μην δύναται ποτέ να επιστραφεί πίσω ως ‘ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο’”.

Ακόμη τονίζεται ότι η Περιφέρεια είναι αυτή που συνέταξε την σχετική προμελέτη που αφορά το Γραμμικό Πάρκο και μεγάλο Ποδηλατόδρομο για να πεισθεί ο ΟΣΕ να κάνει το μεγάλο βήμα…
Πιο ειδικά γίνεται λόγος για μια σύμβαση παραχώρησης η οποία θα περιλαμβάνει αποκατάσταση της φθοράς στην υποδομή, προστασία και αξιοποίηση του υπάρχοντος, διατηρητέου τμήματος υποδομών και τροχαίου υλικού καθώς και όλες τις απαραίτητες εργασίες και διαμορφώσεις για τον μεγάλο ποδηλατόδρομο που θα ξεκινά από τον Σταθμό του Οδοντωτού και θα καταλήγει έως και την Παναγία Τρυπητή.

Ένα έργο υπερ-τοπικής σημασίας τόσο για την Αιγιάλεια όσο και με τα Καλάβρυτα το οποίο θα αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της περιοχής για την προσέλκυση τουριστών ενώ, παράλληλα, θα προσφέρει δυνατότητες αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου για την τοπική κοινωνία.

Εκτός από το γεγονός ότι η σύμβαση παραχώρησης θα εκτείνεται πάνω στο συγκεκριμένο τμήμα των 14 χλμ., στην παραχώρηση προς αξιοποίηση θα ενταχθούν δύο – έως τρεις από τους εναπομείναντες Σιδ. Σταθμούς. Πιθανότατα σε Ελαιώνα – Ελίκη καθώς η ΓΑΙΑΟΣΕ με τον ΟΣΕ έχουν άλλο πλάνο αξιοποίησης -παραχώρηση σε ιδιώτες- των λοιπών δομών.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr