background img
banner
banner

Η Αποκεντρωμένη ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία από τον δήμο

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ «ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ» ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗ ΒΑΛΦΟΥΡ

Προ των ευθυνών της για σημαντικά θέματα που αφορούν τον δήμο με «αιχμή του δόρατος» την πεζοδρόμηση του κέντρου, θέτει τη δημοτική αρχή η παράταξη «Αιγιάλεια Μαζί για το Αύριο». Στη μεθαυριανή συνεδρίαση λογοδοσίας εισάγει προς συζήτηση ζητήματα που «καίνε», ενώ βρίσκεται εν αναμονή της απόφασης της Αποκεντρωμένης στην ένταση που υπέβαλε την περασμένη εβδομάδα για τα κυκλοφοριακά μέτρα της Βάλφουρ. Μάλιστα, από πλευράς Αποκεντρωμένης η διαδικασία προχωρά, έχοντας ζητήσει από τον δήμο Αιγιαλείας διευκρινίσεις επί της απόφασης.

Ζήτησε να ακυρωθεί η απόφαση ως «μη νόμιμη και καταχρηστική»

Η απόφαση που προσέβαλε η παράταξη του κ. Γούτου είναι αυτή της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής για τη λήψη έκτακτων προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων στην πλατεία Βάλφουρ που περιελάμβανε προσωρινό αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων στις οδούς Ασημάκη Φωτήλα έως την οδό Ταξιαρχών καθώς και στο τμήμα της Κλεομένους Οικονόμου που ερίσκεται σε επαφή με την πλατεία Βάλφουρ στο Αίγιο, με διάρκεια ισχύος της ρυθμίσεως έως την 31/12/2024. Μάλιστα η απόφαση υιοθέτησε εισήγηση του συγκοινωνιολόγου της μελέτης που «έδειξε» πεζοδρόμηση και με την έγκριση της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Η παράταξη Γούτου στην προσφυγή της χαρακτηρίζει την τεχνική έκθεση «αόριστη και αναιτιολόγητη» αφού έλαβε υπόψη την οδό Κλ. Οικονόμου ως πεζόδρομο χωρίς όμως να έχει ληφθεί τέτοια απόφαση. ΄΄Εξ’ αυτού του λόγου η προσβαλλόμενη απόφαση είναι παντελώς παράνομη, αυθαίρετη, αναιτιολόγητη και καταχρηστική΄΄, αναφέρεται στην ένσταση, με τον κ. Γούτο να δηλώνει πως έχει έννομο συμφέρον να προσβάλει την απόφαση, ζητώντας από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να την ακυρώσει, με κύριους λόγους ακύρωσης την «παράβαση ουσιώδους τύπου», την «παράβαση κατ’ ουσία διάταξης νόμου» και την «κατάχρηση εξουσίας».

Στην ένσταση επισημαίνονται ακόμη τα εξής: «Η Τεχνική υπηρεσία όφειλε είτε να εκπονήσει δική της έκθεση ή να συνυπογράψει την τεχνική έκθεση του άνω ιδιώτη αλλά σε κάθε περίπτωση να συντάξει μία έκθεση η ίδια και εν συνεχεία μία εισήγηση προς την επιτροπή στην οποία να αναφέρει πλήρως, με σαφήνεια και κατά τρόπο ορισμένο και με πλήρη αιτιολογία για ποιό λόγο εισηγείται την αποκλεισμό της χρήσης των δημοτικών οδών.

Εσφαλμένα επίσης η τεχνική υπηρεσία εισηγείται να αποκλειστεί η κυκλοφορία των δημοτικών οδών, υιοθετώντας πλήρως την με αριθμό πρωτ. 32839/21-8-2024 τεχνική έκθεση του συγκοινωνιολόγου κου Σαρδελιάνου, δεχθείσα μάλιστα ως de facto αρμόδιο όργανο να κρίνει και να γνωμοδοτήσει αλλά και εν τέλει να εισηγηθεί τα ανωτέρω, {εάν είναι ασφαλής ή όχι η χρήση δημοτικών οδών} έναν ιδιώτη συγκοινωνιολόγο, ο οποίος καμία αρμοδιότητα, ειδική γνώση, νομιμότητα έχει να πράξει τοιουτοτρόπως δηλαδή να αιτηθεί την απαγόρευση χρήσης της οδό απο τους δημότες μέχρι την 31/12/2024.

Η αοριστία αυτή τόσο της εισήγησης της υπηρεσίας και η μή νομιμότητα αυτής είναι ΠΡΟΔΗΛΗ και ΠΡΟΦΑΝΗΣ καθώς η τεχνική υπηρεσία ουδέν ενεργεί στα πλαίσια των καθηκόντων της δέχεται και εισηγείται προς την επιτροπή της λήψη απόφασης απαγόρευσης χρήσης των δημοτικών οδών, ΑΝΕΛΕΓΚΤΑ δεχθείσα αμέσως και σαφώς ως μη ασφαλή την χρήση των οδών από τους δημότες, και τούτο το πράττει ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΟΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΑ, επομένως η προσβαλλόμενη απόφαση τυγχάνει μη νόμιμη, ΑΟΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΟΛΟΓΗΤΗ και επομένως πρέπει να ακυρωθεί».

Παρατηρεί ακόμη πως «δεν αιτιολογείται επαρκώς και με αναφορά σε συγκεκριμένα πραγματικά δεδομένα με ποίον τρόπο η παρέμβαση θα επιτύχει θετικά αποτελέσματα, εφόσον άλλωστε η αδυναμία διέλευσης από την ως άνω δημοτική οδό με την χρήση οχήματος και η εν γένει αδυναμία πρόσβασης στο κέντρο του Αιγίου συνεπεία των συνολικών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στα πλαίσια των έργων τα οποία πραγματοποιούνται στην πλατεία Βαλφουρ, στην πραγματικότητα όπως έχει αποδειχθεί επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα για την οικονομική ζωή της πόλεως και συνεπάγεται την υποβάθμιση του οικιστικού περιβάλλοντος, αλλά κυρίως αποτελεί τροχοπέδη καθημερινά για τον μέσο πολίτη του Αιγίου ο οποίος έχει αποκοπεί από το εμπορικό κέντρο του Αιγίου το οποίο καθίσταται πλέον δυσπρόσιτο, πολύ δε μάλλον αν εφαρμοστεί το επιπλεόν αυτό μετρο της πεζοδρόμησης΄΄.

Προθεσμία ως τις 20 Σεπτεμβρίου…

Λίγες μόνο ημέρες μετά, η Διεύθυνση Διοίκησης της Αποκεντρωμένης, με έγγραφό της προς τον δήμο Αιγιαλείας, και με αφορμή την ένσταση του κ. Γούτου, ζητά το αργότερο έως την 20-09-2024, να διαβιβάσει στην υπηρεσία της τα εξής:

«α) την προσβαλλόμενη πράξη και τυχόν αποδεικτικό κοινοποίησης αυτής στον προσφεύγοντα,

β) οποιοδήποτε άλλο έγγραφο στοιχείο που αφορά την υπόθεση και

γ) να μας γνωρίσετε τεκμηριωμένα, με παράθεση συγκεκριμένων διατάξεων της νομοθεσίας, τις απόψεις της υπηρεσίας σας επί των αναφερομένων στην προσφυγή».

Σε ό,τι αφορά το αίτημα αναστολής εκτέλεσης της προσβαλλομένης πράξεως, που εμπεριέχεται στην εν θέματι προσφυγή, γνωστοποιεί τα εξής: «Δεν μπορεί να εξετασθεί από την υπηρεσία μας, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 42203/13- 08-2018 (αριθμ. εγκυκλίου 27 με ΑΔΑ: 6ΖΝ1465ΧΘ7-Δ51) εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 64 παρ.3 του Ν.4954/2022, κατά την μεταβατική περίοδο μέχρι της έναρξης λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α., ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν μπορεί να αναστείλει την εκτέλεση των προσβαλλομένων πράξεων των δήμων και των περιφερειών, καθώς στο πεδίο εφαρμογής των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 238 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε, δεν εμπίπτουν οι διατάξεις του άρθρου 228 του Ν.3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 119 του Ν.4555/2018».

Τα θέματα της παράταξης στη συνεδρίαση λογοδοσίας

Την ίδια στιγμή, το θέμα των κυκλοφοριακών μέτρων και ο τρόπος που προωθήθηκε και ελήφθη η απόφαση, έρχεται προς συζήτηση στη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη το βράδυ, και θα εισαχθεί προς συζήτηση από τον επικεφαλής, Χρήστο Γούτο, ο οποίος θα ζητήσει από τη δημοτική αρχή να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα 1ον) γιατί είναι επικίνδυνο και 2ον) ποιος έχει την ευθύνη για την επικινδυνότητα , όταν το σχέδιο πόλης καθώς και η μελέτη του έργου αυτού αποτυπώνουν οδούς ήπιας κυκλοφορίας.

Ενημέρωση θα ζητήσει εκ μέρους της παράταξης, η δημοτική σύμβουλος Βάσω Ψυχράμη για την εκπόνηση του master plan της παραλιακής ζώνης του Αιγίου, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Μπούνιας θα ζητήσει απαντήσεις σχετικά με την καθυστέρηση στο έργο της ανάπλασης της οδού Μητροπόλεως αλλά και με το ποιος θα πληρώσει την αποζημίωση στον αρχικό ανάδοχο. Ο Παναγιώτης Τσερενζούλιας θα θίξει το θέμα της μείωσης των τελών κοινοχρήστων χώρων, ενώ ο Γιώργος Γιοβάς θα αναφερθεί στην καθυστέρηση παράδοσης των εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης και θα ζητήσει να μάθει τις ενέργειες που έγιναν για τον έλεγχο των αντλιοστασίων ώστε να γίνουν οι συνδέσεις όσων ολοκληρώθηκαν. Καίρια ερώτηση για τα έργα στο Δημοτικό Στάδιο θα υποβάλει ο Γιώργος Μεντζελόπουλος ενώ ο Ανδρέας Νιγιάννης θα επανέλθει στο πολύ σοβαρό θέμα της διάνοιξης του δρόμου Λαμπιρίου – Καμαρών.
Υπενθυμίζεται ότι τα θέματα που θα συζητηθούν θα αναδειχθούν μέσω κλήρωσης.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr