background img
banner
banner

“Στον πάγο” οι ενστάσεις

Η ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΣΕ ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΑΛΦΟΥΡ ΚΑΙ ΚΛ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Συμπληρώθηκε ήδη περισσότερο από ένας μήνας από την προσφυγή παρατάξεων της αντιπολίτευσης, “Αιγιάλεια μαζί για το Αύριο” του Χρήστου Γούτου και “Αιγιάλεια Προορισμός” του Κώστα Σπηλιόπουλου κατά της απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου Αιγιαλείας σχετικά με την λήψη των κυκλοφοριακών μέτρων στην πλατεία Βάλφουρ και δρόμους περιμετρικά της πλατείας, μεταξύ των οποίων βέβαια και η Κλ. Οικονόμου.

Και ενώ το σκηνικό στο δήμο έχει κυριολεκτικά “παγώσει” μετά την είδηση του σοβαρού αιμορραγικού επεισοδίου του δημάρχου Δημήτρη Καλογερόπουλου, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση επεξεργάζεται τα δεδομένα ενστάσεων και καταθέσεων και θα εκδώσει άμεσα αποφάσεις που θα είναι βέβαια δεσμευτικές για όλους και κυρίως για Δήμο και Τροχαία.

Ενστάσεις της αντιπολίτευσης και πολιτών στρέφονται κατά της σχετικής απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Αιγιαλείας που ελήφθησαν στις 22 Αυγούστου και ενώ είχε ήδη μεσολαβήσει ομόφωνη σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Αιγίου αλλά και της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, στα μέσα Σεπτεμβρίου.

Από το προσωρινό στο μόνιμο

Τα μέτρα της απαγόρευσης κίνησης επί της πλατείας Βάλφουρ τα οποία συνοδεύτηκαν και από τα γνωστά κάγκελα παρεμπόδισης της εισόδου των ΙΧ, έχουν προσωρινό χαρακτήρα, έως τα τέλη του έτους αλλά είναι προφανές ότι το σχέδιο είναι να αποκτήσουν μόνιμο χαρακτήρα και μετά τις 31-12-2024.

Πίσω και παράλληλα τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης υπάρχει βέβαια και το θέμα των σφοδρών αντιδράσεων των επαγγελματιών και εμπόρων που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης και που ετοιμάζουν τις προσφυγές τους για το κλείσιμο του δρόμου, την αδυναμία πρόσβασης των πολιτών και τα διαφυγόντα κέρδη τα οποία επικαλούνται με βάση τις μειώσεις των τζίρων τους.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από μεγάλη αναμονή για τη νέα κυκλοφοριακή μελέτη στο Αίγιο και ενώ ήδη τα συνεργεία του εργολάβου έστρωναν το χώρο ως πεζόδρομο, οι δύο επικεφαλής κ.κ. Γούτος και Σπηλιόπουλος αμφισβήτησαν έντονα την εισήγηση του συγκοινωνιολόγου κρίνοντάς την ως αόριστη και ατεκμηρίωτη. Στη γνωστή εισήγηση του Συγκοινωνιολόγου κ. Σαρδελιάνου “πάτησαν” εσπευσμένα, μέσα στον Αύγουστο και ενώ το έργο είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, τόσο το Συμβούλιο Κοινότητας Αιγίου με την γνωστή γνωμοδότησή του όσο και η Δημοτική Επιτροπή με το Δημοτικό Συμβούλιο που έσπευσε να επικυρώσει τις αποφάσεις πριν τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Οι προσφυγές και η απόφαση

Η αοριστία στα κυκλοφοριακά μέτρα έγκειται, σύμφωνα με τα όσα τονίζονται στην προσφυγή της παράταξης του κ. Γούτου, στο ότι δεν τεκμηριώνεται γιατί είναι επικίνδυνο να δοθεί ο δρόμος πάλι στην κυκλοφορία ενώ τίθεται και ζήτημα για το εάν ο Συγκοινωνιολόγος είναι αρμόδιος να κρίνει την ανθεκτικότητα των υλικών πάνω στα οποία θα μπορούσαν να κινηθούν και ΙΧ. Ασαφής, μη τεκμηριωμένη και μη σύννομη κρίνεται η απόφαση για τις πεζοδρομήσεις και στην προσφυγή της παράταξης του Κώστα Σπηλιόπουλου.

Σχετικές απαντήσεις επι των ενστάσεων έχει ήδη κοινοποιήσει προς την Αποκεντρωμένη και η Δημοτική Αρχή της Αιγιαλείας ενώ έχουν κληθεί να καταθέσουν μαρτυρίες και στελέχη των δημοτικών παρατάξεων.

Πηγές του Protionline.gr στην Αποκεντρωμένη αναφέρουν ότι η απόφαση που εκδίδεται εντός των επομένων ημερών σχετικά με την ένταση της παράταξης του Χρήστου Γούτου όσο και του Κώστα Σπηλιόπουλου είναι δύσκολο να σταθεί στην κρίση πιθανής ακαταλληλότητας  των κυκλοφοριακών μέτρων που είναι ήδη σε ισχύ από την περίοδο που ξεκίνησε η εργολαβία. Η Αποκεντρωμένη θα τοποθετηθεί μόνο επί της νομιμότητας της διαδικασίας και δεν θα κρίνει αν ο δήμος και ο συγκοινωνιολόγος κινήθηκαν σε λάθος… δρόμο για να περάσουν τις πεζοδρομήσεις στο Αίγιο.

Δεν παράγουν νομικό αποτέλεσμα

Περαιτέρω βέβαια, στα χέρια του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης φαίνεται να υπάρχει εισήγηση σύμφωνα με την οποία ενστάσεις όπως αυτή του κ. Γούτου ειδικά για τις αποφάσεις της Δημοτική Επιτροπής έχουν αξιολογηθεί πως έχουν εισηγητικό χαρακτήρα και δεν παράγουν τυπικά κάποιο νομικό αποτέλεσμα. Θα απορριφθούν επειδή κατατέθηκαν εκ των προτέρων δηλαδή και εφόσον υπήρξε τελική και οριστική κρίση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας…

Σύμφωνα με την συγκοινωνιακή μελέτη, η Πλατεία Βαλφούρ με τις περιμετρικές οδούς, μετά την ανάπλασή της, λειτουργεί πλέον ως κοινόχρηστος αναπλασμένος και πολυχρηστικός χώρος εισόδου των πεζών προς το εμπορικό κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα επίσης με τον μελετητή, οι οδοί Ασημάκη Φωτήλα έως την οδό Ταξιαρχών και το τμήμα της οδού Κλ. Οικονόμου που βρίσκεται σε επαφή με την Πλατεία Βάλφουρ αποκλείονται από τη χρήση των ΙΧ μέχρι και να παραδοθεί ως πεζόδρομος.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr