background img
banner
banner

Ενθάρρυνση, στήριξη, καθοδήγηση, αγάπη…

ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ «ΟΦΕΙΛΟΥΝ» ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Μία σημαντική ημερίδα στην οποία δόθηκαν χρήσιμες πληροφορίες και κατευθύνσεις για την καθοδήγηση και την υποστήριξη των παιδιών τόσο από την πλευρά των γονιών τους όσο και από τους εκπαιδευτικούς τους, πραγματοποιήθηκε χθες από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων, από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Εξαιρετικά χρήσιμα ήταν και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τις τοποθετήσεις των τριών αξιόλογων ομιλητών και τις απαντήσεις που έδωσαν στις απορίες που εκφράστηκαν.

Η ημερίδα έλαβε χώρα στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου, ωστόσο η συμμετοχή του κόσμου, σε συνάρτηση με την σπουδαιότητα της εκδήλωσης, ήταν δυσανάλογη. Θέμα της ημερίδας ήταν η «Γνωστική Ανάπτυξη και σχολική επίδοση- Συναισθηματική Νοημοσύνη και Ενσυναίσθηση – Ηθικός Συλλογισμός και Συμβουλευτικές Παρεμβάσεις» με την ανάπτυξη τριών επιμέρους θεμάτων.

Ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιάννης Καραντζής, έδωσε βασικές συμβουλές για τους γονείς για τη γνωστική ανάπτυξη και τη σχολική επίδοση των παιδιών τους με ειδική αναφορά στους παράγοντες που επηρεάζουν την σχολική επίδοση των μαθητών, όπου, σύμφωνα με τον ομιλητή, είναι: Η έλλειψη σχολικής ωριμότητας (αφορά την εξέλιξη της νοημοσύνης, τη συναισθηματική και κοινωνική του εξέλιξη και την βιολογική του ωρίμανση), το αίσθημα ντροπής ή δειλίας και το χαμηλό αίσθημα αυτοεκτίμησης, η απουσία εσωτερικών κινήτρων για μάθηση, ο οικογενειακός παράγοντας (έλλειψη υποστήριξης και ενδιαφέροντος από την οικογένεια), η ψυχική πίεση γονέων και δασκάλων για υψηλές επιδόσεις (η υπερβολική απαίτηση έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα), η σωστή προετοιμασία των παιδιών και οι μαθησιακές δυσκολίες. Ο κ. Καραντζής μίλησε για όλα όσα πρέπει να φροντίζουν οι γονείς μέχρι τα παιδιά τους να φτάσουν 5- 6 ετών, για τον ρόλο του παιχνιδιού, για την επικοινωνία των γονιών με το παιδί, για την χρονική διάρκεια των εργασιών στο σπίτι κ.ά.

«Για να καταλάβεις το παιδί πρέπει να μείνεις παιδί»

Ο Βασίλης Κωσταρίδης, Εκπαιδευτικός ΠΕ 11, μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, με Μεταπτυχιακό στη Συμβουλευτική το Mentoring και το Life Coaching, ανέπτυξε το θέμα «Ιστορικές καταβολές και η σημερινή πραγματικότητα στη ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Συμβουλευτικές παρεμβάσεις» και ο Σάββας Σταματόπουλος, Τεχνολόγος Μηχανολόγος/ Μηχανικός M.Sc.Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ανέλυσε το θέμα «Για να καταλάβεις το παιδί πρέπει να μείνεις παιδί. Συμβουλευτική γονέων – Αυτογνωσία και ενσυναίσθηση με τρόπο βιωματικό (ερωτηματολόγιο-παιχνίδι ρόλων)».

Συμπερασματικά, μεταξύ άλλων, τονίστηκε ότι οι γονείς οφείλουν να δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον για μελέτη, να ενθαρρύνουν το παιδί τους, να το καθοδηγούν με το παράδειγμά τους, με τους ομιλητές να επισημαίνουν ότι όλα τα θέματα μπορούν να διορθωθούν και να επιλυθούν με αγάπη, συζήτηση, υπομονή και συνεχή επιβράβευση των προσπαθειών των παιδιών, καθώς – όπως τονίστηκε – ΄΄μόνο έτσι χτίζουμε τις βάσεις των σχέσεών μας με τα παιδιά μας΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr