background img
banner
banner

«Ανεβαίνουν» τα τοπικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ

ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ ΟΜΩΣ Ο ΝΤΟΠΙΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Σημαντικές προσπάθειες όχι μόνο ως προς την διατήρηση αλλά και την αύξηση της παραγωγής τους, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, καταβάλουν επιχειρήσεις της Αιγιάλειας, βλέποντας τα προϊόντα που διοχετεύουν στην αγορά να παρουσιάζουν σημαντική ζήτηση. Κι ενώ αρκετά από αυτά πηγαίνουν πολύ καλά εκτός συνόρων, το ενδιαφέρον σε τοπικό επίπεδο παραμένει περιορισμένο παρά το γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό γίνεται μία προσπάθεια στήριξης των κατά τόπους τοπικών προϊόντων, από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ο καταναλωτής της Αιγιάλειας, όπως φαίνεται, δεν λειτουργεί με τοπικιστικό κριτήριο για τις αγορές του, αγνοώντας προφανώς ότι τα τοπικά προϊόντα και οι επιχειρήσεις που τα προωθούν, είναι το αποκλειστικό στήριγμα μιας περιοχής που βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης και της ανεργίας…

Τι κατέγραψε έρευνα του Protionline.gr

Σε έρευνα του Protionline.gr  σε καταστήματα σούπερ μάρκετ της περιοχής, προέκυψε ότι τα λιγοστά προϊόντα της Αιγιάλειας έχουν μία θέση στα ράφια τους, πλην όμως όχι σε όλα και όχι όλοι οι κωδικοί κάθε επιχείρησης. Όπως φαίνεται όμως, όλα έχουν να κάνουν όχι με την διάθεση των σούπερ μάρκετ αλλά με την ζήτηση που καταγράφουν. Για παράδειγμα τα ράφια του σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης», μεταξύ άλλων, εντοπίζει κανείς κρασιά της ποτοποιίας «Cavino» («Mega Spileo», «Deus»), αλιεύματα «Καλλιμάνης», γαλακτομικά «Κόμης», αρτοσκευάσματα της εταιρείας «Κουτρόπουλος» αλλά και άλλα προϊόντα που παράγονται ή συσκευάζονται στην Αχαΐα (λικέρ, τραχανάς, λαχανικά, αναψυκτικά κ.ά.).

Στο σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος» Αιγίου βρίσκει κανείς από τα γαλακτομικά «Κόμης» συσκευασίες φρέσκου γάλακτος πλήρους 1lt, ακόμη φρέσκο γάλα ελαφρύ 1lt., «Κόμης» γιαούρτι παραδοσιακό πρόβειο 475γρ, «Κόμης» γιαούρτι πρόβειο 240γρ., «Κόμης» βανίλια 220γρ, «Κόμης» γιαούρτι αγελάδος 240γρ, καθώς και πρόβειο σε πήλινο 1kg, «Κόμης» γιαούρτι πρόβειο 1%, «Κόμης» ριζόγαλο, αλλά και γιαούρτι πρόβειο 500γρ. και γιαούρτι στραγγιστό 2& του 1kg, καθώς επίσης και γιαούρτι στραγγιστό 10% 1kg της αιγιώτικης εταιρείας. Επιπλέον, στο ΑΒ Βασιλόπουλος ο καταναλωτής βρίσκει κρασιά της «Οινοφόρος» Ερυθρός 750ml ειδικής εμφιάλωσης, νερό «Κρίνος» (6Χ1,5lt, Φ/Λ 500ml, Φ/Λ 1,5lt, καθώς και σουλτανίνα «Κουνινιώτης» 200γρ.

Ερωτηθείσα από τo Protionline.gr  για την διάθεση τοπικών προϊόντων από τα καταστήματα «Βασιλόπουλος» η διευθύντρια του καταστήματος Αιγίου Μαρία Τριανταφυλλοπούλου, επισήμανε: ΄΄Η Πελοπόννησος είναι ένας τόπος πλούσιος σε ιστορία και γαστρονομικές παραδόσεις, με μοναδικά αγαθά και συνταγές βγαλμένες από τον πλούτο και την ποικιλομορφία του τόπου. Τέτοια μοναδικά προϊόντα, όπως γαλακτοκομικά, εσπεριδοειδή, φρούτα, λαχανικά, κρέατα, γλυκά και φημισμένα κρασιά παράγει και η Αχαΐα και έχουμε την χαρά να τα προσφέρουμε στους πελάτες μας. Μέλημά μας είναι να μπορούν οι πελάτες να βρουν τοπικά προϊόντα άλλον περιοχών σε όλα μας τα καταστήματα. Φέτος, στην ΑΒ γιορτάζουμε τα ελληνικά προϊόντα και ταξιδεύουμε στις ελληνικές γεύσεις. Ξεκινήσαμε από την Ήπειρο και την Πελοπόννησο γενέτειρα του ιδρυτή μας, Γεράσιμου Βασιλόπουλου και τώρα συνεχίζουμε με προϊόντα από την Μακεδονία΄΄.

Στο ερώτημα εάν γενικότερα διαπιστώνεται προτίμηση στα τοπικά προϊόντα ανά περιοχή, η κ. Τριανταφυλλοπούλου, παρατήρησε: ΄΄Ναι φυσικά, σε κάθε περιοχή υπάρχουν παραδόσεις και αγαπημένα προϊόντα. Ο κόσμος, όπως και η ΑΒ Βασιλόπουλος τόσα χρόνια, αναγνωρίζει και υποστηρίζει τοπικές μάρκες, τοπικούς παραγωγούς και τοπικές γεύσεις΄΄.

Σταφίδα «Βοστίτσα» και ελαιόλαδο «Ελίκη» από την Π.Ε.Σ. εδώ και παγκόσμια

Είναι σαφές ότι η ζήτηση είναι το άλφα και το ωμέγα καθώς οι υπεύθυνοι των καταστημάτων πραγματοποιούν συχνά έρευνες και σε συνάρτηση με τα προϊόντα που ζητούνται από τους πελάτες τους, έρχονται σε επαφή με τις κατά τόπους επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, τα είδη της Παναιγιαλείου Ενώσεως Συνεταιρισμών, που αποτελούν ίσως τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα των προϊόντων που παράγει η γη της Αιγιάλειας, τυγχάνουν, όπως φαίνεται, μεγαλύτερης ζήτησης στο εξωτερικό. Έτσι, η μαύρη κορινθιακή σταφίδα με το brand «Βοστίτσα» αλλά και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο με την επωνυμία «Ελίκη» διατίθενται στο Αίγιο από το σούπερ μάρκετ «ΑΒ Food Market Βασιλόπουλος» που λειτουργεί ως franchise μέσω του κ. Κυριαζόπουλου, αλλά και στο κατάστημα της «Metro» που έχει να κάνει με την χοντρική πώληση. Επιπλέον, όπως έκανε γνωστό στο Protionline.gr  ο διευθυντής της Π.Ε.Σ. Μίλτος Σταυρόπουλος, τα δύο αυτά προϊόντα διατίθενται στην Αθήνα μέσω των σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης». ΄΄Ενδεχομένως, οι υπεύθυνοι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ να κρίνουν ότι το κάθε προϊόν στον τόπο παραγωγής του δεν θα έχει την απαιτούμενη κατανάλωση΄΄, σχολίασε ο κ. Σταυρόπουλος αναφέροντας πάντως πως τα τοπικά προϊόντα πρέπει να υποστηρίζονται αρχικά από τον τόπο που παράγονται.

Φρέσκα αρτοποιήματα «Μπομποτσιάρης» στο «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Ιδιαίτερη θέση στο τοπικό κατάστημα της ΑΒ έχουν και τα φρέσκα αρτοπαρασκευάσματα «Μπομποτσιάρη» με την συνεργασία της τοπικής επιχείρησης να μετρά τέσσερα χρόνια συνεργασίας με την γνωστή αλυσίδα.

Όπως είπαν στο Protionline.gr  οι υπεύθυνοι της επιχείρησης Δημήτρης και Ελισσάβετ Μπομποτσιάρη, ΄΄η συνεργασία μας με την Α.Β. Βασιλόπουλος βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και τα προϊόντα μας παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση. Διαθέτουμε φρέσκο ψωμί καθώς και ό,τι υπάρχει σε αρτοπαρασκευάσματα είτε αυτά είναι σοκολατόψωμα, σταφιδόψωμα, κουλούρια Θεσσαλονίκης κ.λπ. και γενικά είμαστε ανοιχτοί σε ό,τι μας ζητήσουν εφόσον που είτε περιλαμβάνεται στην γκάμα των προϊόντων μας είτε μπαίνει σε γραμμή παραγωγής΄΄. Παρατήρησαν ακόμη πως η φιλοσοφία της συγκεκριμένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ ταιριάζει με αυτή της επιχείρησής τους ως προς την τυπικότητα και αυστηρότητα που υπάρχει για την τήρηση των προδιαγραφών των προϊόντων που παραλαμβάνουν. Για παράδειγμα, όπως ανέφεραν ο Δημήτρης και η Ελισσάβετ Μπομποτσιάρη, τα προϊόντα όχι μόνο θα πρέπει να είναι φρέσκα και ποιοτικά, αλλά να έχουν και την ίδια εμφάνιση και συσκευασία. ΄΄Μας αρέσει ο επαγγελματισμός τους, ενώ ο ποιοτικός έλεγχος των προϊόντων γίνεται τόσο από εμάς, όσο και από την «ΑΒ»΄΄, πρόσθεσαν ακόμη οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης «Μπομποτσιάρη».

Η καλή περίπτωση των γαλακτοκομικών «Κόμης»

Σε ιδιαίτερα ανοδική πορεία, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης των προϊόντων της, βρίσκεται και η επιχείρηση γαλακτομικών «Κόμης». Μάλιστα, μιλώντας στο Protionline.gr  ο Σωτήρης Κόμης, έκανε γνωστό ότι σημειώνεται αύξηση της κατανάλωσης των ειδών της επιχείρησης ετησίως σε ποσοστό 20% ενώ αντιστοίχων αυξάνεται και ο τζίρος της επιχείρησης! ΄΄Από τότε που ξεκινήσαμε σαν επιχείρηση, συνεργαστήκαμε με τα σούπερ μάρκετ, αρχικά σε τοπικό επίπεδο με τις τότε επιχειρήσεις «Κυψέλη», «Μέλισσα», «Καταναλωτής» και εν συνεχεία, μέχρι και σήμερα που διαθέτουμε περισσότερα και διαφορετικά προϊόντα με την «ΑΒ Βασιλόπουλος», την «Σκλαβενίτης», την «Market in» και την «My Market» με την διάθεση να γίνεται σε όλο το δίκτυο καταστημάτων σε Πελοπόννησο και Αττική και σε νησιά του Αιγαίου. Βεβαίως, δεν διατίθενται όλοι οι κωδικοί σε όλα τα καταστήματα, κάτι που κρίνεται από την ζήτηση που υπάρχει και κατ’ επέκταση απ’ ό,τι μας ζητούν. Από τον Μάιο βγάλαμε στην αγορά και το νέο κατσικίσιο γάλα που είναι το πρώτο φρέσκο γάλα τέτοιου είδους στην αγορά, ενώ ιδιαίτερης ανταπόκρισης, εκτός από τα γιαούρτια, τυγχάνουν και τα τυριά μας΄΄, ανέφερε ο κ. Κόμης.

Άγγ. Ρούβαλης: ΄΄Να μπει στην κουλτούρα μας η προτίμηση των τοπικών προϊόντων΄΄

Της ίδιας λογικής είναι και ο ιδιοκτήτης της οινοποιίας «Οινοφόρος» Άγγελος Ρούβαλης, ο οποίος, μιλώντας στο Protionline.gr  έκανε γνωστό πως, σε ό,τι αφορά τα κρασιά, αναλαμβάνει την προμήθεια των σούπερ μάρκετ με κεντρικές διανομές, τονίζοντας ωστόσο ότι οι διευθυντές των κατά τόπους καταστημάτων θα πρέπει να βάλουν σε προτεραιότητα τα τοπικά προϊόντα και, γιατί όχι, να τα προωθούν κιόλας. Παράλληλα, έθιξε και το γεγονός ότι το καταναλωτικό κοινό της περιοχής δεν έχει αναπτύξει την νοοτροπία της στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων και προϊόντων. ΄΄Δυστυχώς, σε αυτό τον τομέα μπορώ να πω πως είμαστε τελευταίοι παρότι για πολλούς λόγους διαθέτουμε εξαιρετικά προϊόντα. Υπάρχουν περιοχές που λειτουργούν τοπικιστικά όμως εμείς είμαστε στο αντίθετο άκρο. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Ελλάδα δύσκολα θα προτιμήσουν δικό μας κρασί, από τη στιγμή που παράγουν κι αυτοί. Όλα είναι θέμα νοοτροπίας. Η στήριξη και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων προωθήθηκε και μέσω των «Οινοξενείων», με σκοπό να μπει στην κουλτούρα του κόσμου ότι διαθέτουμε κάτι μοναδικό, πρέπει να το αγαπήσουμε, να το στηρίξουμε και να το προωθήσουμε΄΄, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ρούβαλης.

 


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr