background img
banner
banner

Απείχαν από τη βαθμολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων

ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΜΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΒΕΛΙΣΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

Σε αποχή από τη βαθμολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων προχώρησαν εκπαιδευτικοί και από την Αιγιάλεια, στο πλαίσιο σειράς κινητοποιήσεων «ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των ειδικοτήτων ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών), ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), ΠΕ80 (Οικονομίας) και ΠΕ81 (Πολιτ. Μηχανικών – Αρχιτεκτόνων) από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση εξαιτίας του νέου ωρολογίου προγράμματος». Μάλιστα, μέλη της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας βρέθηκαν στην Πάτρα στο βαθμολογικό κέντρο αναρτώντας πανό σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αποφάσεις της υπουργού Παιδείας!

΄΄Το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω πανδημίας, αγωνίας μαθητών και κοινωνίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, αγνοώντας επιδεικτικά τις θέσεις του κλάδου, ψήφισε το αντιεκπαιδευτικό-αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο και αποφάσισε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα γυμνασίων και ΓΕΛ΄΄, ανέφερε στo protionlinr.gr η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας Δώρα Μαστραπά.

Σημείωσε ακόμη πως ΄΄η χθεσινή κινητοποίηση είχε συμβολικό χαρακτήρα και σκοπός της ήταν να αντιδράσει στο χτίσιμο του σχολείου της… αγοράς που σκέφτεται η κ. Κεραμέως, εξαφανίζοντας κάθε μάθημα σκέψης, αισθητικής καλλιέργειας και κριτικής ικανότητας.
Το δημόσιο σχολείο μεταλλάσσεται στην κατεύθυνση παροχής εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακών γνώσεων και φτωχής κατάρτισης. Οι μαθητές προαλείφονται για φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό, χωρίς να μπορούν να εξηγήσουν, να ερμηνεύσουν και να αμφισβητήσουν το μέλλον για το οποίο τους προορίζουν΄΄.

Η Μαστραπά χαρακτήρισε ως απαράδεκτη την απόφαση που έχει να κάνει –όπως είπε – και με το τι σχολείο θες να έχεις αλλά και με τα εργασιακά δικαιώματα αυτών που το στηρίζουν.

Καταλόγισε αντιδημοκρατική συμπεριφορά στην υπουργό αφού δεν έλαβε στο παραμικρό υπόψη της τη «φωνή» των εκπαιδευτικών, ενώ στον ισχυρισμό της υπουργού ότι το μάθημα των Εικαστικών δεν το ζητούν τα παιδιά, η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας είπε ότι τα παιδιά το ζητούν και με το παραπάνω όμως δεν έχουν εκπαιδευτικούς να το διδαχτούν, αναφέροντας ως παράδειγμα το γεγονός ότι και με τα μέχρι τώρα δεδομένα, σε όλη την Αιγιάλεια και τα Καλάβρυτα υπάρχει μόνο μία οργανική θέση εκπαιδευτικού για το μάθημα των Εικαστικών. ΄΄Οι μαθητές το θέλουν, αρκεί να υπάρχει καθηγητής να το διδάσκει΄΄, σχολίασε χαρακτηριστικά, μιλώντας για τραγελαφικές καταστάσεις…

Μειώνονται σε μόλις 2 από 16 οι ώρες των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Λύκειο!

Η κατάργηση της διδασκαλίας των Κοινωνικών Επιστημών στο Ελληνικό δημόσιο Σχολείο και η εξαφάνιση του κλάδου των κοινωνικών επιστημόνων (ΠΕ78 Κοινωνιολόγων – Νομικών-Πολτικών Επιστημών) είναι πλέον γεγονός μετά την ψήφιση του πρόσφατου Νόμου για την Παιδεία και την δημοσίευση των νέων Ωρολογίων Προγραμμάτων Σπουδών Γενικού Λυκείου και Γυμνασίου (Ημερήσιο – Εσπερινό).

Σε ανακοίνωσή τους, οι Εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78) Ν. Αχαΐας, μετά λύπης επισημαίνουν πως ΄΄οι Κοινωνικές Επιστήμες (μαθήματα: Κοινωνιολογία, Σύγχρονος Κόσμος Πολίτης και Δημοκρατία, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών, Πολιτική Παιδεία, και το επιλεγόμενο Ευρωπαϊκός πολιτισμός ) παύουν να αποτελούν ουσιαστικό εφόδιο και πλοηγό των μαθητών και μαθητριών στον σύγχρονο και εξαιρετικά πολύπλοκο κόσμο του 21ου αιώνα και εξαφανίζονται κατ΄ουσίαν, διδασκόμενες πλέον μόλις 2 ώρες αντί των 16, σήμερα (μείωση κατά 87,5%! ) στο λύκειο και συνολικά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση 4 ώρες (2 ώρες Κοινωνική και Πολιτική αγωγή στη Γ’ γυμνασίου) με ότι αυτό συνεπάγεται στην επαγγελματική και προσωπική ζωή των διδασκόντων στα μαθήματα αυτά΄΄.

΄΄Η αλλαγή αυτή που επιφέρει ο νέος νόμος του Υπουργείου παιδείας αναμένεται να μειώσει στο ελάχιστο τους καθηγητές του συγκεκριμένου επιστημονικού κλάδου, από τον οποίο έτσι κι αλλιώς κάθε χρόνο αναλογικά ένας μικρός αριθμός εκπαιδευτικών προσλαμβάνεται (στους αναπληρωτές καθηγητές)΄΄, αναφέρει η ανακοίνωση που υπογράφουν 40 εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78) Ν. Αχαΐας.

Τι ζητούν

Τα αιτήματά τους είναι τα εξής:

  1. Παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τις Σχολές των Κοινωνικών Επιστημών (με επιλογή των Λατινικών για τους μαθητές και τις μαθήτριες που ενδιαφέρονται για τις σχετικές με το μάθημα αυτό Σχολές).
  2. Ανάπτυξη των Κοινωνικών, Πολιτικών Επιστημών σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  3. Διατήρηση όλων των υπαρχόντων μαθημάτων στο Λύκειο.
  4. Ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών στα ΕΠΑΛ και την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (Κοινωνιολογία των Επαγγελμάτων, Συμβουλευτική Εργασίας).
  5. Την αξιοποίηση των Κοινωνικών Επιστημόνων σε μια σειρά θεμάτων όπως: σχολικός εκφοβισμός, παραβατικότητα, προβλήματα της σχολικής κοινότητας κ.α, με εξειδίκευση στην συμβουλευτική εφήβων, επαγγελματικό προσανατολισμό κ.λ.π. μαζί με άλλους κοινωνικούς επιστήμονες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λ.π. ,με μόνιμο διορισμό σε σχολικές μονάδες, ΚΕΣΥ κ.ά.

Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.