background img
banner
banner

Το κρασί στη… ζυγαριά της αγοράς

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΣΤΙΑΣΗ ‘’ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ’’ – ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ‘’ΓΙΑΤΡΕΥΟΥΝ’’ ΤΟΝΙΖΟΥΝ ΝΤΟΠΙΟΙ ΟΙΝΟΠΟΙΟΙ ΣΤΟ PROTIONLINE.GR

Στην Αιγιάλεια, οι πωλήσεις του κρασιού εν μέσω του covid-19 έχουν μια… διπλή εικόνα, μέχρι στιγμής: Από την μία, το μόνο ¨κανάλι¨ πραγματοποίησης τζίρου που έχει απομείνει ανοικτό για τις οινοποιίες, είναι ουσιαστικά αυτό των σούπερ μάρκετ και των κάβων της αγοράς, αλλά και των εξαγωγών τους.

Από την άλλη, ο μηδενικός τουρισμός και τα ¨λουκεταρισμένα¨ καταστήματα της αναψυχής και της εστίασης λόγω των υγειονομικών μέτρων, μόνο… ¨κακά μαντάτα¨ συνεχίζουν να φέρνουν. Τα πράγματα είναι αμφίρροπα, εξ’ αιτίας των συνθηκών που παγιώθηκαν στην κοινωνία, λόγω της πανδημίας.

Σταθερά κινήθηκαν οι πωλήσεις τις γιορτινές ημέρες

Το εμφιαλωμένο κρασί, παραμένει στην λίστα των δέκα δημοφιλέστερων αγαθών που προτιμούν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ. Φαίνεται πως οι Αιγιαλείς, το κρασάκι τους… θα το πιούν και στο σπίτι! Τα πρώτα απογραφικά στοιχεία στις πωλήσεις, δείχνουν μια ¨σταθερή πορεία¨ στον χώρο, αλλά πρωτίστως, μια αισιόδοξη διάθεση των ανθρώπων του κλάδου, πως οι καλύτερες ημέρες… πλησιάζουν. Οι δε προτιμήσεις των καταναλωτών κατά τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, συνέχισαν να δείχνουν θετικά σημάδια για το κρασί. To protionline.gr συνομίλησε με δύο από τους πιο ¨δυνατούς¨ εκπροσώπους του κλάδου, τους Άγγελο Ρούβαλη και Γιάννη Αναστασίου, ρωτώντας τους ποια ήταν η απογραφικού χαρακτήρα εικόνα των πωλήσεων τους την χρονιά που πέρασε, τι προβλέπουν για το ’21 και υπό ποιες συνθήκες λειτουργούν αυτό το διάστημα με το lock down που… αχνοφαίνεται να τελειώνει σιγά – σιγά, βάσει των υγειονομικών δεικτών και της μικρής διασποράς του ιού.

Ρούβαλης: «Τα βοηθητικά μέτρα της κυβέρνησης θα χρειαστούν και το 2021 για τον κλάδο»

Ο εκπρόσωπος του πρότυπου ¨Οινοποιείου Ρούβαλη – Οινοφόρος¨ Άγγελος Ρούβαλης, αναφέρει στo protionline.gr για το θέμα των κονδυλίων της κυβέρνησης στον κλάδο: «Θα χρειαστεί και το 2021, να συνεχιστούν όλα τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης που δόθηκαν το ‘20. Στο έτος που έφυγε πραγματοποιήθηκε η απόσταξη των κρασιών που πλεόναζαν, υπήρξαν διάφορες πρωτοβουλίες και επιδοτήσεις και δόθηκε και η αποζημίωση στον τρύγο από τα αμπέλια που ο καρπός τους δεν… έφτασε στα οινοποιεία και τελικά καταστράφηκε. Τα βοηθητικά μέτρα αυτά, θα χρειαστούν και το 2021 για τον κλάδο, για να μπορέσει να κινηθεί θετικά. Όσον αφορά την εταιρία μας, είμαστε σε ένα σημείο ¨αλλαγής¨. Η διεύθυνση της επιχείρησης ¨πέρασε¨ στα χέρια των παιδιών μου και πραγματοποιούνται τεράστιες αλλαγές και στην ¨φιλοσοφία¨ της εταιρίας, αλλά και στον τρόπο διαχείρισής της, δηλαδή στο κομμάτι του μάρκετινγκ, στο οινοποιείο και στους αμπελώνες. Ήδη, αυτές οι αλλαγές αποδίδουν καρπούς και είμαι αισιόδοξος για την νέα χρονιά» λέει ο κ. Ρούβαλης.

«Ο κλάδος κινείται υποχρεωτικά με τους ¨ρυθμούς¨ του… covid-19»

Σε άλλη ερώτηση τoυ protionline.gr για το ποια είναι η εικόνα του κλάδου απογραφικά μέχρι στιγμής, ο οινοποιός τονίζει: «Το κρασί κινήθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με τα περσινά επίπεδα, αλλά είχε σημαντικές απώλειες από τα ξενοδοχεία και από τον τομέα της εστίασης.

Στην δική μας εταιρία, ο τζίρος παρουσιάζει την ίδια περσινή εικόνα. Διαχειριστήκαμε σωστά τα δεδομένα και καταφέραμε να αναπληρώσουμε αρκετά καλά την ¨απώλεια¨ που υπήρχε λόγω του κορωνοϊού, με την χονδρική πώληση των προϊόντων μας. Το δε εξαγωγικό κομμάτι ¨δείχνει¨ μια μικρή κάμψη κυρίως σε Καναδά, Αγγλία και ΗΠΑ, αλλά οι εξαγωγές αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος του τζίρου για εμάς. Ο συνολικός τζίρος στον κλάδο δε, κινείται υποχρεωτικά με τον ¨ρυθμό¨ του covid-19… επομένως και η νέα χρονιά που ήρθε… προβλέπεται δύσκολη» καταλήγει ο κ. Ρούβαλης.

Αναστασίου: «Μηδέν από την εστίαση και τον τουρισμό, αύξηση στο λιανεμπόριο και τις κάβες»

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Cavino Γιάννης Αναστασίου, που βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρίας της γνωστής οινοποιίας του Αιγίου, τονίζει: «Λόγω των κλειστών καταστημάτων της εστίασης, αλλά και των… άδειων από κόσμο ξενοδοχείων στην περιοχή και την ¨καθίζηση¨ του τουρισμού, η δουλειά μας ¨μηδενίστηκε¨ σε αυτό το κομμάτι. Από την άλλη… ¨ανέβηκε¨ η κατανάλωση στο λιανικό εμπόριο, δηλαδή στα σούπερ μάρκετ και τις κάβες ποτών. Έτσι αποτυπώνεται η μέχρι τώρα κατάσταση στον κλάδο. Τα συγκεντρωτικά στοιχεία πωλήσεων και τους δείκτες για τον κλάδο γενικότερα, θα τους έχουμε γύρω στα τέλη του τρέχοντος μηνός. Δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα η πλήρης εικόνα. Με μια πρώτη εκτίμηση για το 2020 όσον αφορά το κρασί, είναι ότι ο κλάδος θα κλείσει γύρω στο μείον 10% με μείον 15%. Η δική μας εταιρία δε, έκλεισε συνολικά στο μείον 2%, με μια ανεπαίσθητη μείωση τζίρου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κορωνοϊός έχει κάνει μεγάλη ζημιά στους καταναλωτές, αλλά και τους εκπρόσωπους της εστίασης και της αναψυχής» αναφέρει ο επιχειρηματίας.

«Θα παρατηρηθεί το φαινόμενο του ¨ελατηρίου¨ στην αγορά»

Αναφερόμενος, για το τι προβλέπει στην αγορά και στην πρόθεση των καταναλωτών, μετά το ¨άνοιγμα¨ αυτής και στο ποια είναι η ισχύουσα εικόνα, ο εκπρόσωπος της Cavino, αναφέρει: «Είναι περίπου στα ίδια επίπεδα η κατάσταση των συνολικών πωλήσεων μέχρι στιγμής. Για παράδειγμα, εμείς στο κομμάτι των εξαγωγών όσον αφορά το ούζο, είμαστε ακριβώς στα ίδια επίπεδα με την περσινή χρονιά. Στο κρασί υπήρξε μια πολύ μικρή μείωση, όμως εξαγωγικά κλείσαμε με θετικό πρόσημο. Κάπου χάνεις… κάπου κερδίζεις… δηλαδή» τονίζει ο κ. Αναστασίου, ο οποίος καταλήγει να πει: «Θα παρατηρηθεί το φαινόμενο του ¨ελατηρίου¨. Αν πάρουμε ένα ελατήριο και το πιέσουμε προς τα κάτω, συσσωρεύει μέσα δύναμη και ενέργεια, οπότε όταν το αφήσουμε θα εκτονωθεί πολύ πιο πάνω από την κανονική του μάζα. Αυτό ακριβώς θεωρώ ότι θα γίνει και στην αγορά, όταν με το καλό ανοίξουν όλα τα καταστήματα και σταματήσουν τα μέτρα».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr