background img
banner
banner

Αγώνας… δρόμου για να υπάρξει προϋπολογισμός ως το τέλος του μήνα…

ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

«Ο προϋπολογισμός είναι η ευθυγράμμιση της οικονομίας μέσα στον χρόνο», ανέφερε πριν από περίπου δύο μήνες ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Δημήτρης Καλαμίδας, αναζητώντας την προσέγγιση του πλασματικού προϋπολογισμού που υποχρεωτικά δημιούργησε, στον πραγματικό που καλείται να καταρτίσει το οικονομικό επιτελείο… χθες.

Το «πήγαινε – έλα» των δημοτικών τελών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση προκάλεσε τεράστια καθυστέρηση. Στην περίπτωση δε που η έγκρισή τους δεν αποσταλεί άμεσα και ο δήμος δεν έχει προϋπολογισμό ως το τέλος Μαρτίου, τότε η λειτουργία του τινάσσεται κυριολεκτικά στον αέρα… Η διαφωνία των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου και οι προσφυγές κατά των αποφάσεων δημοτικών τελών και τεχνικού προγράμματος, έχουν προκαλέσει σοβαρές καθυστερήσεις που πλήττουν τη λειτουργία του δήμου.

Οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, εκεί όπου υπερίσχυσαν οι εναλλακτικές προτάσεις της αντιπολίτευσης, εστάλησαν εκ νέου στην Αποκεντρωμένη διοίκηση, η δημοτική αρχή δεν κατέθεσε προσφυγή και ο δήμος βρίσκεται εν αναμονή της έγκρισης. Σημειώνεται πως για να συνταχθεί ο προϋπολογισμός θα πρέπει να έχουν καθοριστεί τα δημοτικά τέλη, πλην όμως βρίσκονται ακόμη στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Καλαμίδας: Εχει καθυστερήσει η διαδικασία

Ο χρόνος ωστόσο μετρά αντίστροφα και αυξάνει την αγωνία, δεδομένου ότι εάν στις 31 Μαρτίου δεν έχει ψηφιστεί ο προϋπολογισμός του δήμου τότε δεν μπορεί να λειτουργήσει, αφού δεν μπορεί να εκτελέσει καμία οικονομική δραστηριότητα. ΄΄Από τη στιγμή που η κατάσταση δεν μας επέτρεψε να πραγματοποιήσουμε προϋπολογισμό, δημιουργήσαμε έναν πλασματικό. Αυτό το δικαίωμα μας το δίνει ο νόμος για τρεις μήνες. Από την 1η Απριλίου όμως πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ο πραγματικός προϋπολογισμός, διότι σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε αναθέσεις, πληρωμές και γενικότερα ό,τι κίνηση είναι να γίνει, αδρανοποιείται. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει να εγκριθεί πρώτα από την Οικονομική Επιτροπή κι έπειτα από το Δημοτικό Συμβούλιο΄΄, επισήμανε για τη διαδικασία ο κ. Καλαμίδας, τονίζοντας ωστόσο πως ΄΄όλα αυτά πρέπει να γίνουν μέσα σε μηδέν… χρόνο΄΄. ΄΄Η διαδικασία έχει καθυστερήσει γιατί ελήφθησαν οι αποφάσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο όμως πέρασαν δέκα ημέρες μέχρι να καθαρογραφούν και να σταλούν και ακόμη δεν έχει έρθει η απάντηση΄΄, πρόσθεσε.

Προετοιμασία αυτή την εβδομάδα ώστε να βρίσκονται σε ετοιμότητα όταν έρθει η απόφαση

Στο ερώτημα εάν μέσα στις τρεις εβδομάδες που υπολείπονται είναι εφικτό να «τρέξουν» οι διαδικασίες, ο κ. Καλαμίδας επισήμανε: ΄΄Βάσει λογικής, από τη στιγμή που πλειοψήφησε η πρόταση της ενοποιημένης αντιπολίτευσης και η συμπολίτευση δεν κατέθεσε ένσταση, εκατό τοις εκατό θα εγκριθεί η απόφαση. Όμως, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει στην Αποκεντρωμένη, εμείς πρέπει να ετοιμάζουμε τον προϋπολογισμό μας, να είναι έτοιμοι όλοι οι κωδικοί, ούτως ώστε μόλις έρθει η έγκριση, να «τρέξει» η διαδικασία με συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής και μετά με Δημοτικό Συμβούλιο΄΄.

Να σημειωθεί πως παρότι ο αντιδήμαρχος χρειάστηκε να απουσιάσει για μία εβδομάδα, βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με τους συνεργάτες του στο Λογιστήριο. Όπως ανέφερε, ΄΄πρώτο μέλημά μας αυτή την εβδομάδα είναι να κλείσει το θέμα του προϋπολογισμού γιατί υπάρχουν υποχρεωτικές δαπάνες και οι λοιποί κωδικοί που χρειάζονται διαμόρφωση. Ο προϋπολογισμός στηρίζεται στα έσοδα του δήμου, με τα έσοδα δημιουργείς δαπάνες. Χρειάζεται προετοιμασία, όμως προσωπικά έχω τεράστια εμπιστοσύνη στους υπαλλήλους του λογιστηρίου. Διότι αν συνεργάζεσαι με ανθρώπους που δεν τους έχεις εμπιστοσύνη, δεν ξέρουν τη δουλειά τους και δεν τους εμπιστεύεσαι γιατί εκτιμάς πως έχουν έλλειψη γνώσης ή έλλειψη εμπειρίας ή είσαι καχύποπτος, τότε πρέπει να σταματήσεις να συνεργάζεσαι μαζί τους. Για να εξακολουθώ να συνεργάζομαι μαζί τους σημαίνει πως τους έχω αμέριστη εμπιστοσύνη, τόσο στη γνώση και την εμπειρία όσο και στο ήθος και τη συνεργασία που έχουν μαζί μου. Και είμαι σίγουρος ότι τέλος αυτής της εβδομάδας αρχή της ερχόμενης, θα είναι όλα στην εντέλεια. Μόλις επιστρέψουν οι αποφάσεις από την Αποκεντρωμένη θα έχουμε προϋπολογισμό΄΄.

Έγκαιρη αποστολή ειδοποιητηρίων για πληρωμές

Επιπλέον, ο αντιδήμαρχος αναφέρθηκε στον καλό συντονισμό που υπάρχει ώστε να σταλούν εγκαίρως στους δημότες, τα ειδοποιητήρια για πληρωμές, σημειώνοντας: Οι διαδικασίες των εσόδων, όσον αφορά τους πρώην καποδιστριακούς δήμους και τον δήμο Αιγίου, έχουν προχωρήσει. Έχουν δημιουργηθεί κατάλογοι, θα βεβαιώνουμε καταλόγους και θα στέλνουμε τα ειδοποιητήρια στους πολίτες για ΤΑΠ, για τέλη νεκροταφείων και για ό,τι έσοδα υπάρχουν. Οπότε ο κόσμος μέχρι το τέλος Απριλίου θα μπορεί να κάνει τις αποπληρωμές του στις υποχρεώσεις του έναντι του δήμου. Αυτό σημαίνει ότι υπήρξε μία τεράστια οργάνωση από το Τμήμα των Εσόδων όλων των πρώην δήμων με συντονισμό δικό μου και του κεντρικού καταστήματος των εσόδων του Αιγίου, έτσι ώστε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας όσον αφορά τις ειδοποιήσεις του κόσμου, διότι πάντοτε υπήρχαν προβλήματα. Πολλές φορές ο δημότης έπαιρνε το ειδοποιητήριο στο χέρι και καλείτο να πληρώσει σε μία μέρα ή μπορεί να ήταν εκπρόθεσμο. Τώρα είμαστε έτοιμοι, βεβαιώνουμε και μέσα στον Μάρτιο θα σταλούν ώστε οι πολίτες να έχουν χρόνο, τουλάχιστον είκοσι μέρες με έναν μήνα, να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr