background img
banner
banner

Περιμένουν την άρση του lock down ως ‘‘μάννα εξ ουρανού’’

ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΞΕΣΤΟΚΑΡΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ… ¨ΛΙΓΟ¨ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ

Η παράταση της διάρκειας της εκπτωτικής περιόδου στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και λοιπών συναφών ειδών μόνο λύση τελικά, δεν είναι για την Αιγιάλεια όπως αποδεικνύεται. Σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς, η υπουργική απόφαση για την επιμήκυνση της περιόδου έως τις 31 Μαρτίου είναι… ¨μία ή άλλη¨ για τις τοπικές επιχειρήσεις. Η παράταση αυτή, κρίθηκε αναγκαία και επιβεβλημένη μεν, όμως δίχως την άμεση ανταπόκριση και λύση για τις τοπικές επιχειρήσεις σε σχέση με άλλες περιοχές που δεν έχουν το ¨κόκκινο¨ χρώμα ιικού φορτίου.

Ο μέσος Αιγιαλέας ¨ψωνίζει¨ εύκολα από το ίντερνετ

Τα πράγματα για τους καταναλωτές και τους επιχειρηματίες της περιοχής μόνο καλή εποχή δεν θυμίζουν. Τα κλειστά μαγαζιά, όταν είναι κλειστά… τα έσοδα είναι πάντα στο μηδέν. Τα έξοδα του μέσου καταναλωτή από την άλλη όμως… δεν είναι.

Σύμφωνα με πληροφορίες που συγκέντρωσε το protionline.gr από το σύνολο του εμπορικού κόσμου της περιοχής, οι ηλικίες από 20 έως 35 ετών, προτιμούν τις αγορές τους από το ίντερνετ κατά… 40% επιπλέον σε σχέση με πέρσι, ενώ οι ηλικίες 40 έως 60 ετών, την ίδια στιγμή… έχουν εκτιναχθεί στο 25% φέτος, σε σχέση με το 10% που ήταν το 2020 πέρσι τέτοια εποχή σε τοπικό επίπεδο.

Με άλλα λόγια, ο μέσος Αιγιαλέας πλέον ¨ψωνίζει¨ πιο εύκολα πια από το ¨Σκρουτζ¨, παπούτσια, ρουχισμό, «γκάτζετς» ή μικροσυσκευές, παρά να περιμένει πότε θα “ανοίξει” η διά ζώσης αγορά! Αυτό σημαίνει πως η γενιά των νέων και του διαδικτύου, ¨μετατοπίζεται¨ ηλικιακά κατά μία δεκαετία περίπου στην Αιγιάλεια!

Σπύρος Σπυρόπουλος – Σωτήρης Μαμάσης

«Δώρο – άδωρο για την Αιγιάλεια η παράταση των εκπτώσεων»

Ερωτώμενος ο επιχειρηματίας ενδυμάτων Σπύρος Σπυρόπουλος, για το ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο και για το αν θα βοηθήσει η παράταση των εκπτώσεων που δόθηκε από την κυβέρνηση, επισημαίνει: «Η παράταση των εκπτώσεων για την δική μας “κοκκινισμένη”… ιικά περιοχή, είναι “δώρο άδωρο”. Από την στιγμή που τα καταστήματα μας, εδώ στην Αιγιάλεια είναι εντελώς κλειστά, η παράταση αυτή δεν μπορεί να μας ωφελήσει σε τίποτα. Εάν τα μαγαζιά δούλευαν έστω και με την διαδικασία του “Click Away” όλα τα ήταν αλλιώς, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με άλλα δεδομένα, με άλλες προοπτικές» αναφέρει ο γνωστός καταστηματάρχης. Να σημειωθεί, ότι αυτή τη στιγμή τα καταστήματα βρίσκονται σε αλλαγές εμπορευμάτων, σε στοκ και βιτρίνες. Είναι δηλαδή σε αλλαγή περιόδου από τα χειμερινά ρούχα στα ανοιξιάτικα.

Δυστυχώς το εμπόρευμα που δεν έφυγε… το “φορέσαμε”

Ο κόσμος θέλει να ψωνίσει ρουχισμό που θα φορεθεί τους τρεις μήνες της άνοιξης που έρχεται και δεν αναζητά πλέον χειμερινά ρούχα. Σε άλλη ερώτηση του protionline.gr για το αν τα εποχιακά ρούχα θα ¨προλάβουν¨ να φύγουν, όταν ανοίξει το λιανεμπόριο ο κ. Σπυρόπουλος, τονίζει: «Το στοκ των χειμερινών ενδυμάτων που αυτή την στιγμή υπάρχει και δεν έχει διατεθεί, δυστυχώς το “φορέσαμε” και δεν θα προλάβει να φύγει. Κάθε μέρα που περνάει με κλειστά τα καταστήματα μας, για τον εμπορικό κόσμο και τις τοπικές επιχειρήσεις, είναι μια ακόμα μικρή “ταφόπλακα”.

Τώρα μιλάμε για την “τρίτη” ουσιαστικά ¨καταστροφή¨, το τρίτο lock down που διανύουμε. Δυστυχώς, μιλάμε για μια δεινή θέση των καταστηματαρχών, που δεν νομίζω ότι θα μπορέσει εύκολα να ανατραπεί. Η περιοχή μας, ο καταναλωτής και οι επαγγελματίες της Αιγιάλειας, είναι όλοι σε απίστευτα δύσκολη θέση οικονομικά».

70% έως 90% πτώση σε επίπεδο ζήτησης και πώλησης από πέρυσι

Τα συγκριτικά στοιχεία της φετινής χρονιάς σε σχέση με την προηγούμενη ως τώρα, δείχνουν ξεκάθαρα την τρομερά μεγάλη ¨κοινωνικοοικονομική¨ διαφορά που ζει και βιώνει ο κόσμος της Αιγιάλειας: Η διαφορά του Φεβρουαρίου του 2020 με τον μήνα που μόλις έφυγε, είναι 70% έως 90% μείον σε επίπεδο ζήτησης και πώλησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τα επίσημα ¨χείλη¨ του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Λάμπη Παπαδόπουλου, είναι ότι σε αντιστοιχία των δύο ¨εικόνων¨ σε παιδικό – γυναικείο υπόδημα, ο δεύτερος μήνας την περσινή χρονιά στα παπούτσια ήταν 75% πιο καλός από ό,τι ο Φεβρουάριος που μόλις αποχώρησε. Τα καταστήματα της Αιγιάλειας, προσανατολίζονται στο να κάνουν ¨γενναίες¨ εκπτώσεις όταν και αν ¨ανοίξει¨ η αγορά και επαναλειτουργήσει το εμπόριο. Είναι η μόνη λύση που έχουν, στο να δελεάσουν τον κόσμο στο να ψωνίσει με αγορές της… ¨τελευταίας στιγμής¨.

‘‘Η δική μας επιχείρηση δουλεύει με… ραντεβού και είναι ¨κάτι¨ από το τίποτα’’

Ο ιδιοκτήτης καταστήματος οπτικών Σωτήρης Μαμάσης, μιλώντας στo protionline.gr από την πλευρά του για το θέμα της παράτασης των εκπτώσεων και την δυσκολία του κόσμου σε σχέση τονίζει: «Εμείς στην δική μας επιχείρηση δουλεύουμε με ¨ραντεβού¨. Δεν μπορώ να πω ότι είναι αυτό που θα επιθυμούσα ως επιχειρηματίας, αλλά… από το τίποτα, είναι κάτι! Η ανάγκη της αγοράς να επαναλειτουργήσει είναι τεράστια, ίσως είναι πια πολύ πιο μεγάλη, από την ίδια την υγειονομική προστασία ή τον φόβο της διασποράς του κορωνοϊού. Είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και για τον μέσο καταναλωτή και αυτό, είναι απολυτά κατανοητό από όλον τον εμπορικό κόσμο και τους μαγαζάτορες.

Οι εκπτώσεις πιστεύω πως θα ¨δώσουν¨ μια μικρή ανάσα στην Αιγιάλεια. Βέβαια, αν καταφέρει να “λειτουργήσει” στην περιοχή μας, 15-20 μέρες έστω…» καταλήγει να πει ο καταστηματάρχης της οδού Μητροπόλεως.

Οι δυσκολίες της εποχής έχουν δύο στρατόπεδα και για τους καταναλωτές και για τους εμπόρους: Η ελπίδα της ανάκαμψης και το “συμφέρον της τσέπης”. Αυτά σε άλλες εποχές, έχουν καταφέρει και έχουν “παντρευτεί” με τον καλύτερο τρόπο. Αυτό πλέον που απομένει είναι να δείξει η “ιστορία” αν μπορεί να γίνει το ίδιο και στις υγειονομικά επίπονες εποχές του covid. Οι καταναλωτές το θέλουν και το επιθυμούν. Οι καταστηματάρχες το “διψούν” και το στοχεύουν. Ας το καταλάβουν και οι “μεγάλοι” του Μαξίμου και ας δώσουν επιτέλους σύντομα ώθηση στην αγορά της Αιγιάλειας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr