background img
banner
banner

Ανθεί ο Οδοντωτός, όχι η γραμμή Αίγιο – Κιάτο

ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ Η ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΙΓΙΟΥ

Η έναρξη λειτουργίας του τμήματος Αίγιο – Κιάτο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στις 22 Ιουνίου του 2020, για τους περισσότερους ήταν… συνώνυμη της λέξης «ταχύτητα». Οι κυβερνώντες, οι εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ, ο ανάδοχος του έργου, η τοπική αυτοδιοίκηση και οι φορείς, όλοι περίμεναν πως η γρήγορη μετάβαση των ταξιδιωτών από και προς την περιοχή θα έδινε τάχιστα αναπτυξιακή προοπτική, καθιστώντας το Αίγιο «σταυροδρόμι» σιδηροδρομικών διαδρομών και εξελίξεων.

Από τότε, αυτό που έχει να παρατηρήσει κανείς, χωρίς να μείνει στους μήνες που η γραμμή τέθηκε εκτός λόγω covid, είναι μικρή πυκνότητα δρομολογίων που τις ημέρες των γιορτών ήταν ανύπαρκτα, καμία ανταπόκριση με τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο Διακοπτού – Καλαβρύτων που τυγχάνει τεράστιας ανταπόκρισης, καθυστερήσεις λόγω τεχνικών προβλημάτων, σχετικά μικρή επιβατική κίνηση και ουδεμία πρόβλεψη για την πρόσβαση στον νέο σταθμό του τρένου στο Αίγιο. Κι όλα αυτά ενώ άπαντες αναμένουν την ηλεκτροκίνηση που θα κάνει τη γραμμή να λειτουργεί με τρόπο σύγχρονο και ταχύ…

Έκοψαν τα δρομολόγια τις γιορτές παρά τη ζήτηση…

Κι ενώ ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος παρουσιάζει άνθιση, η νέα σιδηροδρομική γραμμή δεν μπορεί να… ακολουθήσει. ΄΄Δεν υπήρξε καμία ημέρα που να μην έγιναν τα δρομολόγια Διακοπτό – Καλάβρυτα, Καλάβρυτα ,- Διακοπτό. Όλο το διάστημα λειτούργησαν και τα τρία δρομολόγια και μάλιστα, με πληρότητα που άγγιξε το 100% όλες τις ημέρες ανεξαιρέτως΄΄, ανέφερε στο protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηρόδρομου Γιάννης Καραπαναγιώτης. Η μεγάλη ζήτηση του κόσμου για τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν σταμάτησε ούτε και μετά την εορτή των Θεοφανείων όπου βάση λογικής θα έπρεπε να έχει: ΄΄Από τις 22 Δεκεμβρίου μέχρι και τηνΚυριακή 23 Ιανουαρίου, όχι μόνο δεν ματαιώθηκε κάποιο δρομολόγιο, αλλά ακόμα και μετά τις γιορτές δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το ενδιαφέρον των εκδρομέων και των επισκεπτών ήταν και είναι σε κορυφαία επίπεδα΄΄ τόνισε ο κ. Καραπαναγιώτης.
Αντιθέτως, στην κεντρική γραμμή Κιάτο – Αίγιο / Αίγιο – Κιάτο, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές τις τελευταίες ημέρες και συγκεκριμένα από τις εορτές και μετά.

Το χειρότερο από όλα που κατέγραψε το protionline.gr ήταν ότι ανήμερα των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανείων, δηλαδή τις τρεις ημέρες που υποτίθεται ότι θα ήταν οι “καλύτερες” εισπρακτικά ημέρες όλων των γιορτών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, δεν έγιναν καθόλου δρομολόγια. Αυτό μάλιστα, δημιούργησε πολλά προβλήματα σε επισκέπτες οι οποίοι είτε δεν είχαν ενημερωθεί για την ματαίωση των συγκεκριμένων υπηρεσιών ανήμερα των τριών σημαντικών ημερών, είτε δεν περίμεναν ότι δεν θα είχε προβλεφθεί από την εταιρεία άλλος ή “συγγενικός” τρόπος μετακίνησης.

΄΄Κατώτερη περιστάσεων και προσδοκιών΄΄, αναφέρουν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης

Οι δυσλειτουργίες και η υποτονικότητα για κάτι που η περιοχή περίμενε πολλά όμως ακόμη δεν είδε, μεταφέρονται και στη Βουλή μέσω σχετικής ερώτησης τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και οι δύο Αχαιοί κ. Αναγνωστοπούλου και Μάρκου. Ανάλογη ερώτηση είχαν θέσει και λίγες ημέρες αφότου λειτούργησε η γραμμή, χωρίς όμως – όπως καταγγέλλουν, να υπάρξουν ουσιαστικές βελτιώσεις. Επισήμαναν μάλιστα ότι ΄΄με αυτό τον τρόπο, συρρικνώνεται και απαξιώνεται ο ρόλος ενός σύγχρονου και πολυαναμενόμενου έργου με τεράστιο κοινωνικό, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό όφελος για την περιοχή της Δυτικής Κορινθίας και της Αιγιάλειας, που μπορεί πολλαπλά να συμβάλει στην ποιότητα ζωής, την ασφάλεια και την αποκέντρωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα΄΄.

Επιπλέον, σημείωσαν ότι ΄΄η μέχρι τώρα λειτουργία και χρήση του από το κοινό είναι σαφώς κατώτερη των περιστάσεων και προσδοκιών και γι’ αυτό πολλοί κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της δυτικής Κορινθίας μετακινούνται με δικά τους μέσα μέχρι το Κιάτο για να επιβιβαστούν στον Προαστιακό΄΄. Επίσης, τόνισαν ότι ΄΄οι περισσότεροι νέοι σταθμοί, όπως του Ξυλοκάστρου και άλλοι, στερούνται βασικών υπηρεσιών και υποδομών, όπως τα εκδοτήρια εισιτηρίων και καρτών, οι δρόμοι σύνδεσης με τον αστικό ιστό, η συγκοινωνία, η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, κλπ», ενώ λόγω τις έλλειψης προσωπικού λίγοι εργαζόμενοι απασχολούνται με εξαντλητικά ωράρια. Την ίδια στιγμή, καθυστερεί και η προοπτική ηλεκτροκίνησης της γραμμής η οποία θα μπορούσε να δώσει λύση σε πολλά προβλήματα΄΄. Για τους βουλευτές της αντιπολίτευσης, ΄΄όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εικόνα εγκατάλειψης ενός έργου που αποτελούσε πάγιο και πολυαναμενόμενο αίτημα της περιοχής και που εγκαινιάστηκε με τα χρήματα των φορολογουμένων πολιτών με την κυβέρνηση να το έχει αφήσει στον «αυτόματο», υποβαθμίζοντας το κοινωνικό δικαίωμα της ασφαλούς και γρήγορης συγκοινωνίας για όλους΄΄.

Το παρακολουθεί ο δήμος – Επαφές εντός της εβδομάδας για τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων

Μεγάλο «αγκάθι» αποτελεί για το Αίγιο η δύσκολη πρόσβαση στον σιδηροδρομικό σταθμό που είναι μεν άνετος και σύγχρονος, ωστόσο οι δρόμοι που οδηγούν σε αυτόν δεν προσφέρονται. Το θέμα της προσβασιμότητας στον Σταθμό απασχόλησε από την πρώτη στιγμή τον δήμο Αιγιαλείας ενώ από πέρυσι τον Μάρτιο ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος είχε αποσπάσει τη δέσμευση του διευθύνοντα συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Βίνη ότι η βελτίωση της προσβασιμότητας στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου έχει δρομολογηθεί κανονικά. Μέχρι στιγμής βεβαίως οι παρεμβάσεις αυτές δεν έχουν ξεκινήσει, παρότι κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της γραμμής, πριν ενάμιση χρόνο, είχε υπάρξει δέσμευση και από τον υπουργό Υποδομών.

Για το θέμα ρωτήθηκε από τo protionline.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασίλης Χριστόπουλος, ο οποίος τόνισε πως ο δήμος δεν έχει εγκαταλείψει το θέμα και ότι οι οχλήσεις προς τους αρμόδιους είναι συνεχείς. ΄΄Παρακολουθούμε το θέμα διότι γνωρίζουμε πως αποτελεί πρόβλημα η προσβασιμότητα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου. Μέσα στην εβδομάδα πρόκειται να έχουν κάποιες συναντήσεις τόσο στην ΕΡΓΟΣΕ όσο και στο υπουργείο, προκειμένου να δω σε ποιο στάδιο βρίσκεται το θέμα κι αν θα γίνουν τελικά και πότε τα έργα βελτίωσης που αναμένουμε΄΄.

Οι διαβεβαιώσεις Βίνη σε Καλογερόπουλο

Υπενθυμίζεται πάντως ότι πριν από δέκα μήνες ο κ. Βίνης είχε ενημερώσει τον δήμαρχο πως για τον οδικό άξονα Κορίνθου (θέση Κιντώνη) – Νικολάου Πλαστήρα, οι διαδικασίες βρίσκονταν στη φάση της διεκπεραίωσης από τις αρμόδιες διοικητικές και δικαστικές αρχές, ώστε με την ολοκλήρωση του γραφειοκρατικού πλαισίου άμεσα να δημοπρατηθεί και να υλοποιηθεί το έργο, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από Εθνικούς Πόρους με διαδικασίες fast track. Παράλληλα, ο κ. Καλογερόπουλος είχε υποβάλει εκ νέου το τεκμηριωμένο αίτημα για την ένταξη σε χρηματοδότηση -και συνεπώς και υλοποίηση- του έργου της βελτίωσης του δεύτερου οδικού άξονα προσβασιμότητας στον σταθμό του Αιγίου από την οδό Κορίνθου (θέση Μουντζουρούλια), λαμβάνοντας τη διαβεβαίωση του διευθύνοντος συμβούλου ότι και αυτός ο οδικός άξονας θα λειτουργήσει με τον βέλτιστο και πιο ασφαλή τρόπο, μετά την ολοκλήρωση εκκρεμοτήτων που αφορούν κυρίως σε απαλλοτριώσεις.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr