background img
banner
banner

Μητροπολίτης Ιερώνυμος: Η εκκλησία δέχτηκε πόλεμο και μάλιστα ισχυρό

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ PROTIONLINE.GR ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Μέσα στο σκοτάδι της πανδημίας, την αμφισβήτηση και τον φόβο, ένα άνθος φύτρωσε και ποτίζεται από το απόσταγμα της αγάπης. Η ευωδία του τείνει να καλύψει όλη την Αιγιάλεια και τα Καλάβρυτα. Κι αυτό δεν είναι άλλο από την αλληλεγγύη, τη δοτικότητα, τη στήριξη του αδύναμου συνανθρώπου.

-Συνέντευξη στην Αθηνά Μπόκολα-

Με κλειστούς ναούς και με περιορισμούς λόγω των μέτρων ενάντια στον covid-19, για το 2021 η Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, για το φιλανθρωπικό της έργο κατάφερε να διαθέσει 202.029 ευρώ! Πώς επετεύχθη αυτό το θεάρεστο έργο; Τις απαντήσεις δίνει στο protionline.gr ο πρωτεργάτης της προσπάθειας, ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος.

Παράλληλα, ο Σεπτός Ποιμενάρχης μιλά για την πανδημία και το «άλλο» εμβόλιο, για τη σχέση του με τον Μητροπολίτη Πατρών, για την πρωτοβουλία δράσεων σε συνάρτηση με τους νέους ανθρώπους, για τα άσχημα επακόλουθα του φανατισμού, για το ότι ο άνθρωπος λησμόνησε την πνευματική επαφή με τον Θεό μέσα από την προσευχή, αλλά και για την αναγκαιότητα να παραμείνουμε ενωμένοι και δυνατοί. Εκφράζει δε τη βεβαιότητα πως μετά το τέλος αυτής της παγκόσμιας δοκιμασίας, ο κόσμος θα επιστρέψει με ενθουσιασμό στους ιερούς ναούς, αφού ο οποιοσδήποτε φόβος δεν μπορεί να κλονίσει την ανθρώπινη πίστη!

Η πανδημία εξακολουθεί να ταλαιπωρεί την κοινωνία, άνθρωποι νοσούν, υπάρχουν απώλειες και σε τοπικό επίπεδο. Πόσο έχει επηρεάσει το έργο της Εκκλησίας το κλίμα ανησυχίας που επικρατεί;
Πολλοί λένε ότι άδειασαν οι ναοί. Αν αυτό συμβαίνει, οφείλεται καθαρά στην ανασφάλεια. Και είναι λογικό αφού οι άνθρωποι μετρούν απώλειες δικών τους, νοσούν βαριά, μπαίνουν σε καραντίνα. Είναι γεγονός πως εξαιτίας αυτής της πανδημίας κι όλα αυτά τα οποία καθημερινά μας αναφέρουν στις τηλεοράσεις και διαβάζει ο κόσμος στον ίντερνετ, έχουν προκαλέσει το αίσθημα του φόβου κι έχει μειωθεί το εκκλησίασμα.
Παραδείγματος χάριν, όταν βγήκε ο εφημέριος της Φανερωμένης και ανακοίνωσε τι θα ισχύσει για τον Αγιασμό των Θεοφανείων, δηλαδή να τηλεφωνούν οι πιστοί που επιθυμούν να μεταβεί ο ιερέας στα σπίτια τους να αγιάσει, ανέφερα ότι δεν φοβόμαστε εμείς να πάμε στα σπίτια να αγιάσουμε, αλλά ο κόσμος φοβάται εξαιτίας της πανδημίας. Δεν συμφωνούσα με αυτό τον τρόπο αλλά αφού ο κόσμος ήταν επιφυλακτικός, εμείς οφείλουμε να τον υπηρετούμε.
Όλη αυτή η ανασφάλεια έχει κρατήσει πολλούς πιστούς εκτός Θείας λατρείας. Με τη βοήθεια του Θεού όμως, όταν τελειώσει η πανδημία, ο κόσμος πάλι θα επιστρέψει στον Οίκο του Θεού και θα ξαναγεμίσουν οι ναοί μας. Θα προσκυνήσει, θα υμνήσει τον Πατέρα, θα λειτουργηθεί και θα κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων. Διότι είμαι πεπεισμένος πως ο λαός μας πιστεύει, οι Αιγιώτες και οι Καλαβρυτινοί είναι πιστοί και θα επιστρέψουν στον Οίκο του Θεού. Ο φόβος υπάρχει, όμως η πίστη δεν χάνεται.
Η εκκλησία δέχτηκε πόλεμο και μάλιστα ισχυρό. Κάθε φορά που τα κρούσματα ανέβαιναν, πολλοί έλεγαν “η εκκλησία φταίει” ή “ο συνωστισμός στους ναούς αυξάνει τα περιστατικά”. Όμως την πίστη μας ουδείς μπορεί να την ξεριζώσει. Θεωρώ ότι απλά οι πιστοί κάνουν ό,τι ακριβώς κι εμείς: Περιμένουμε να τελειώσει ο κορωνοϊός και να επιστρέψουμε όλοι στις παλιές συνθήκες. Οι χριστιανοί επιθυμούν να νιώσουν τον Θεό, να νιώσουν ξανά την πνευματική χαρά που τους προσφέρει το να έρχονται κοντά Του.

Είναι γεγονός ότι στο θέμα του Αγιασμού υπήρξε μία σύγχυση και κάποιοι έσπευσαν να πουν πως προσεγγίσατε διαφορετικά το θέμα από τον Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο. Διαβάσαμε ακόμη και για «σχίσμα»…
Η δική μου τοποθέτηση αλλά και του Αγίου Πατρών ήταν η ίδια. Ακριβώς επειδή ο λαός φοβάται, είπαμε πως όποιος θέλει μπορεί να καλέσει τον ιερέα και να κάνει τον αγιασμό στο σπίτι του. Όταν ήμουν στον Μητροπολιτικό Ναό διευκρίνισα ότι αυτό δεν είναι κάτι που εμείς επιθυμούμε, δηλαδή να μας παίρνουν τηλέφωνο για να πάμε και πως γίνεται εξ’ ανάγκης, επειδή κάποιος κόσμος φοβάται να τον επισκεφθεί ο ιερέας. Την ίδια «γραμμή» είχε και ο Άγιος Πατρών. Εξ αφορμής της πανδημίας και του φόβου που διακατέχει τον κόσμο, είπε ο αγιασμός φέτος στα σπίτια να γίνει σε όποιον το επιθυμεί. Και οι υπόλοιποι να πάρουν τον αγιασμό από τον ναό και να αγιάσουν τα σπίτια τους. Κάποιοι ήθελαν να μεταφέρει ο ιερέας την ευλογία στα σπίτια τους κι έτσι έγινε. Επομένως δεν υπήρξε «σχίσμα» μεταξύ ημών και του Αγίου Πατρών. Ούτε καν διαφορετική θέση επί του θέματος. Αγαπώ και σέβομαι τον Άγιο Πατρών κι έχουμε συνεργαστεί άριστα όπου χρειάστηκε. Κι αυτός δίνει τη δική του μαρτυρία πίστεως, σεβασμού και αγάπης προς τον συνάνθρωπο μέσα σε αυτή την πανδημία, όπως όλοι μας.

Σας ακούσαμε πρόσφατα να αναφέρετε πως «έκαναν οι άνθρωποι το εμβόλιο όπως υπέδειξαν οι επιστήμονες, όμως είναι αναγκαίο και το ΄΄εμβόλιο΄΄ που θα φέρει τον Χριστό στις καρδιές μας». Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να λειτουργήσουμε ώστε να διαφυλάξουμε την ψυχική και σωματική μας υγεία;
Είπα ότι ακούσαμε τους επιστήμονες και κάναμε τα εμβόλια. Αλλά ο άνθρωπος έχει ανάγκη και από ένα άλλο εμβόλιο, αυτό της πίστης και εμπιστοσύνης στον Θεό, της αγάπης, της αλληλεγγύης, της ταπείνωσης, της πίστης, της συγχωρητικότητος, αυτά τα οποία λείπουν πλέον από τον πλανήτη. Και βέβαια το εμβόλιο της μετάνοιας. Ο άνθρωπος, αντί να μετανοήσει και να ζητήσει συγγνώμη από τον Θεό, απομακρύνθηκε. Ενδιαφερόμαστε για το σώμα και ακούμε για την υγεία μας τους επιστήμονες αλλά έχουμε και μία ψυχή. Σε αυτή την πανδημία έχει γίνει διαχωρισμός και ενδιαφερόμαστε περισσότερο για το σώμα και λιγότερο για την ψυχή. Ψυχή τι είναι; Η συμμετοχή μας στη Θεία λατρεία, η μετάνοια, η Εξομολόγηση και η συχνή Θεία Κοινωνία. Να μην φτάνουμε μόνο τέσσερις φορές τον χρόνο να μεταλαμβάνουμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, αλλά να κοινωνάμε συχνά, διότι αυτό είναι το φάρμακο το οποίο μας δίνει ζωή αιώνιο. Ο Θεός δεν μπορεί να μας λύνει τα καθημερινά προβλήματα. Με τη συμμετοχή όμως του ανθρώπου στη Θεία λατρεία, του δίδει πνευματική δύναμη για να μπορεί να αντιμετωπίζει τα προβλήματα της ζωής. Έχων ο άνθρωπος τα πνευματικά εφόδια τότε φωτίζεται ο νους του και επιλύει μόνος του τα προβλήματα της καθημερινότητος.
Γιατί έχουμε νέους να οδηγούνται στα ναρκωτικά; Γιατί έχουμε γυναικοκτονίες, γιατί έχουμε περιθωριοποιημένους ανθρώπους, γιατί έχουμε ανθρώπους που επαναστατούν, νέους που βγαίνουν και κάνουν τη δική τους επανάσταση σε όλους τους τομείς της ζωής μας; Μήπως γιατί έχουν να πουν σε εμάς που υπηρετούμε τον Χριστόν ότι «είμαστε κι εμείς εδώ;» Μήπως μας χτυπούν το καμπανάκι; Ο Ζακχαίος, επειδή ήταν κοντός και δεν του έδιναν σημασία, ανέβηκε στη συκιά να τον προσέξουν, λέγοντάς τους «είμαι κι εγώ εδώ» και τότε ο Ιησούς του είπε «θα πάμε στο σπίτι σου». Μήπως λοιπόν κι αυτοί οι άνθρωποι που είναι στο περιθώριο αντιδρούν για να μας επιστήσουν την προσοχή ώστε να τους ανοίξουμε τις αγκάλες μας και να τους διδάξουμε για τον Χριστό; Ο Χριστός ήρθε στη γη για να ενώσει τον ουράνιο κόσμο με τον επίγειο. Όμως δυστυχώς, εμείς ασχολούμαστε με άλλα πράγματα.

Επομένως, για να αντιμετωπίσουμε την πανδημία ποια είναι τα «όπλα μας»;
Και η επιστήμη αλλά και η πίστη μας και η εμπιστοσύνη μας στο θέλημα του Θεού. Για να μπορέσουμε να το επιτύχουμε όμως θα πρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη στον Θεό. Μου μετέφερε πριν λίγες ημέρες ένας χριστιανός: «Αν όλοι εμείς προσευχόμεθα, ο Θεός θα μας είχε στείλει τη χάρη Του και θα είχαμε προστατευτεί από αυτή την πανδημία. Αλλά ξεχάσαμε να προσευχόμαστε. Η προσευχή είναι η επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό. Όπως στον κορωνοϊό όταν νοσήσει κάποιος σοβαρά, έχει ανάγκη το οξυγόνο για να λειτουργήσουν οι πνεύμονές του, έτσι κι όλοι έχουμε ανάγκη από το οξυγόνο της προσευχής που έρχεται και ανανεώνει τους πνευματικούς πνεύμονες. Δυστυχώς, σήμερα έχει εκλείψει η προσευχή, στην πλειονότητά τους οι οικογένειες την έχουν ξεχάσει, κάθονται στο φαγητό χωρίς να προσευχηθούν.
Δεν νιώθουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν με τον Θεό; Να ευχαριστήσουν τον Θεό, να Τον επικαλεστούν, να Τον δοξάσουν, να Τον ευχαριστήσουν… Το βράδυ πριν κοιμηθούμε πρέπει να κάνουμε την προσευχή μας για να έρθει ο άγγελος, αυτός που έχουμε κληρονομήσει κατά την ημέρα της βαπτίσεώς μας, να είναι μαζί μας, να μας απαλλάξει από τις επιδρομές του διαβόλου. Η προσευχή είναι η προσωπική επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό.

Τι επιθυμείτε να φέρει το νέο έτος που ανέτειλε για την Ιερά Μητρόπολη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και για το ποίμνιό σας;
Αυτό που εύχομαι είναι να φύγει εντελώς αυτό το πράγμα που λέγεται κορωνοϊός και ταλαιπωρεί τόσο όλη την ανθρωπότητα. Ελπίζω τα “μηνύματα” που έστειλε αυτή η πανδημία στον κόσμο, να μπορέσουν να “διαβαστούν και να ερμηνευτούν” σωστά. Ελπίζω να γίνει ένα “ξεκαθάρισμα” όλων αυτών που ζήσαμε και όλων όσων ακούσαμε και να μπορούμε να εκτιμήσουμε τα γεγονότα, να δούμε ποιοι είχαν άδικο και ποιοι δίκιο. Με το τέλος της, ευελπιστώ να μονιάσουμε πάλι ως λαός. Θέλω να πάψει να διχάζεται ο κόσμος και να εξαλειφθεί η αμφισβήτηση. Ελπίζω η Παναγία μας, οι Άγιοι Πατέρες μας και ο Θεός να προστατεύουν την επαρχία μας, την Αιγιάλεια, τα Καλάβρυτα και τους δημότες τους και να παραμείνουμε όλοι ενωμένοι, δυνατοί και συσπειρωμένοι. Να ζούμε με τα πάθη μας, τις μικρότητές μας, τις αδυναμίες μας μεν, αλλά με ευημερία και ευτυχία. Αυτό είναι το νόημα της πορείας του δρόμου που βαδίζουμε, του δρόμου της ζωής.
Σκοπός μου είναι και θα παραμείνει, ο πιστός λαός της περιοχής μας να πορεύεται και να οδηγείται προς την απόλυτη αγάπη που φέρνει μόνο ο Θεός και η πίστη μας. Ελπίζω να προσεύχεται ο κόσμος και για τον ευτελή και ταπεινό Ιερώνυμο, ώστε να μπορεί να αντέξει τις δυσκολίες. Να μπορώ να δίνω λύσεις και να κρατώ τις ισορροπίες, σε αυτές τις πολύ ιδιαίτερες και γρήγορες εποχές που ζούμε. Είναι πολύ δύσκολο να κρατά ένας ιεράρχης τις ισορροπίες και να βρίσκεται μπροστά στις εξελίξεις, να δίνει απαντήσεις σε όλα. Ο Θεός όμως μας οπλίζει με δύναμη και αισιοδοξία.

Το φιλανθρωπικό έργο σε δύσκολους καιρούς

Οι ναοί παραμένουν μισοάδειοι. Οικονομικά, πώς μπορούν να επιβιώσουν;
Όντως, οι ναοί έχουν οικονομικό πρόβλημα εξαιτίας αυτής της καταστάσεως. Αδυνατούν να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα. Αλλά ο Θεός βοηθάει. Σκεφτείτε ότι το μόνο έσοδο που έχει η Μητρόπολη είναι αυτό το οποίο αποδίδουν οι ναοί ώστε να μπορέσουμε να επιτελέσουμε το έργο και τις φιλανθρωπίες μας.

Συνεπώς, καθίσταται δύσκολο το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεως. Κατά πόσο καταφέρατε μέσα στο 2021 να επιτύχετε τους στόχους σας προς αυτή την κατεύθυνση;
Μέσα στο 2021, με τη βοήθεια του Θεού, επιτεύχθηκε κάτι πολύ σημαντικό. Εν μέσω πανδημίας που οι ναοί μας δεν είχαν πόρους, είδαμε πώς ο Θεός έρχεται και σκεπάζει την Μητρόπολή μας και πώς η Παναγία μας τελικά προχωράει το ταπεινό έργο το οποίο επιτελούμε και που κληρονόμησα από τον προκάτοχό μου. Για το 2021, από το Ταμείο Φιλανθρωπίας δώσαμε βοηθήματα της τάξης των 48.826 ευρώ. Για την ενίσχυση πληγεισών περιοχών (βγάλαμε δίσκους και στείλαμε χρήματα στην Εύβοια και τη Γορτυνία) συγκεντρώθηκαν 25.000 ευρώ. Για το Ταμείο Υποτροφιών που δίδονται σε νέους διατέθηκαν 34.609 ευρώ. Στο Κελάρι της Αγάπης εδόθησαν 8.943 ευρώ σε χρήματα, ενώ για να λειτουργήσει το Κοινωνικό μας Φροντιστήριο διατέθηκαν 17.681 ευρώ ι. Για τον Ιερό Ναό Αγίου Λουκά στο Νοσοκομείο Αιγίου δόθηκαν 16.679 ευρώ και για το Στέκι της Αγάπης 50.290 ευρώ. Το συνολικό ποσό που διατέθηκε είναι 202.029 ευρώ. Κι όλα αυτά επιτεύχθηκαν με κλειστούς ναούς. Κι εδώ είναι η χάρις του Θεού! Και σε αυτά τα χρήματα δεν υπολογίζουμε το Καλλιμανοπούλειο, το Αγάπης Μέλαθρον «Ο Άγιος Χαράλαμπος» που καλύπτεται μέρος των λειτουργικών από τον ΕΟΠΥΥ, φτάνοντας έτσι το ποσό που διαχειριστήκαμε συνολικά ανέρχεται στο 1 εκατ. ευρώ. Κι έχω απαλλάξει τους ναούς από τριμηνίες στις περιόδους που ήταν κλειστοί. Όμως ο Θεός ευδόκησε, η Παναγία ευλόγησε το έργο μας και φτάσαμε σε αυτό το σημείο. Χωρίς να υπολογίσουμε τους μισθούς της Ιεράς Μητροπόλεως, περί τις 20.000 ευρώ κάθε μήνα, ήτοι 240.000 ευρώ τον χρόνο. Η δύναμη της αγάπης για τον συνάνθρωπο ξεπερνά κάθε προσδοκία, κάθε πανδημία και κάθε εμπόδιο!

Στα δύο χρόνια ποιμαντορίας σας, «ξαναζωντανέψατε» το κοινωνικό φροντιστήριο, (όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες) πραγματοποιείτε επισκέψεις σε σχολεία και ιδρύματα, συναντηθήκατε με νεόνυμφους, επαναφέρατε τον εκκλησιασμό των μαθητών… Τι εισπράττετε από τους νέους ανθρώπους και πόσο εποικοδομητική είναι για εσάς η επαφή μαζί τους;
Ο κόσμος ναι μεν φοβάται εξαιτίας της πανδημίας και τον «βομβαρδισμό» ειδήσεων, όμως ο Θεός είναι αυτός που οδηγεί αυτό το «καράβι». Ο κόσμος πιστεύει, είναι εμφανές μέσα στην κοινωνία του Αιγίου και στα Καλάβρυτα. Γεμίζουν οι ναοί μας, οι νέοι πηγαίνουν στην εκκλησία κι αυτό το βλέπω και από τους διευθυντές που μας καλούν στα σχολεία. Στις Θείες Λειτουργίες που κάναμε με τη συμμετοχή των μαθητών ήταν μία καλή ευκαιρία να επικοινωνήσω με τα παιδιά. Η συνάντηση με τους νεόνυμφους ήταν μία πολύ ωραία εμπειρία και θα το καθιερώσουμε μία Κυριακή μετά τα Εισόδια της Παναγίας, να κάνουμε μία Θεία Λειτουργία αφιερωμένη στους νεόνυμφους και κατόπιν να κουβεντιάζουμε μαζί τους. Σε κάθε επαφή μου με τους νέους εισπράττω πολλή αγάπη και εμπιστοσύνη. Οι νέοι άνθρωποι έχουν χάσει την αγάπη από τους μεγαλύτερους και την εμπιστοσύνη τους, στερούνται την ανθρώπινη επαφή. Εγώ τους λέγω πως το μόνο που μπορώ να τους προσφέρω είναι η προσευχή μου και το πράττω. Κι αυτοί νιώθουν αυτή τη ζεστασιά.
Αυτό όμως που πραγματικά χαίρομαι και είναι όμορφο, είναι αυτό που βιώνω στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία της περιοχής. Εκεί μπορεί να δει κανείς την “καθαρότητα” στα μάτια των παιδιών. Κι εκεί μπορεί κάποιος να καταλάβει απόλυτα την κακία των ενηλίκων. Την αποστασία τη δική μας. Και έρχομαι και λέω, ότι ο ποιμένας αυτό πρέπει να έχει ως κυρίαρχο σκοπό: Ἄφετε τὰ παιδία καὶ μὴ κωλύετε αὐτὰ ἐλθεῖν πρός με, τῶν γὰρ τοιούτων ἐστὶν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ο ίδιος ο Θεός μας προσκαλεί να είμαστε όλοι παιδιά στην καρδιά, να ζούμε με την ίδια φλόγα που αισθάνεται τον κόσμο ένα παιδί. Ένα παιδί έχει μόνο αγάπη, αγνότητα και “καθαρότητα”. Αυτά που λείπουν από εμάς τους μεγάλους.

Πώς προχωρούν τα έργα αποκατάστασης του Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου και ανάπλασης του Ιερού Προσκυνήματος της Παναγίας Τρυπητής; Γνωρίζετε πότε θα παραδοθούν;
Είχαμε επισκεφτεί με τον Γέροντα τον πρώην Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο το Ιερό Προσκύνημα της πολιούχου μας Παναγίας Τρυπητής και είδαμε από κοντά ότι προχωρούν οι εργασίες. Η ανακατασκευή εστιάζει στον διάκοσμο και τις αγιογραφίες. Το εντυπωσιακό είναι ότι καθαρίζεται η οροφή της εκκλησίας εσωτερικά. Είναι μια δουλειά με μεγάλη λεπτομέρεια, πολύ επίπονη, οι επιφάνειες καθαρίζονται σπιθαμή προς σπιθαμή με μπατονέτες! Τα πράγματα πάνε καλά και η διευθύντρια της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Αχαΐας κ. Κουμούση μάς βοηθάει πάρα πολύ και την ευχαριστούμε γι’ αυτό και τον Περιφερειάρχη κ. Φαρμάκη που μας βοήθησε και ξεπεράστηκαν τα προβλήματα για να υλοποιηθεί το έργο. Η ανάπλαση της Παναγίας Τρυπητής έχει ακόμη πολλή δουλειά, αλλά με τη βοήθεια του Θεού και της Παναγίας θα προχωρήσει. Εκτιμώ σε 2-3 χρόνια θα έχει τελειώσει όμως το βέβαιο είναι ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά. Το ευχάριστο είναι ότι καθαρίζεται και το καθολικό του ναού του Μεγάλου Σπηλαίου όπου κι εκεί γίνεται πολύ καλή δουλειά από την Εταιρεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων στο έργο που χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια. Όσο για τον Ιερό Ναό των Εισοδίων, τα συνεργεία εργάζονται και εκτιμούμε ότι Ιούνιο με Ιούλιο θα έχουν τελειώσει και ο ναός θα είναι έτοιμος να λειτουργήσει ξανά μετά από 27 χρόνια!

Ερχόμενοι στα… των μεγάλων, έχετε αναφερθεί στα άσχημα επακόλουθα του φανατισμού. Θεωρείτε ότι οι κ. Μόσιαλος και Χωμενίδης διακατέχονται από φανατισμό γι’ αυτό προέβησαν σε αυτά τα περιφρονητικά σχόλια για την Παναγία και τον Χριστό; Ήταν στοχευμένες οι ενέργειές τους;
Ο καθένας βγαίνει, έρχεται και λοιδορεί την πίστη όσων ακολουθούν την Ορθοδοξία. Άκουσα κάποιον χθες μόλις, να λέει ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να πιστέψει σε ό,τι θέλει και να πει όσα επιθυμεί. Βέβαια και ισχύει, είναι δικαίωμά του. Αλλά το να υβρίζει κάποιος την Παναγία, τον Χριστό ή τους Αγίους μας, δεν έχει κανένα δικαίωμα. Δεν μπορεί κανείς να προκαλεί την πίστη μας δημοσιεύοντας λίγο πριν τα Χριστούγεννα τέτοια πράγματα. Για ποιον λόγο κάποιος κάνει κάτι τέτοιο; Απλά για να προκαλέσει. Αφού λοιπόν θέλεις να προκαλέσεις έτσι, να περιμένεις και την αντίδραση όσων πιστεύουν. Αναφέρθηκε από ορισμένους ότι “αν στο Ισλάμ γινόταν μια ανάλογη πράξη, αυτό θα ήταν ικανό για να του πάρουν το κεφάλι”. Και έτσι είναι. Αν κάποιος Εβραίος βγει και μιλήσει δημόσια έτσι, οφείλει εκ του νόμου να ζητήσει συγγνώμη από ανθρώπους και Θεό. Εδώ όμως δεν ισχύουν αυτά, γιατί ο χριστιανισμός είναι μια ελεύθερη θρησκεία που το μόνο που έχει είναι αγάπη και πίστη. Αυτό όμως δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να υβρίζει και να απαξιώνει την πίστη του κόσμου. Δεν μπορεί ο καθένας, να προκαλεί το θρησκευτικό συναίσθημα ούτε να προσβάλει αυτό που πιστεύει ο άλλος. Αυτό, δηλώνει και φανατισμό και κόμπλεξ. Όσοι λειτουργούν έτσι είναι ανήθικοι, κομπλεξικοί και φανατικοί φορώντας παρωπίδες.
Επί δεκαοκτώ χρόνια ήμουν ηγούμενος στο Μέγα Σπήλαιο. Διακόνησα την Παναγία μαζί με τους υπόλοιπους πατέρες. Έχουμε δει θαύματα μπροστά στα μάτια μας, να βγαίνουν ευωδιές από κάτω από την πηγή με το Ιερό Νερό, να βγαίνουν μυρωδιές από την Εικόνα Της. Κάποτε, ήμουν μέσα στον ιερό ναό, ήταν πρωί και τελούσαμε την Θεία Λειτουργία. Άξαφνα, νιώσαμε όλοι μια απίστευτη ευωδία και λέγω στον πατέρα Σεραφείμ “με τι υλικό καθαρίσατε τις εικόνες; Πολύ ωραία ευωδιά. Είναι σαν τριαντάφυλλο ή γιασεμί”. Όταν λοιπόν ο ίδιος με διαβεβαίωσε ότι δεν υπήρχε κάποιο αρωματικό προϊόν που “περνούσαν” τις εικόνες, δεν το πίστευα, σάστισα. Αυτή η ευωδία θυμάμαι διήρκεσε για μερικές ημέρες και έπειτα σταμάτησε. Κανείς ποτέ δεν είχε περάσει κάτι τις εικόνες, ήταν απλά η μυρωδιά της Θείας Χάρης. Η δύναμη της Παναγίας και η Αγάπη Της. Όταν λοιπόν αυτό που έχω δει και βιώσει, αυτό το τόσο σπάνιο και ξεχωριστό συναίσθημα, έρχεται ο καθένας τυχάρπαστος και το αμφισβητεί, τότε το λιγότερο που μπορώ να τον χαρακτηρίσω είναι κομπλεξικό και βλάσφημο. Δεν μπορεί να κοροϊδεύει κανείς την πίστη την δική μου, την δική σου, την πίστη κάθε ανθρώπου. Δεν το δέχομαι και είναι πολύ θλιβερό να συμβαίνει. Περιμένω μια συγγνώμη τους. Αλλά νομίζω ότι αδίκως περιμένω. Και βεβαίως πρέπει να γνωρίζουν ότι το Ευαγγέλιο είναι Ένα. Οι Πατέρες της εκκλησίας είναι μοναδικοί. Κι έτσι είναι. Το ναι είναι ναι, και το ου είναι ου. Ο λόγος του Θεού είναι ένας, ενιαίος και αιώνιος, μοναδικός. Η πίστη είναι μία, δεν χωρίζεται στην δική μου και την δική σου. Το Ευαγγέλιο του Ιησού είναι ένα και είναι απόλυτο. Ή το πιστεύεις και το ακολουθείς ή το απορρίπτεις και αποστασιοποιείσαι. Η Παναγία και η Χριστιανοσύνη είναι ο εύκολος στόχος. Ή είσαι χριστιανός ή δεν είσαι. Δεν μου αρέσει να υβρίζει ο καθένας όσα για εμένα είναι το νόημα της ζωής και η αλήθεια της ψυχής.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr