background img
banner
banner

Σχήμα… οξύμωρο η εορταστική εικόνα της Αιγιάλειας

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΤΖΙΡΩΝ ΚΑΤΑ 10% ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ

Τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα των τελευταίων χρόνων σε γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, γνώρισε φέτος η Αιγιάλεια, με εμπορικούς δρόμους, παραλίες και ορεινούς προορισμούς να γεμίζουν κόσμο. Οι τζίροι των τοπικών επιχειρήσεων αυξήθηκαν σημαντικά, πλην όμως η κατανάλωση δεν κυμάνθηκε στα επιθυμητά επίπεδα και ήταν δυσανάλογη του όγκου των καταναλωτών, ντόπιων και επισκεπτών.

Η εορταστική περίοδος δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «τονωτική ένεση» για την πολύπαθη τοπική οικονομία, αποτέλεσε ωστόσο… βαθιά ανάσα. Το 2023 μπήκε με καλούς οιωνούς μιας και το τριήμερο πριν την Πρωτοχρονιά θεωρήθηκε το αποκορύφωμα της κίνησης, μιας περιόδου με πολλά σκαμπανευάσματα. Το Πάρκο των Χριστουγέννων, το Αίγιο, οι παραλίες του, τα ημιορεινά και ορεινά της Αιγιάλειας, πλημμύρισαν επισκέπτες κυρίως από την Αθήνα, που είτε ήρθαν στα πατρικά τους σπίτια για γιορτές, είτε φιλοξενούνταν σε συγγενείς και φίλους και σε μικρότερο ποσοστό, διέμειναν σε καταλύματα της περιοχής.

Πληρότητα στα ορεινά καταλύματα, περιορισμένη ζήτηση για τα παραλιακά

Κι όλα αυτά ενώ το Αίγιο δεν θεωρείται χειμερινός τουριστικός προορισμός, με μόνη εξαίρεση κάποια ορεινά χωριά, με έμφαση στην Ανατολική Αιγιάλεια, όπως π.χ. η Ζαρούχλα, που κάθε χρόνο προσελκύουν μεγάλο αριθμό τουριστών. Ερωτηθείς από τo protionline.gr για την κίνηση των ημερών στα καταλύματα της περιοχής, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής, επισήμανε: ΄΄Το Αίγιο, παραδοσιακά, δεν έχει ποτέ μεγάλη επισκεψιμότητα στις γιορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και γι’ αυτό δεν περιμένει κανείς κάτι καλύτερο αυτή την περίοδο. Όμως δεν πρέπει να παρακάμψουμε το γεγονός ότι υπάρχουν ορεινά χωριά στην Αιγιάλεια που θεωρούνται χειμερινοί προορισμοί κι αυτά γνώρισαν πληρότητες 100% τόσο τα Χριστούγεννα όσο και την Πρωτοχρονιά, όπως μας μετέφεραν οι συνάδελφοι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων. Στα πεδινά της Αιγιάλειας, σε όσα ξενοδοχεία ήταν ανοιχτά, η πληρότητα κυμάνθηκε στο 30% με 50% και αυτό ήταν αναμενόμενο αφού αυτή την εποχή ο κόσμος δεν επιλέγει παραλιακά θέρετρα΄΄.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Κανελλή, ΄΄όντως παρατηρήθηκε μεγάλη επισκεψιμότητα όμως αρκετοί ήταν αυτοί που φιλοξενήθηκαν σε σπίτια΄΄.

Αναφορικά με το εάν έχουν επηρεαστεί οι τιμές των ξενοδοχείων από τη μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους, ο κ. Κανελλής είπε: ΄΄Παρά την «έκρηξη» των τιμών λόγω της ενέργειας, μπορούμε να πούμε ότι οι τιμές στα καταλύματα της περιοχής έχουν συγκρατηθεί και οι συνάδελφοι κάνουν ό,τι μπορούν για να τις διατηρήσουν. Έτσι, σε γενικές γραμμές, οι όποιες αυξήσεις δεν ξεπερνούν το 5% με 10%.’’ Τέλος, όσον αφορά το πότε αναμένεται και πάλι… κύμα επισκεπτών στην περιοχή, ο αντιπρόεδρος των Ξενοδόχων, σημείωσε πως τις απόκριες η Αιγιάλεια είναι προορισμός και επωφελείται από τη γειτονική Πάτρα. ΄΄Συνήθως τις απόκριες έχουμε κίνηση, θα δούμε πώς θα είναι η κατάσταση, ευελπιστούμε όμως τότε να έχουμε ακόμη περισσότερους επισκέπτες΄΄, σχολίασε.

Βγήκαν περισσότερο, κατανάλωσαν με φειδώ

Κατά πόσο όμως από την επισκεψιμότητα των ημερών επηρεάστηκε θετικά η τοπική αγορά; Ο πρόεδρος του Εμπορικού, Εισαγωγικού και Επιχειρηματικού Συλλόγου Αιγιαλείας Δημήτρης Ντερντές, αναφέρει στo protionline.gr: ΄΄Ο κόσμος ήταν πάρα πολύς κι αυτό φάνηκε όλες τις μέρες από την παρουσία του σε δρόμους και καταστήματα. Την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου το απόγευμα η κίνηση έδειξε να απογειώνεται, ενώ το αποκορύφωμα ήταν την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, όταν και όλα τα εμπορικά καταστήματα ήταν γεμάτα. Η αγορά γέμισε κόσμο και εξαιτίας των δράσεων που κορυφώθηκαν με τον γύρο του λεωφορείου του Άη Βασίλη στους εμπορικούς δρόμους. Όταν σχεδιάσαμε τη δράση αυτή, γνωρίζαμε ότι θα έχει απήχηση δεν περιμέναμε όμως την τεράστια επιτυχία. Στόχος μας είναι να την καθιερώσουμε και να την κάνουμε θεσμό. Προσέλκυσε τόσο κόσμο, που κάποιοι δεν κατάφεραν τελικώς να μπουν στο λεωφορείο΄΄.

Σημείωσε ακόμη πως οι ημέρες της Πρωτοχρονιάς είχαν ακόμη περισσότερο κόσμο από ό,τι των Χριστουγέννων και ότι ο καλός καιρός ευνόησε τα καταστήματα.

Ωστόσο, επισήμανε πως η κατανάλωση μειώθηκε σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και οι τζίροι έπεσαν σε ποσοστό περίπου 10% από πέρυσι τις γιορτές. ΄΄Φέτος είχαμε περισσότερο κόσμο, όμως ψώνισαν λιγότερο΄΄, υπογράμμισε ο κ. Ντερντές.

Η εικόνα αυτή πάντως είναι ενδεικτική της κατάστασης που επικρατεί στην κοινωνία, με τους ανθρώπους να επιθυμούν να βγουν να διασκεδάσουν και να καταναλώσουν μετά τους περιορισμούς των μέτρων του covid, ωστόσο τα οικονομικά τους δεν τους επιτρέπουν να κάνουν το… κάτι παραπάνω…


Διαβάστε περισσότερα:
· · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr