ΤΕΡΑΣΤΙΑ Η ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ… ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΑΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Μία συναρπαστική τουριστική “εμπειρία” πρόσφερε ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος τις τρεις εβδομάδες της εορταστικής περιόδου, που ολοκληρώθηκε πανηγυρικά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Τα τρία συνεχή δρομολόγια Διακοπτό – Καλάβρυτα με επιστροφή, επί καθημερινής βάσεως, “έγραψαν tilt” με μεγάλα γράμματα και ταυτόχρονα σημείωσαν το ρεκόρ της “100% πληρότητας”. Όμως είναι μία διαδρομή που η ζήτησή της, ήταν και είναι ένας “αγώνας δρόμου” εύρεσης εισιτηρίου για το επιβατικό κοινό. Η διαδρομή, κυρίως λόγω κορωνοϊού, είχε να… επιτύχει μία τέτοια ανάλογη τουριστική ζήτηση σχεδόν τρία χρόνια, με εκατοντάδες εκδρομείς της “τελευταίας στιγμής” να μένουν… εκτός βαγονιών, τελικά.
100% από τις 23 Δεκεμβρίου μέχρι το προηγούμενο Σαββατοκύριακο
Η μεγάλη επισκεψιμότητα, ξεκίνησε περίπου στις 16 του Δεκέμβρη και σταδιακά, ημέρα με την ημέρα, οι πληρότητες και στα τρία δρομολόγια που πραγματοποιούσε ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος, άγγιζαν το 90-95%.
Από την προπαραμονή των Χριστουγέννων δε, και μέχρι τις 8 Ιανουαρίου ημέρα Κυριακή, σε κάθε δρομολόγιο ανεξαιρέτως, η πληρότητα σταθεροποιήθηκε στο 100%. Αρνητικό σημείο, αποτέλεσε το γεγονός ότι υπήρξαν εκατοντάδες εκδρομείς και επισκέπτες, οι οποίοι έκαναν τρομερά παράπονα για την λειτουργικότητα της όλης κατάστασης, τα οποία αφορούσαν την οργάνωση των δρομολογίων της εταιρείας Hellenic Train Athens, για τα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που πολλές φορές είχαν τεχνικά προβλήματα, αλλά και για τις καθυστερήσεις των διαδρομών.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως, προέκυψε γιατί η εταιρεία, δεν αποφάσισε να βάλει πρόσθετα εορταστικά δρομολόγια. Το αποτέλεσμα ήταν να μην δοθεί η δυνατότητα σε κάποιους εκδρομείς να ταξιδέψουν τελικά προς Καλάβρυτα και να μην πραγματοποιήσουν το όνειρο τους, να ζήσουν την μαγευτική εμπειρία της διαδρομής.
Δυσαρεστημένοι αρκετοί εκδρομείς – Οι μισοί από τους επισκέπτες από την Αττική
Ήταν μία εορταστική περίοδος που σκόρπισε ικανοποίηση στους ιδιοκτήτες καταλυμάτων και ξενοδοχείων της περιοχής, αφού μεγάλο ποσοστό των εκδρομέων προέρχονταν από τον νομό Αττικής ενώ ο μεγάλος αριθμός κόσμου, το 50% των επισκεπτών, προσήλθε στην περιοχή του Διακοπτού, κυρίως από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, την Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, από τα Ιωάννινα, ενώ υπήρξε και ένα 10% των εκδρομέων που βρέθηκαν στο σημείο από το εξωτερικό, με ολιγομελή τουριστικά γκρουπ εκδρομών από τουριστικά γραφεία πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το μεγάλο “κρίμα” όμως, ήταν τα εκατοντάδες παράπονα αλλά και νεύρα που… προέκυψαν από το κοινό, όταν κάποιοι προσπάθησαν να μάθουν γιατί η εταιρεία εκμετάλλευσης του Οδοντωτού δεν έχει προβλέψει πρόσθετα δρομολόγια για τις ημέρες των γιορτών, αλλά και το ότι δεν υπήρχε επαρκής τηλεφωνική εξυπηρέτηση, από την Hellenic Train Athens. Υπολογίζεται ότι, επί καθημερινής βάσεως, μονάχα το 1/4 των επισκεπτών τελικά εξυπηρετήθηκε, ανάλογα με τη ζήτηση που υπήρχε.
Καραπαναγιώτης: «Ο ρόλος μας είναι εθελοντικός και υποστηρικτικός»
“Πολύς κόσμος επέλεξε την περιοχή της Αιγιάλειας και συγκεκριμένα το Διακοπτό, για να περάσει τις γιορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς αλλά και το τριήμερο των Θεοφανίων. Οι εκδρομείς, προτίμησαν είτε μία μονοήμερη εξόρμηση δίχως διανυκτέρευση, είτε ένα γεμάτο τριήμερο σε κάποιο οικονομικό κατάλυμα, ώστε να ξεφύγουν από τα στενά όρια της καθημερινότητάς τους. Η επιστροφή στην κανονικότητα, έπειτα από τον covid-19, λειτούργησε απολύτως θετικά…” τόνισε στο protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Γιάννης Καραπαναγιώτης.
Η ζήτηση για τη διαδρομή του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτό – Καλάβρυτα ήταν πάρα πολύ μεγάλη αλλά η εξυπηρέτηση από πλευράς των ιθυνόντων, πολύ περιορισμένη και μικρή. “Ο κόσμος είχε δυσανασχετήσει πολλές φορές, με την αδυναμία της εταιρείας Hellenic Train Athens να έχει επαρκές προσωπικό και περισσότερα δρομολόγια. Σε σημείο μάλιστα που υπήρχαν δεκάδες διαμαρτυρίες…” πρόσθεσε ο κ. Καραπαναγιώτης.
“Το γεγονός της διαμαρτυρίας του κόσμου μπορεί να γίνει ένα πολύ καλό… παράδειγμα, προς τους πάσης φύσεως παράγοντες αυτού του τόπου. Ελπίζω να υπάρξουν στο μέλλον συντονισμένες ενέργειες, για να μη χάνεται ούτε η εμπιστοσύνη του κοινού προς τις παροχές που μπορεί να του δώσει ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος και γενικότερα η περιοχή ως τουριστικός προορισμός, ούτε βεβαίως και η επισκεψιμότητα του τόπου βάσει των δεδομένων που μπορεί ο κάθε επισκέπτης να έχει. Η διαχειρίστρια εταιρεία επικαλείται έλλειψη προσωπικού και πάσης φύσεως τεχνικά προβλήματα, για το ότι δεν μπήκαν έξτρα δρομολόγια τις ημέρες των γιορτών. Ο ρόλος του Συλλόγου μας, είναι εντελώς εθελοντικός και υποστηρικτικός – διαφημιστικός και αυτό κάνουμε, αυτό πράττουμε εμείς και με το Μουσείο μας και με την όποια παροχή υπηρεσιών προς τον κόσμο, που παρέχουμε καθημερινά. Διαφημίσαμε τον Οδοντωτό με τον καλύτερο τρόπο και νομίζω ότι το καταφέραμε” κατέληξε να πει ο πρόεδρος του Συλλόγου.
Τέλος να σημειωθεί ότι, το κόστος κάθε διαδρομής παραμένει αμετάβλητο, στα 9,5 ευρώ δηλαδή, ενώ υπάρχουν και οικονομικές τιμές για φοιτητές, παιδιά, στρατιώτες και ειδικές ομάδες πληθυσμού. Να επισημανθεί ότι η τουρίστες που επιθυμούν να βρεθούν στην περιοχή και να πραγματοποιήσουν τη διαδρομή του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, μπορούν να κλείσουν το εισιτήριο τους διαδικτυακά, μέσω της εταιρείας διαχείρισης.