background img
banner
banner

Τα Καλάβρυτα έκοψαν το νήμα…

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΤΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Χιλιάδες κόσμου, εκδρομείς κάθε ηλικίας και οικονομικής ή όχι… ευρωστίας, βρέθηκαν και απόλαυσαν τις διάφορες εκδηλώσεις του 1ου Φεστιβάλ που διοργανώθηκε πριν λίγες μέρες στα Καλάβρυτα.

Το “Helmos Mountain Festival” όπως ονομάστηκε, πρέπει να θεωρείται ήδη θεσμός και τελικά – όπως αποδείχθηκε – θύμισε έντονα ημέρες… Woodstock, καθώς οι μουσικές επιλογές των διοργανωτών και τα ονόματα των καλλιτεχνών που “παρήλασαν” σε διάφορα χάπενινγκ, είχαν έντονο νεανικό χαρακτήρα και το χαρακτηριστικό των δρώμενων είχε την βάση μιας ποιοτικής μουσικής, με καλλιτέχνες που εκπροσωπούσαν κυρίως την έντεχνη, ποπ, ροκ αλλά και Trans μουσική σκηνή.

Αναπόφευκτες οι συγκρίσεις

Οι διοργανωτές της εκδήλωσης και ο διευθυντής του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων Αλέξης Άγριος, κατάφεραν μία άψογη συνεργασία με τον δήμο Καλαβρύτων. Οι φορείς μπόρεσαν να διοργανώσουν ένα άψογο τριήμερο εκδηλώσεων που λίγο ως πολύ, τα είχε… όλα! Αρκετός κόσμος από την Αιγιάλεια βρέθηκε και παρακολούθησε ορισμένες από τις εκδηλώσεις του γειτονικού δήμου, εκτιμώντας ότι κάποιες από τις δεκάδες δράσεις που είχαν ετοιμάσει οι υπεύθυνοι ήταν ιδανικές. Βέβαια, οι περισσότεροι από αυτούς επισκέφθηκαν την περιοχή για να παρακολουθήσουν καλλιτεχνικές συναυλίες με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και όχι να συμμετέχουν σε υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες. Μοιραία, η σύγκριση του συγκεκριμένου Φεστιβάλ με τα διάφορα δρώμενα που κατά καιρούς διοργανώνονται στον δήμο Αιγιάλειας, ήταν… αναπόφευκτη. Τα Καλάβρυτα κατάφεραν να έχουν τουλάχιστον 11 χιλιάδες επισκέπτες επί καθημερινής βάσεως, για τέσσερις περίπου ημέρες, νούμερο που μαζί με τους εκδρομείς που βρέθηκαν αυθημερόν για κάποια εκδήλωση στην περιοχή των Καλαβρύτων ή… τυχαία, κατάφεραν τελικά να φτάσουν συνολικά με… άνεση τις 21.500 κόσμου, τουλάχιστον.

Οικονομικά οφέλη και προϋποθέσεις

Τα οικονομικά οφέλη που απέκτησε ο δήμος Καλαβρύτων αλλά και οι εκατοντάδες επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή, ήταν τεράστια. Και μοιραία, η σύγκριση που έκαναν πολλοί Αιγιαλείς για τις διάφορες καλλιτεχνικές και διαδραστικές εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί για φέτος το καλοκαίρι στον δήμο, έφερε την Αιγιάλεια να μοιάζει ήδη με έναν… “φτωχό συγγενή” κατά την εκτίμηση κάποιων. Είναι όμως έτσι; Θα μπορούσε ο δήμος Αιγιάλειας να διοργανώνει κάτι ανάλογο κάθε χρόνο, έχοντας ανάλογη ποιότητα και ύφος, όπως το 1ο Φεστιβάλ Mountain Χελμός; Η απάντηση είναι πως όχι. Η έλλειψη προϋπολογισμού του δήμου για φέτος, σε συνδυασμό με τους περιορισμένους εξωτερικά διαθέσιμους χώρους (τεχνικά αλλά και χωροταξικά), δηλαδή διαθέσιμες εκτάσεις για διάφορες ανοιχτές εκδηλώσεις, θα ανάγκαζε κάθε προσπάθεια να μην μπορεί να τελεσφορήσει.

Δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι στα Καλάβρυτα, μέσα σε ένα τετραήμερο “έπεσαν” περίπου 500 χιλιάδες ευρώ από τις “στρατιές” κόσμου που βρέθηκαν είτε σε εκδηλώσεις, είτε σε αγώνες της φύσης και αθλήματα του βουνού, είτε στις συναυλίες και τις καφετέριες, είτε απλά για ένα ολιγόωρο ταξίδι στα γραφικά Καλάβρυτα και στο Χιονοδρομικό Κέντρο, έστω και αν είναι η εποχή που δεν έχει πλέον… χιόνι. Άρα, για κάποιους, η “σύγκριση” ήταν απόλυτα… μοιραία.

«Δεν υπάρχει λόγος σύγκρισης», αναφέρουν από τον δήμο Αιγιαλείας

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι πολλοί δημότες “σύγκριναν” τις δράσεις του Φεστιβάλ Χελμού με τις ήδη υπάρχουσες και προγραμματισμένες δράσεις στην Αιγιάλεια, η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης του δήμου Μαρία Τσουκαλά, τόνισε μεταξύ άλλων: “Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να μην μπαίνουμε στην διαδικασία σύγκρισης, με άλλους. Η πολιτιστική μας ταυτότητα είναι ήδη καθορισμένη και ξέρουμε και πώς να προβάλλουμε τις αξιόλογες εκδηλώσεις του δήμου Αιγιαλείας και πώς να τις υποστηρίξουμε πλήρως. Είναι πολύ σημαντικό να σκεφτούμε, ποιοι είναι οι στόχοι μας και πού έχουμε σκοπό να φτάσουμε. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να καταλάβουμε την πολιτιστική κουλτούρα που κουβαλάει η Αιγιάλεια. Ας επικεντρωθούμε σε αυτά που κάνουμε εμείς και καλώ τον κόσμο του δήμου να στηρίξει για ακόμα μια φορά τις δεκάδες εκδηλώσεις που θα γίνουν φέτος το καλοκαίρι, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του δήμου, προβάλλοντας αυτά που κάνουμε εμείς και όχι κοιτάζοντας γύρω – γύρω, το τι κάνουν οι άλλοι”.

Μιλώντας στο protionline.gr ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Στράτος Βαρδάκης και αναφερόμενος στις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στα Καλάβρυτα, τόνισε ότι η πρώτη εκτίμηση στον τομέα της σύγκρισης μεταξύ των δύο δήμων, ότι στα Καλάβρυτα έχει πολύ μεγάλους εξωτερικούς χώρους για ανάλογες τέτοιες εκδηλώσεις, ενώ στην Αιγιάλεια, όχι: “Η ανταπόκριση του κόσμου στο 1ο Φεστιβάλ Χελμού ήταν πραγματικά μεγάλη και έδειξε ότι ξεκινά ουσιαστικά ένα ετήσιο Φεστιβάλ που θα διαρκέσει για πολλά χρόνια, ίσως και δεκαετίες. Οι άνθρωποι αποδείχθηκαν εντελώς οργανωτικοί και ο κόσμος αγκάλιασε δεόντως κάθε προσπάθεια που έγινε. Όμως δεν μπορούμε να μπορούμε να μπούμε σε ένα μέτρο σύγκρισης των εκδηλώσεων που έγιναν στα Καλάβρυτα ή σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή με τις εκδηλώσεις που πρόκειται να γίνουν στην Αιγιάλεια ή όσες ήδη γίνονται. Ειδικά οι ανοιχτές εκδηλώσεις που μπορούν να γίνουν στον δήμο Καλαβρύτων, λόγω μεγάλης διαθέσιμης έκτασης χώρου, δεν μπορούν να συγκριθούν με τις περιορισμένες δυνατότητες σε εξωτερικές δραστηριότητες, που έχει η Αιγιάλεια. Εμείς, έχουμε προγραμματίσει ήδη δεκάδες αξιόλογες εκδηλώσεις ως δήμος, δράσεις που μπορούν να “τραβήξουν” το ενδιαφέρον των επισκεπτών και πραγματικά, να συγκεντρώσουν χιλιάδες βλέμματα” ανέφερε ο κ. Βαρδάκης.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr