background img
banner
banner

Ανοίγουν ένας – ένας οι φάκελοι

ΠΡΩΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ

Το θέμα του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου και ο Προαστιακός της Πάτρας είναι δύο τοπικά ζητήματα τα οποία κυριάρχησαν στην ατζέντα της Χριστίνας Αλεξοπούλου κατά την πρώτη εβδομάδα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Εν αναμονή της οριστικοποίησης των αρμοδιοτήτων της με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ, η νέα Υφυπουργός Μεταφορών έδωσε βάση, κατά τα 24ωρα που μεσολάβησαν μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, σε μια σειρά από συναντήσεις ενημερωτικές σχετικά με την πορεία όλων των εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν ΟΣΕ, HELLENIC TRAIN και βέβαια τους λοιπούς οργανισμούς τους οποίους και θα εποπτεύει, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ κλπ.

Πριν ανοίξει -ένα προς ένα- τα μέτωπα στο φλέγον κομμάτι των μεταφορών, με την ιδιαίτερη φόρτιση του τελευταίου τετραμήνου μετά και τα Τέμπη, η κ.Αλεξοπούλου είχε την ευκαιρία να εξετάσει τους γνωστούς… φακέλους του Οδοντωτού, του βόρειου (Πάτρα-Ρίο) αλλά και του νότιου κλάδου (Πάτρα – Κάτω Αχαΐα) του Προαστιακού.

Η συνάντηση έγινε την Παρασκευή στο γραφείο της στο Υπουργείο όπου κλήθηκαν οι εκπρόσωποι του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑ ΟΣΕ και της Hellenic Train. Στη συνάντηση ήταν παρών και ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς. Το ζήτημα με την επανεκκίνηση του Οδοντωτού λύθηκε επί τόπου καθώς εκτιμήθηκε ότι μετά τις πρόσφατες κατολοσθήσεις, η γραμμή είχε καθαριστεί και ελεγχθεί. Γι αυτό και άμεσα η Hellenic Train ανακοίνωσε την επανεκκίνηση του τρένου Διακοπτό – Καλάβρυτα (έχει μπει και πάλι στις ράγες από το περασμένο Σάββατο 1/7/2023).

Ο Προαστιακός

Το πρόβλημα του Προαστιακού της Πάτρας κρίνεται πιο σοβαρό καθώς οι ελλείψεις στη συντήρηση και το προσωπικό είναι σημαντικές. Ο βόρειος κλάδος προς Ρίο επαναλειτούργησε πρόσφατα μετά την αποκατάσταση βλαβών στη γραμμή μέσα στην Πάτρα ενώ ο νότιος κλάδος έχει διακόψει εδώ και ένα 20ήμερο. Υπενθυμίζεται ότι η Hellenic Train είχε ανακοινώσει ότι θα ολοκλήρωνε την καταγραφή των προβλημάτων της γραμμής, ώστε να βελτιστοποιηθεί η απόδοση του τροχαίου υλικού (συρμών) και να μειωθούν οι καθημερινές φθορές και ακινητοποιήσεις τρένων με επιβάτες! Η κ.Αλεξοπούλου ζήτησε την περασμένη εβδομάδα από την Hellenic Train να επισπεύσει την καταγραφή προκειμένου να διαμορφωθεί ένας οδικός χάρτης για να ξεκινήσουν πάλι τα δρομολόγια των τρένων και στον νότιο κλάδο.

Η κ.Αλεξοπούλου ζήτησε ενημέρωση καθώς η εταιρεία έχει σταματήσει τις εργασίες συντήρησης και επισκευής συρμών που έχουν υποστεί φθορές ενώ γίνεται προσπάθεια να βελτιωθεί η κατάσταση στην τεχνική βάση που βρίσκεται στον Σ.Σ. του Αγίου Διονυσίου. Εκεί δεν υπάρχει καν υπόστεγο για να επισκευάζονται τα τρένα, υπό το καθεστώς των υψηλών θερμοκρασιών του καλοκαιρού ενώ θα πρέπει να καθαριστεί ο χώρος από χόρτα και άλλα αντικείμενα.

Πολλά τρένα του Προαστιακού βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω βλαβών στη βάση συντήρησης ενώ η εταιρεία έχει δώσει απαγορευτικό στις επισκευές μέχρι να διαμορφωθούν κατάλληλα οι εγκαταστάσεις.

Εκτός από τις επαφές με υπηρεσιακούς και στελέχη της Hellenic Train, η Χριστίνα Αλεξοπούλου θα πρέπει να ξεκινήσει κύκλο επαφών και με τα σωματεία των σιδηροδρομικών απ όλη της χώρα, αμέσως. Αυτό θα γίνει μετά την ολοκλήρωση των ενημερωτικών συσκέψεων -που θα συνεχιστούν από σήμερα- αλλά και την κάλυψη του τυπικού, σε σχέση με το ΦΕΚ και τις αναλυτικές αρμοδιότητες και καθήκοντά της ως νέας Υφυπουργού.

Ευθύνες εκτός… υπηρεσίες

Το μεγάλο στοίχημα της Χριστίνας Αλεξοπούλου, σε συντονισμό με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είναι να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη του κόσμου στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς με αφετηρία τον Προαστιακό. Παράλληλα θα πρέπει να συνδράμει αποφασιστικά ώστε να προχωρήσουν οι νέες σιδηροδρομικές υποδομές στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, παρά το γεγονός ότι αυτό δεν βρίσκεται τυπικά στα δικά της καθήκοντα. Συνολικά, εργασίες σε εξέλιξη σήμερα έχουμε στα τμήματα Κιάτο – Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη – Ρίο και είναι προϋπολογισμού 565 εκατ. ευρώ. Το Ροδοδάφνη – Ρίο έχει περάσει στην κοινοπραξία με επικεφαλής τη ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ (Μυτιληναίος) και έχει μπει από την προηγούμενη ηγεσία ο Υπουργείου σε κανονική τροχιά. Η ΜΕΤΚΑ έχει και το έργο της Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Η νέα ηγεσία του Υπουργείου καλείται να κλείσει το φάκελο του σχεδιασμού και ένταξης σε χρηματοδότηση, για τα έργα νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 4 δισ. ευρώ που περιλαμβάνουν τη σύνδεση του τρένου με το νέο λιμάνι της Πάτρας, με υπογειοποίηση στο μεγαλύτερο τμήμα εντός του πυκνού αστικού ιστού.

Ο διαγωνισμός για το έργο, προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ βρίσκεται ακόμη στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και το CEF. Ο κύκλος του σιδηρόδρομου ολοκληρώνεται με το έργο εκσυγχρονισμού κι επαναλειτουργίας της υφιστάμενης γραμμής από Πάτρα ως Πύργο. Η επαναλειτουργία της γραμμής μέχρι τον Πύργο είναι ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής, ήδη έχουν προχωρήσει τα τεύχη δημοπράτησης, υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι από τον ΟΣΕ και πρέπει να κλειδώσει η χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2021- 2027.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr