background img
banner
banner

Φόβοι ότι η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών θα φέρει και μείωση δαπανών…

ΑΒΕΒΑΙΟΣ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

Από τη στιγμή που η διαχείριση των σχολικών μονάδων σε οικονομικό πλαίσιο πέρασε στην αρμοδιότητα των δήμων, έχουν περάσει αρκετά χρόνια.

Οι Σχολικές Επιτροπές, που έφερε… μαζί του ο νόμος «Καλλικράτης», στην αρχή αντιμετωπίστηκαν με επιφύλαξη, ωστόσο τελικά η λειτουργία τους αποδείχθηκε καθοριστική. Η επικείμενη κατάργησή τους «στα τυφλά», χωρίς κανένα σχέδιο από το υπουργείο, φέρνει νέα δεδομένα και οι ανησυχίες ότι η αλλαγή αυτή μπορεί να έχει συνεπακόλουθο, περικοπές στις επιχορηγήσεις, καλά κρατούν…

Επί της ουσίας η αγωνία των ανθρώπων που έχουν «χτίσει» τις σχολικές επιτροπές του δήμου Αιγιαλείας, υπηρετώντας τες για χρόνια, δεν εκφράζουν επιφυλάξεις τόσο για την αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης όσο στο τι θα μπορεί να διαχειριστεί ο δήμος.

Δημ. Ελευθεριώτης: ΄΄Ο δήμος δεν έχει τους πόρους να σηκώσει μόνος του το βάρος των σχολείων΄΄

“Με βάση τον νόμο που ψηφίστηκε, από 30/6/24 παύουν να ισχύουν οι Σχολικές Επιτροπές και παραμένουν μόνο στους δήμους που έχουν πάνω από 100 σχολικές μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι διατηρούνται στην Πάτρα και οριακά στην Καλαμάτα. Άρα επί της ουσίας καταργούνται πανελλαδικά.

Το θέμα όμως δεν είναι τόσο η κατάργηση αυτών των νομικών προσώπων αλλά η περαιτέρω λειτουργία. Φοβάμαι ότι θα συμπαρασύρει τις δαπάνες του κεντρικού κράτος. Αν συνεχίσει να δίνει τα χρήματα που έδινε και αλλάξει τη φόρμα θα το ισορροπήσουμε.

Σε διαφορετική περίπτωση η διαχείριση θα είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς ο δήμος δεν έχει τους πόρους να σηκώσει μόνος του το βάρος των σχολείων. Εύχομαι να διαψευστώ αλλά εκτιμώ ότι θα έτσι θα γίνει΄΄, αναφέρει στo Protionline.gr ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αιγιαλείας Δημήτρης Ελευθεριώτης.

Παράλληλα, εξηγεί: ΄΄Εάν με την κατάργηση η αρμοδιότητα πάει σε μία αντιδημαρχία, το θέμα δεν είναι τόσο η μετάβαση αλλά το οικονομικό και η διαχείριση των υποχρεώσεων που έχουν τα σχολεία ως προς την καθημερινή λειτουργία τους. Δηλαδή εάν σπάσουν τζάμια σε ένα σχολείο, πώς θα μπορέσουμε να τα αποκαταστήσουμε;

Αν μπούμε στη διαδικασία της μελέτης και της προέγκρισης μέσω ελεγκτικού συνεδρίου τότε θα περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν θα είναι άμεση η αντικατάσταση.
Είναι αρκετά τα προβλήματα και το ζητούμενο είναι ο δήμος να έχει και τα οικονομικά εχέγγυα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των σχολικών μονάδων΄΄.

Επ. Δούλος: ΄΄Λάθος η κατάργηση, δύσκολη η αντικατάσταση των Επιτροπών΄΄

Μιλώντας στο Protionline.gr για το θέμα ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αιγιαλείας Επαμεινώνδας Δούλος, τόνισε χαρακτηριστικά: ΄΄Δεν ξέρω ποια θα είναι η νέα συνθήκη λειτουργίας, έπειτα από την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών. Θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει μία αξιόλογη και βεβαίως αξιόπιστη αντικατάσταση αυτών των Επιτροπών, να είναι δηλαδή ένα πλαίσιο ίδιας κλίμακας προκειμένου να συνεχιστεί το έργο που συντελείται και η προσφορά στις εκπαιδευτικές κοινότητες που έχουν ήδη επιτύχει οι Σχολικές Επιτροπές, με την διαχείρισή τους. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος Επόπτης, κάποιος Διευθυντής Σχολείου ή ένας εκπαιδευτικός, που δεν επιθυμεί την οργάνωση και τον προγραμματισμό΄΄.

΄΄Κάθε Σχολική Επιτροπή είναι αλλιώς στημένη και έχει διαφορετικό τρόπο λειτουργίας, οι συνθήκες και οι ανάγκες δεν είναι ίδιες. Στην Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα τιμολόγια των αναγκών όλων των μονάδων τα επέβλεπε η ίδια Επιτροπή τώρα με τα νέα δεδομένα δεν γνωρίζω τι θα ισχύσει και αν θα συμβαίνει το ίδιο στο μέλλον. Μέχρι τώρα, ένα μέρος κάποιων οικονομικών ενισχύσεων που υπήρχαν, τα ήλεγχε η κάθε σχολική μονάδα από μόνη της για γραφική ύλη, νερό ή μικροφθορές, ενώ ένα άλλο ισόποσο κονδύλι, το διαχειριζόταν η Επιτροπή, καλύπτοντας διαφορές ανάγκες όπως το πετρέλαιο θέρμανσης, πληρωμές λογαριασμών ή κατασκευαστικές εργασίες και παρεμβάσεις΄΄, πρόσθεσε ο κ. Δούλος μιλώντας για τις αρμοδιότητες.

Και κατέληξε: ΄΄Θεωρώ ότι είναι λάθος να καταργηθούν οι Σχολικές Επιτροπές. Κατά την εκτίμησή μου εδώ και δύο χρόνια μόνο θετικές ενέργειες και σταθερότητα έχει δώσει στην σχολική κοινότητα η λειτουργία της, στο δικό μου κομμάτι που γνωρίζω, της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πιστεύω ότι έχουμε ένα ευοίωνο πρόσημο και πολύ καλή οργάνωση και επικοινωνία. Δεν ξέρω τι μορφή θα έχει νέα τάξη πραγμάτων αλλάζοντας το σύστημα. Ό,τι και να γίνει όμως πιστεύω πως για να λειτουργήσουν όλες οι κατηγορίες σωστά και να υπάρξει απόδοση, θα πρέπει οι συνθήκες να πλαισιώνονται από ανθρώπους κατάλληλους, έμπειρους γνώστες του αντικειμένου και των διαφόρων αναγκών της καθημερινότητας, έτσι ώστε οι μονάδες να λειτουργούν όπως τώρα, να ελίσσονται και να εκσυγχρονίζονται σε κάθε περίπτωση΄΄.

«Όχι» του δήμου σε υποβάθμιση σχολικών μονάδων

Εν τω μεταξύ, μπορεί ο δήμος να έχει αναλάβει τη διαχείριση των οικονομικών και τα έργα ως προς τις σχολικές μονάδες, από την άλλη, ως προς τη λειτουργία των σχολείων, ο ρόλος του περιορίζεται καθαρά σε γνωμοδότηση. Είναι χαρακτηριστική η πρόταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας για υποβάθμιση σχολικών μονάδων από τον νέο σχολικό έτος 2024-2025, θέμα που συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τον δήμο να αρνείται ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Είναι όμως αμφίβολο εάν θα υιοθετηθεί η γνωμοδότησή του.

Συγκεκριμένα, το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας συνεδρίασε εκτάκτως για το θέμα διά περιφοράς την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, με μοναδικό θέμα της ημερήσιας διάταξης τις μεταβολές Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αιγιαλείας για το σχολικό έτος 2024-2025.

Ο κατεπείγων χαρακτήρας της συνεδρίασης είχε να κάνει με την άμεση ανάγκη λήψης σχετικής απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, λόγω καταληκτικής ημερομηνίας (27.11.2023).
Η εισήγηση της Α/βαθμιας Εκπ/σης Αχαΐας περιελάμβανε 2 υποβαθμίσεις και 1 προαγωγή. Συγκεκριμένα, πρότεινε υποβιβασμό Δημοτικών Σχολείων ως εξής: α) Δημοτικό Σχολείο Κουλούρας Αιγιαλείας Τρέχουσα Οργανικότητα: 8 Προτεινόμενη Οργανικότητα 7, β) 9ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου Τρέχουσα Οργανικότητα: 12 Προτεινόμενη Οργανικότητα 11 και 1. Προαγωγές Νηπιαγωγείων α)5ο Νηπιαγωγείο Αιγίου Τρέχουσα Οργανικότητα: 2 Προτεινόμενη Οργανικότητα:3.

Όπως και η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας έτσι και το Δημοτικό Συμβούλιο έλαβαν αρνητική απόφαση σε ό,τι αφορά τον υποβιβασμό του Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας και του 9ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου και θετική εισήγηση στην προαγωγή του 5ου Νηπιαγωγείου Αιγίου.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *