ΕΝΑΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζονται τα ραντεβού στο Τμήμα Ασφαλείας Αιγιαλείας για την έκδοση νέων ταυτοτήτων, κυρίως από πολίτες που χρειάζεται να τις χρησιμοποιήσουν είτε για συμμετοχή σε εξετάσεις για πιστοποιητικά ξένων γλωσσών, είτε γι’ αυτούς που πρόκειται να ταξιδέψουν κ.ά. Με σωστό προγραμματισμό καταβάλλεται προσπάθεια εξυπηρέτησης των πολιτών, ωστόσο δεδομένου ότι στο Αίγιο λειτουργεί μόλις ένας σταθμός εργασίας, δεν υπάρχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πέραν των δέκα πολιτών ημερησίως.
Τα ραντεβού κλείνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας id.gov.gr. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα προγραμματίζουν ψηφιακά τα ραντεβού τους, για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτων ή την αντικατάστασή τους λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ: Β’5619) των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.
Εξυπηρετούνται περίπου δέκα άτομα ημερησίως
Ερωτηθείς από το Protionline.gr ως προς τη διαδικασία σε τοπικό επίπεδο, ο διοικητής του Τμήματος Ασφαλείας Ιορδάνης Μαγειράκης, είπε πως εξελίσσεται κανονικά, ενώ σημείωσε: ΄΄Υπάρχει σταθερά μεγάλο ενδιαφέρον για την έκδοση νέων ταυτοτήτων και τα ραντεβού για την υπηρεσία μας έχουν φτάσει τώρα στις αρχές Ιουλίου. Δηλαδή όσοι πολίτες επιχειρήσουν να κλείσουν τώρα ραντεβού, θα εξυπηρετηθούν περίπου τότε. Προσπαθούμε να συντονίσουμε το γραφείο που έχει αναλάβει τη διαδικασία ώστε να εξυπηρετείται όσο περισσότερος κόσμος γίνεται. Στο δικό μας Τμήμα Ασφαλείας έχουμε έναν σταθμό εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι ένα άτομο μπορεί να ασχοληθεί, καθώς υπάρχει μία συσκευή δακτυλικών αποτυπωμάτων, μία φωτογραφική μηχανή, ένας εκτυπωτής κ.ο.κ.΄΄.
Αποδυναμωμένη η υπηρεσία
Βεβαίως, με τις υπάρχουσες συνθήκες και τον αριθμό προσωπικού είναι αμφίβολο εάν θα μπορούσαν να ασχοληθούν περισσότεροι υπάλληλοι με την εν λόγω αρμοδιότητα, δεδομένου ότι η μείωση προσωπικού είναι πλέον αισθητή στην τοπική υπηρεσία, με αποτέλεσμα και μετά τις αιτήσεις για αποσπάσεις, να υπάρχει μεγάλη δυσκολία ακόμη και να βγουν οι βάρδιες. Ήδη έχουν αποχωρήσει πολλοί υπάλληλοι με απόσπαση σε άλλες υπηρεσίες, ενώ δύο ακόμη έχουν ζητήσει αυτή την εβδομάδα να αποσπαστούν.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το Τμήμα Ασφαλείας έχει απομείνει μόλις με 27 άτομα εκ των οποίων κάποιοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη γραμματεία και σε άλλες βασικές ανάγκες. Επιπλέον, επτά άτομα υπηρετούν στην ΟΠΚΕ, από δέκα που προβλέπονται.
Πώς θα φτάσουν στα χέρια μας- Όλη η διαδικασία
Ως προς τις νέες ταυτότητες πάντως, έχουν μικρότερο μέγεθος (στο μέγεθος της πιστωτικής κάρτας) και διαθέτουν τα ίδια στοιχεία με τις παλαιού τύπου ταυτότητες. Φέρουν όμως πάνω τους ένα αριθμό, ένα ψηφιακό κλειδί, το οποίο σκανάρεται από τους πολίτες και οι αρμόδιες υπηρεσίες διαβάζουν τα στοιχεία του.
Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος.
Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει. Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου δελτίου.
Πότε λήγουν οι παλιές ταυτότητες
Τον Αύγουστο του 2026, είναι το χρονικό όριο για την κατοχή της νέας ταυτότητας καθώς, μετά τις 6 Αυγούστου του 2026 η παλιά ταυτότητα δεν θα έχει την ισχύ της ταυτότητας, δηλαδή δεν θα μπορεί να αποτελεί ένα ταξιδιωτικό έγγραφο για να ταξιδέψει ένας πολίτης στο εξωτερικό.
Όσοι επισκεφθούν τα αστυνομικά τμήματα για να προλάβουν να βγάλουν την παλιά ταυτότητα τον Αύγουστο του 2026 θα έχουν μια ταυτότητα η οποία μπορεί να αποτελεί ένα έντυπο ταυτοπροσωπίας για το εσωτερικό της χώρας, δεν θα έχει όμως την ισχύ της ταυτότητας.